روسیه و چین تا 2035 بدون دخالت انسان در ماه رآکتور هسته‌ای می‌سازند

روسیه و چین تا ۲۰۳۵ بدون دخالت انسان در ماه رآکتور هسته‌ای می‌سازند


آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) خبرداد که تصمیم دارد با همکاری چین، تا سال ۲۰۳۵ به‌صورت خودکار، یعنی بدون دخالت انسان، یک رآکتور هسته‌ای در ماه بسازد. رآکتور مذکور به فراهم انرژی یک پایگاه در ماه پشتیبانی خواهد کرد که هر دو سرزمین به‌طور مشترک قرار است از آن منفعت‌برداری کنند.

در سال ۲۰۲۱، روسکوسموس و اداره ملی فضایی چین (CNSA) آشکار کردند که می‌خواهند یک پایگاه مشترک روی ماه به نام ایستگاه تحقیقاتی بین‌المللی قمری (ILRS) بسازند که در آن زمان ادعا شده می بود درهای آن به‌ روی همه کشورها و شرکای بین‌المللی علاقه‌مند باز خواهد می بود.

بااین‌حال، به‌ دلایلی ازجمله روابط نه‌چندان خوب ناسا با CNSA، دور از انتظار به‌نظر می‌رسد که فضانوردان ناسا اجازه بازدید از این پایگاه را داشته باشند. این چنین دولت آمریکا بعد از دعوا روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲، تحریم‌های سختی علیه این سرزمین تنظیم کرد که به‌جستوجو همین امر، روسکوسموس اظهار کرده می بود که تا سال ۲۰۲۵ ایستگاه فضایی بین‌المللی را ترک خواهد کرد.

ادامه مطلب
با سختی اتحادیه اروپا حساب گسترش‌دهنده اپیک گیمز مجدد فعال شد

ساخت رآکتور هسته‌ای در ماه توسط روسیه و چین

روسیه و چین تا ۲۰۳۵ بدون دخالت انسان در ماه رآکتور هسته‌ای می‌سازند ۱۲

اکنون روسکوسموس اظهار کرده است که تصمیم دارد همراه با CNSA یک رآکتور هسته‌ای بسازد که از نظر تئوری، قادر به فراهم انرژی موردنیاز ILRS خواهد می بود.

«یوری بوریسوف»، مدیرکل روسکوسموس، در این رابطه به سایت خبری دولتی روسیه TASS او گفت:

«امروز ما به‌طور جدی درحال بازدید پروژه‌ای – جایی در اغاز سال‌های ۲۰۳۳-۲۰۳۵ – برای تحویل و نصب یک واحد فراهم نیرو در سطح ماه همراه با همکاران چینی خود هستیم.»

1710342112 165 روسیه و چین تا 2035 بدون دخالت انسان در ماه
روسیه و چین تا ۲۰۳۵ بدون دخالت انسان در ماه رآکتور هسته‌ای می‌سازند ۱۳

بوریسوف این چنین اشاه کرد که کار ساخت‌و‌ساز چالش‌برانگیز این واحد به گمان زیادً به‌طور جدا گانه و بدون نیاز «به وجود انسان» انجام خواهد شد و راه‌حل‌های فنی ملزوم برای اجرای پیروزی‌آمیز آن تقریباً آماده است.

ادامه مطلب
اسپیس‌ایکس یک فرودگر خصوصی ماه را برای تاریخ‌سازی به فضا پرتاب کرد

یک رآکتور هسته‌ای یا منبع شبیه فرد دیگر از انرژی قابل مطمعن، برای نگه داری پایگاه‌های آینده در ماه الزامی خواهد می بود، چون پنل‌های خورشیدی دور از انتظار است که بتوانند انرژی موردنیاز را تشکیل و ذخیره کنند. این چنین اکنون اشکار نیست که رآکتور مشترک روسیه و چین چه اندازه یا شکلی خواهد داشت.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments