نشستن بیش‌ازحد احتمال مرگ زودرس را افزایش می‌دهد

نشستن بیش‌ازحد گمان مرگ زودرس را افزایش می‌دهد_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

پیشرفت تکنولوژی در چند دهه قبل و افزایش تعداد کارمندان دورکار، تمایل انسان به حرکت را از بین برده است. درواقع اکنون انسان‌های بسیاری وجود دارند که روزانه برای زمان طویل، چه در روبه رو کامپیوتر خود در محل کار، چه در جلوی تلویزیون در خانه، می‌نشینند. با دقت به این که بدن انسان برای حرکت‌کردن ساخته شده است، عدم تحرک و نشستن طویل‌زمان می‌تواند برای سلامتی ما زیان اور باشد. اکنون تحقیقی که توسط دانشمندان «دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو» (UCSD) انجام‌ شده است، مشخص می کند که نشستن بیش‌ازحد چه مقدار می‌تواند خطرناک باشد و حد آن چه مقدار است.

در این مطالعه ۵۸۵۶ شرکت‌کننده زن ۶۳ تا ۹۹ ساله وجود داشتند و از آن‌ها خواسته شد تا به‌ زمان حداکثر هفت روز از یک دستگاه سلامتی روی لگن خود منفعت گیری کنند تا الگوی تحرک آن‌ها ثبت شود. سپس محققان به زمان یک دهه شرکت‌کنندگان را زیر نظر گرفتند و در این بازه وقتی ۱۷۳۳ نفر از آن‌ها فوت کردند.

ادامه مطلب
گوگل به‌طور پیش‌فکر مکالمات Gemini را تا چندین سال ذخیره می‌کند

ربط بین نشستن و مرگ زودرس

نشستن بیش‌ازحد گمان مرگ زودرس را افزایش می‌دهد_اصفهانیا ۷

بعد از آن، محققان با پشتیبانی مدل‌های هوش مصنوعی، زمان‌زمان نشستن شرکت‌کنندگان را تعیین و سپس تلاش کردند تا ربط بین مقدار نشستن و خطر مرگ آن‌ها را اشکار کنند. به حرف های آن‌ها، شرکت‌کنندگانی که روزانه بیشتر از ۱۱ ساعت نشسته بودند، ۵۷ درصد زیاد تر از افرادی که کمتر از ۹ ساعت و نیم در روز می‌نشستند، در طول دوره مطالعه در معرض خطر مرگ قرار داشتند.

داده‌های این تحقیق این چنین مشخص می کند که خطر مرگ زودرس حتی در افراد دارای برنامه ورزشی منظم نیز وجود داشته است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
استارتاپ Runway از نسل بعدی مدل‌های هوش مصنوعی رونمایی کرد + ویدیو

اما چه مقدار نشستن در طول روز بیشتر از اندازه برداشت می‌شود؟ به حرف های دانشمندان UCSD، این مقدار ۱۱ ساعت در روز است. بااین‌حال، در تحقیقات فرد دیگر حرف های شده که نشستن حتی به‌اندازه هفت ساعت در روز هم می‌تواند زیاد زیاد باشد. این چنین تحقیقات بسیاری وجود دارد که مشخص می کند نباید بیشتر از ۳۰ دقیقه به‌طور مداوم نشست، چون این کار می‌تواند سطح قند خون و سختی خون را افزایش دهد.

نتیجه پژوهش حاضر در مجله Journal of the American Heart Association انتشار شده است.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

ادامه مطلب
مطالعه محقق ایرانی موفق به کشف روش سیستماتیک جیلبریک ChatGPT شد

اخبار فناوری



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments