قرعه مرگ در یک هشتم

قرعه مرگ در یک هشتم » اصفهانیا


ایمان گودرزی؛ امروز سپس از ظهر مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران برگزار خواهد شد تا ۱۶ تیم باقیمانده در این رقابت ها حریفان خود رابشناسند، آن‌هم در حالی‌که در مرحله یک‌شانزدهم نهایی شگفتی‌های بزرگی رقم خورد که با اهمیت ترین آن حذف استقلال تهران در رفسنجان به‌دست‌ مس می بود. حذف شاگردان نکونام تنها شگفتی این جام نبوده است، بلکه نساجی مازندران، فولاد خوزستان، استقلال خوزستان، شمس‌آذر قزوین و صنعت‌نفت آبادان هم نتوانستند خود را به جمع ۱۶ تیم برتر برسانند. با وجود حذف برخی از تیم های بزرگ اما هیچ شگفتی خاصی در این رقابت ها رح نداد و تیم دسته دوم یا سومی به مرحله ۱/۸ نرسید.

تیم‌های پرسپولیس تهران، سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان، ملوان بندرانزلی، ذوب‌آهن اصفهان، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و پیکان تهران به همراه تیم هوادار تهران، ۱۰ تیم لیگ برتری شرکت‌کننده در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی می باشند و تیم‌های چادرملو اردکان، سایپا تهران، فجرسپاسی شیراز، مس کرمان، مس سونگون ورزقان و استقلال ملاثانی هم نمایندگان لیگ آزادگان در مرحله یک‌هشتم نهایی می باشند؛ مطابق برنامه امروز از ساعت ۱۱:۳۰ تقابل های این مرجله اشکار خواهد شد.

ادامه مطلب
طارمی پاسپورت پرتغالی می‌گیرد! » اصفهانیا

یک گمان تکراری

سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران فصل قبل درست در این مرحله به هم برخورد کردند و در یک فینال زودرس و شوق انگیز شاگردان یحیی موفق شدند ۴-۲ زرد پوشان سپاهان را از پیش رو بردارند تا قدم محکمی برای کسب سه گانه فصل پیش خود برداشته باشند. دلنشین آنکه در آخر فصل، پرسپولیسی‌ها توانستند در مرحله فینال، استقلال تهران را هم کنار بزنند و گفتن قهرمانی را به‌دست آورند.

۲ تیم سپاهان و پرسپولیس در شرایطی گمان رویارویی‌شان در مرحله یک‌هشتم نهای جام حذفی نقل است که آن‌ها در این رقابت‌ها، تا بحال ۱۰ بار برابر هم به میدان رفته‌اند که در زمان قانونی، تنها ۵ مسابقه برنده داشته است که ۴ برد سهم تیم پرسپولیس بوده و یک‌بار هم طلایی‌پوشان اصفهانی توانسته‌اند به پیروزی برسند. بدون‌شک رویارویی مجدد این ۲ تیم در جام حذفی می‌تواند با دقت به حذف زودهنگام استقلال تهران از گردونه رقابت‌ها، فینالی زودرس را برای فصل تازه مسابقات جام حذفی رقم بزند.

ادامه مطلب
استقلال و پرسپولیس در ریاض! » اصفهانیا

یک تقابل اولی شوق انگیز

مسابقات جام حذفی مدام به جام شگفتی‌ها شهرت داشته اما بدون‌شک رویارویی تیم‌های مدعی در همان مرحله های نخست می‌تواند شوق رقابت‌ها را دوچندان کند. پرسپولیس تهران در کنار سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز از جمله تیم‌های مدعی کسب گفتن قهرمانی محسوب خواهد شد که رویارویی مستقیم آن‌ها در مرحله یک‌هشتم نهایی می‌تواند شوق‌انگیز و دلنشین‌دقت باشد. در این بین، در کنار رویارویی‌های تکراری پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی، آن‌ها هیچ‌گاه برابر تراکتور در جام حذفی قرار نگرفته‌اند.

قرعه مرگ در یک هشتم

سرخ‌پوشان تبریزی در شرایطی در کارنامه خود توانایی کسب ۲ قهرمانی و ۳ نایب‌قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی را دارند که هیچ‌گاه در این رقابت‌ها به مصاف پرسپولیس و یا سپاهان نرفته‌اند. با دقت به این شرایط، بدون‌شک رویارویی احتمالی شاگردان پاکو خمس با یکی از ۲ تیم مدعی کسب گفتن قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی می‌تواند اتفاق اختصاصی و دلنشین‌توجهی باشد. هر چند که نباید از کنار وجود ۶ تیم لیگ یکی در رقابت‌های جام حذفی به سادگی عبور کرد و بدون‌شک آن‌ها می‌توانند معادلات رقابت‌ها را تحول بدهند و باید دید سرانجام در مراسم قرعه‌کشی، برنامه مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی چطور چینش خواهد شد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

۲۵۷ ۲۵۱

ادامه مطلب
صفحه نخست روزنامه‌های امروز اصفهان پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments