اپل استارتاپ هوش مصنوعی کانادایی DarwinAI را خریداری کرد

اپل استارتاپ هوش مصنوعی کانادایی DarwinAI را خریداری کرد


اپل‌ سخت در تلاش است تا در بازار هوش مصنوعی از رقبای بزرگ خود، یعنی مایکروسافت و گوگل عقب نماند و ویژگی‌های هوش مصنوعی خود را برای سیستم‌عامل‌های آینده iOS 18 و macOS 15 تشکیل کند.

اپل در اغاز سال جاری میلادی، استارتاپ کانادایی حوزه هوش مصنوعی DarwinAI را برای تشکیل تیم خود خریداری کرده است. DarwinAI برای بازرسی اجزاء در طول فرایند تشکیل سیستم‌های هوش مصنوعی را تشکیل می‌کند و این چنین بر ساخت سیستم‌های کوچک‌تر و کارآمدتر تمرکز دارد.

همانطور که بلومبرگ در گزارش خود از این نوشته توضیح می‌دهد، وب‌سایت و حساب شبکه‌های اجتماعی DarwinAI بعد از خرید توسط اپل از دسترس خارج شده‌اند. این چنین ده‌ها شرکت اسبق DarwinAI نیز اکنون به قسمت هوش مصنوعی اپل مدام‌اند. «الکساندر ونگ»، محقق هوش‌مصنوعی که به ساخت DarwinAI پشتیبانی کرده نیز اکنون به‌گفتن مدیر گروه هوش مصنوعی‌ ‌اپل انتخاب شده است.

ادامه مطلب
تاثییر انگشت‌های ما انگارً بی همتا نیست!
اپل استارتاپ هوش مصنوعی کانادایی DarwinAI را خریداری کرد ۷

اپل با اراعه بیانیه همیشگی خود که طبق معمولً زمان سوال درمورد خریدهای تازه اراعه می‌کند، تصاحب DarwinAI را تایید کرد. سخنگوی این شرکت در بیانیه خود بدون اشاره به مقصد یا برنامه‌های آن، او گفت که «اپل طبق معمولً شرکت‌های فناوری کوچک‌تر را خریداری می‌کند.»

تلا‌ش‌های اپل در عرصه هوش مصنوعی

اگر کوپرتینویی‌ها بخواهند با بینگ مایکروسافت، ChatGPT و دیگر مدل‌های هوش مصنوعی رقابت کنند، باید از این فناوری در محصولات خود منفعت گیری کنند. اپل هم‌اکنون در حال آزمایش مدل‌های زبان بزرگ خود است و حرف های می‌شود که قابلیت‌های هوش مصنوعی آن به سیری، Messages، اپل‌ موزیک و موارد دیگر اضافه خواهد شد.

ادامه مطلب
تاکسی‌های خودران ویمو، متعلق به گوگل، به 50 هزار سفر در هفته رسیدند_اصفهانیا

اپل تصمیم دارد ویژگی‌های هوش مصنوعی را به دلایل نگه داری حریم خصوصی روی دستگاه اجرا کند و کوششهای DarwinAI برای ساخت سیستم‌های هوش مصنوعی کوچک‌تر می‌تواند در این عرصه سودمند باشد. «تیم کوک»، مدیر عامل ا‌پل، قول داده می بود که این شرکت در سال ۲۰۲۴ «عرصه جدیدی» را در حوزه هوش مصنوعی مولد خواهد گشود.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments