دسر محبوب ایرانی‌ها در لیست محبوب‌ترین دسرهای سنتی دنیا برای افطار

دسر محبوب ایرانی‌ها در لیست محبوب‌ترین دسرهای سنتی دنیا برای افطار


اصفهانیا به نقل از بهداشت نیوز اکنون فکر کنید این غذای خوشمزه که ما ایرانی‌ها استاد پختش هستیم، در لیست محبوب‌ترین دسرهای سنتی برای افطار در جهان هم هست و رتبه سوم را دارد.

ماجرا این است که سایت تخصصی «اطلس‌مزه» که در عرصه انواع غذاها و خوردنی‌ها پژوهش می‌کند و شهرتی جهانی دارد، به‌تازگی لیست برترین «دسرهای سنتی برای افطار» جهان را انتشار کرده که در این لیست شله زرد با امتیاز ۴.۳ از ۵ در بین ۳ دسر برتر قرار گرفته است.

در این سایت نوشته شده: «افطار، قولای که مسلمانان روزه‌شان را با آن درماه رمضان باز می‌کنند، زمان لذت‌بردن از دور هم جمع‌شدن است. غذاهای سنتی افطار در دنیای اسلام زیاد متنوع است، و هر کدام از آنها، فرهنگ و سنت غذایی غنی مسلمانان را بازتاب می‌دهد. در این بین، دسرها نقش مهمی در افطار دارند و پایانی شیرین بر یک روز روزه‌داری می باشند.»

ادامه مطلب
کاخ اردشیر ساسانی در فیروزآباد + عکس

ضمن این که این سایت در توضیح چگونگی پخت شله زرد نوشته: «پودینگ برنج و زعفران که به‌گفتن شله زرد شناخته می‌شود، یک دسر باستانی ایرانی است که روزگاری فقط در مناسبت‌های خاص سرو می‌شد. برنج در آب پخته می‌شود و سپس روی آن مقدار بسیاری زعفران و شکر ریخته می‌شود، در همین حال دیگر افزودنی‌ها همانند مغز پسته و ادویه‌هایی همانند دارچین و هل هم به آن اضافه می‌شود. شله زرد طبق معمول در پرس‌های یک نفره سرو می‌شود و با دارچین، بادام خلالی و پسته تزیین می‌شود.»

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اینفوگرافیک|10 نکته مهم رهبری درباره رژیم صهیونیستی

دلنشین است بدانید که در لیست محبوب‌ترین دسرهای سنتی برای افطار سایت اطلس‌مزه، «باقلوا» هم که یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین شیرینی‌های ایرانی است، با امتیاز ۴.۴ در رده دوم قرار دارد اما نه به نام ایران، بلکه به نام ترکیه، چرا که باقلوا در این سرزمین هم حسابی شهرت دارد.

منبع: همشهری



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments