دادگاه اپل را فراخواند؛ کوپرتینویی‌ها باید درباره مشکلات ایرتگ پاسخگو باشند

دادگاه اپل را فراخواند؛ کوپرتینویی‌ها باید درمورد مشکلات ایرتگ پاسخگو باشند_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

تلاش اپل برای رد شکایت دسته‌جمعی در رابطه مزاحمت و تعقیب افراد از طریق ایرتگ (AirTag) ناکامی خورده است. به‌تازگی قاضی دادگاه حکم داده که شاکیان این پرونده «ادعاهای کافی مبنی بر سهل‌انگاری و لزوم مسئولیت‌پذیری توسط محصول اپل اراعه کرده‌اند».

بر پایه گزارش بلومبرگ، «وینس چابریا»، قاضی منطقه‌ای ایالات‌متحده، با وجود خواست اپل برای رد این شکایت، حکم داده که پرونده می‌تواند ادامه اشکار کند. چابریا می‌گوید شاکیان ادعا کرده‌اند که به اپل در رابطه خطرات ناشی از ایرتگ‌هایش هشدار داده شده است و استدلال می‌کنند که غول فناوری مطابق قانون کالیفرنیا، وقتی که دستگاه‌های ردیاب مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند، می‌تواند تقصیر کار شناخته شود.

شکایت از ایرتگ اپل

دادگاه اپل را فراخواند؛ کوپرتینویی‌ها باید درمورد مشکلات ایرتگ پاسخگو باشند_اصفهانیا ۱۲

شاکیان در این دادخواست که اولین‌بار در دسامبر ۲۰۲۲ نقل شده می بود، اپل را متهم کردند که ایرتگ‌ها را با عجله داخل بازار کرده و برای منع منفعت گیری از آن‌ها به‌منظور تعقیب‌کردن دیگران هیچ تدابیری نداشته است. در دادخواست آن‌ها آمده:

«با قیمت فقط ۲۹ دلار، [ایرتگ] به یک سلاح انتخابی برای استاکرها و سوءاستفاده‌کنندگان تبدیل شده است.»

قاضی چابریا این چنین به این مسئله اشاره می‌کند که «امکان پذیر درنهایت حق با اپل باشد که قانون کالیفرنیا آن را به انجام کارهای زیاد تر برای افت قابلیت‌های استاک‌کردن از طریق ایرتگ ملزم نکرده است».

ادامه مطلب
بر پایه قانون مجلس، ستاد ملی رمزدارایی‌ها تشکیل خواهد شد
1710690632 707 دادگاه اپل را فراخواند؛ کوپرتینویی‌ها باید درمورد مشکلات ایرتگ پاسخگو
دادگاه اپل را فراخواند؛ کوپرتینویی‌ها باید درمورد مشکلات ایرتگ پاسخگو باشند_اصفهانیا ۱۳

اپل در خواست خود برای رد این شکایت که اکتبر ۲۰۲۳ اراعه شد، حرف های می بود:

«شکایت شاکیان تلاشی نابه‌جا برای مسئول دانستن اپل از نظر قانونی در روبه رو سوءاستفاده به عمد اشخاص ثالث از ایرتگ در ردیابی بدون رضایت از شاکیان یا اعضای خانواده آن‌ها است. اپل به جدی‌ترین شکل ممکن هرگونه سوءاستفاده از محصولات خود را محکوم می‌کند و با کمال میل به مجریان قانون در تحقیقات مربوط به شکایات حوالی ردیابی ناخواسته پشتیبانی خواهد کرد.»

کوپرتینویی‌ها اولین‌بار در آوریل ۲۰۲۱ ردیاب ایرتگ را روانه بازار کردند و بعد از آن، در فوریه ۲۰۲۲، طیف وسیعی از ویژگی‌های ضدتعقیب را به آن اضافه کردند. این تغییرات شامل هشدارها و اعلان‌های ردیابی بهبودیافته، به‌روزرسانی‌هایی برای نحوه انتشار کردن صدای ایرتگ زمان جداشدن آن از صاحبش و موارد فرد دیگر می‌شود.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

دسته بندی مطالب

ادامه مطلب
تصویری از کاور رسمی هدست اپل ویژن پرو آشکار شد

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments