کوالکام 28 اسفندماه از تراشه پرچمدار جدیدش رونمایی می‌کند

کوالکام ۲۸ اسفندماه از تراشه پرچمدار جدیدش رونمایی می‌کند


کوالکام رسماً خبرداد که ۲۸ اسفندماه (۱۸ مارس) از تراشه پرچمدار جدیدش رونمایی می‌کند. انتظار می‌رود که در این اتفاقات با اسنپدراگون ۸s نسل ۳ همراه با اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ مواجه شویم. شعار این اتفاقات می‌گوید: «هوشمندی در هسته است و درونش یک اژدها وجود دارد.»

حساب رسمی کوالکام در شبکه اجتماعی چینی ویبو در پستی خبرداد که در تاریخ ۲۸ اسفندماه از تراشه پرچمدار تازه اسنپدراگون پرده برمی‌دارد. در ادامه پوستر مخصوص این اتفاقات را می‌بینید.

کوالکام ۲۸ اسفندماه از تراشه پرچمدار جدیدش رونمایی می‌کند ۷

مطابق گزارش‌ها، کوالکام در این مراسم از اسنپدراگون ۸s نسل ۳ با شماره مدل SM8635 و اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ با شماره مدل SM7675 پرده برمی‌دارد. این دو تراشه انگارً به‌صورت مشترک از اسم رمز داخلی Cliffs منفعت گیری می‌کنند و به گمان زیادً هر دو از نظر معماری همانند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهند می بود.

ادامه مطلب
پردازشگر گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 4 به گمان زیادً پیشرفت بسیاری خواهد داشت_اصفهانیا

مشخصات احتمالی تراشه‌های تازه اسنپدراگون کوالکام

بر پایه شایعه ها، اسنپدراگون ۸s نسل ۳ دارای ۱ هسته Cortex-X4 با فرکانس ۳.۰۱ گیگاهرتزی، ۴ هسته Cortext-A720 با فرکانس ۲.۶۱ گیگاهرتزی و ۳ هسته Cortex-A520 با فرکانس ۱.۸۴ گیگاهرتزی خواهد می بود. این تراشه از پردازشگر گرافیکی آدرنو ۷۳۵ منفعت گیری می‌کند.

در طرف دیگر، اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ به گمان زیادً ۱ هسته Cortex-X4 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتزی، ۴ هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتزی و ۳ هسته Cortex-A520 با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتزی خواهد داشت. پردازشگر گرافیکی این تراشه آدرنو ۷۳۲ خواهد می بود.

ادامه مطلب
موج دوم کامپیوترهای ویندوزی آرم کوالکام در 2024 از راه می‌رسد_اصفهانیا

این چنین در گزارش‌ها حرف های شده است که این دو تراشه به گمان زیادً به‌زودی در تلفنهای جدیدی داخل بازار می‌شود. برای مثال، ردمی نوت ۱۳ توربو به گمان زیادً با اسنپدراگون ۸s نسل ۳ و وان پلاس ۳V با اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ از راه می‌رسد.

با دقت به ترند هوش مصنوعی، انتظار داریم که کوالکام قابلیت‌های AI جذابی را برای دو تراشه تازه خود در نظر گرفته باشد. اما تا این مدت اطلاعات خاصی در این باره انتشار نشده است. به این علت باید چشم به راه گزارش‌های زیاد تر یا رونمایی رسمی بمانیم.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments