توافقی میان بنیان‌گذاران شرکت و ایلان ماسک وجود نداشته است

توافقی بین بنیان‌گذاران شرکت و ایلان ماسک وجود نداشته است


شرکت OpenAI در سندی که برای دادگاه ارسال کرده، مدعی شده است که برخلاف ادعاهای ایلان ماسک، هیچ «توافق تأسیسی» درمورد نگه داری حالت غیرانتفاعی این شرکت یا باز نگه‌داشتن دسترسی به کد منبع محصولات آن‌ها وجود نداشته است.

به‌ گزارش CNBC، شرکت سازنده چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT در سندی که برای دادگاه فرستاده، ادعاهای ایلان ماسک را رد کرده و حرف های که بین بنیان‌گذاران این شرکت توافقی وجود نداشته است که این کسب‌وکار را ملزم کند تا به‌صورت غیرانتفاعی و متن‌باز به کار خود ادامه دهد.

در سندی که OpenAI به دادگاه عالی سان‌فرانسیسکو ارسال کرده، آمده است: «هیچ توافق تأسیس یا هیچ توافق فرد دیگر با ماسک وجود نداشته. توافق تأسیس روایتی خیالی است که توسط ماسک تعریف شده تا ادعای نامحقق او بر ثمرات پروژه‌ای را توجیه کند که در ابتدا حمایتکننده‌اش بوده و سپس رهایش کرده و در ادامه دیده که بدون او به پیروزی رسیده است.»

ادامه مطلب
یخچالی که بو نمی‌گیرد؛ تکنولوژی چطور به حذف بوی بد یخچال کمک می‌کند؟

OpenAI ادعاهای شکایت ایلان ماسک را رد کرد

توافقی بین بنیان‌گذاران شرکت و ایلان ماسک وجود نداشته است ۷

OpenAI در سند خود می‌گوید اگر بنا باشد که اسناد شرکت برملا شوند، مدارک نشان خواهند داد که ماسک نیز با تحول ساختار به‌ سود سودآوری موافق بوده است. سازنده ChatGPT می‌گوید: «ماسک با دیدن پیشرفت‌های فناورانه دیدنی OpenAI، می‌خواهد پیروزی شرکت را از آن خود کند. به‌ همین خاطر این شکایت را ثبت کرده است و افراد مدعی علیه در این پرونده را به نقض قراردادی که هیچ زمان وجود نداشته و این چنین ادای وظایفی که ماسک هیچ زمان محق آن‌ها نبوده، متهم کرده و خواستار جبران خسارت به‌ سود یکی از رقبای OpenAI شده است.»

آخرین مطالب
ادامه مطلب
پیشرفت تکنولوژی هزینه‌های هوش مصنوعی را افت می‌دهد

ایلان ماسک چندی پیش از OpenAI شکایت کرد و مدعی شد که این شرکت قرارداد بین آن‌ها را نقض کرده است. او در شکایت خود به یک «توافق تأسیس» مربوط به سال ۲۰۱۵ اشاره کرد که انگارً بین خودش و دو بنیان‌گذار دیگر OpenAI، یعنی «سم آلتمن» و «گرگ براکمن»، بسته شده می بود. مطابق قرارداد مورد ادعای ایلان ماسک، این سه نفر متعهد شده بودند که OpenAI در حالت غیرانتفاعی باقی بماند و برای کسب سود اطلاعات خود را خصوصی نکند.

این شرکت پیش‌تر نیز در پستی در وبلاگ خود بخشی از ادعاهای ایلان ماسک را رد کرده می بود.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

ادامه مطلب
مایکروسافت شکایت نیویورک تایمز از OpenAI را به نبرد با VCR تشبیه کرد!

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments