اولین گاو تراریخته که در شیر خود انسولین انسانی دارد

اولین گاو تراریخته که در شیر خود انسولین انسانی دارد_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

یک گاو قهوه‌ای از جنوب برزیل به گفتن اولین گاو تراریخته که قادر به تشکیل پروتئین‌های انسولین انسانی در شیر خود است، شناخته شد. این پروژه تحقیقاتی که توسط محققان دانشگاه ایلینویز آمریکا و دانشگاه سائوپولو برزیل انجام شده است، می‌تواند نویددهنده عصر جدیدی برای تشکیل انسولین باشد تا مشکلات افتو هزینه‌ بالای داروهای افراد مبتلا به دیابت رفع شود.

بر پایه مقاله منتشرشده در Biotechnology Journal، محققان بخشی از DNA انسان را که مسئول ساخت پروانسولین (پروتئینی که به انسولین تبدیل می‌شود) است، داخل هسته سلولی ۱۰ جنین گاو کردند. سپس این جنین‌ها را در رحم گاوهای عادی قرار دادند. تنها یک جنین رشد اشکار کرد و یک گوساله تراریخته متولد شد.

گاو تراریخته که شیر آن حاوی پروانسولین است

هنگامی که گوساله تراریخته به بلوغ رسید، محققان کوششهای مختلفی برای باردارکردن آن با لقاح مصنوعی کردند ولی ناموفق بودند. در نهایت با منفعت گیری از یک روش خاص از طریق القای هورمونی این گاو را وادار به شیردهی کردند.

ادامه مطلب
در مریخ سنگ‌هایی همانند به «پاپ‌کورن» کشف شد! + عکس_اصفهانیا
اولین گاو تراریخته که در شیر خود انسولین انسانی دارد_اصفهانیا ۷

از آنجایی که شیردهی گاو به‌صورت طبیعی نبوده است، حجم شیر کمتر از حد انتظار می بود. یک واحد معمولی انسولین ۰.۰۳۴۷ میلی‌گرم محاسبه می‌شود، به این علت اگر هر گاو بتواند در هر لیتر شیر یک گرم انسولین بسازد، ۲۸,۸۱۸ واحد انسولین ساخته خواهد شد. باتوجه به این که یک گاو نژاد هلشتاین معمولی در روز ۴۰ تا ۵۰ لیتر شیر می‌دهد، می‌توان انتظار داشت انسولین بسیاری با این روش تشکیل شود.

محققان تصمیم دارند گاوهای نر تراریخته را برای جفت‌گیری با ماده‌ها تشکیل کنند تا گوساله‌های تراریخته متولد شوند؛ به مرور می‌توان به گله‌ای تراریخته رسید. این روش، می‌تواند جانشین راه حلهای مرسوم تشکیل انسولین از مخمرها و باکتری‌های تراریخته شود.

ادامه مطلب
ذرات پرانرژی به زمین برخورد می‌کنند

مسئله قابل‌دقت این است که قبل از این که گاوهای تراریخته بتوانند انسولین بیماران دیابتی را فراهم کنند، به یک سیستم کارآمد برای جمع‌آوری و خالص‌سازی انسولین و یقیناً تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیاز است.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments