راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

اکنون، لپ‌تاپ‌ها به یکی از ابزارهای اساسی و الزامی برای ما تبدیل شده‌اند؛ اما انتخاب بهترین لپ‌تاپ‌ها در هر بازه قیمتی که توانمندیها و کارکرد مناسبی داشته باشد مدام یک چالش دشوار و پیچیده است. در این مقاله، به معارفه بهترین و مورد قیمت‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار با نگاهی دقیق و جامع خواهیم پرداخت: از دستگاه‌های ارزان‌قیمت و مناسب انجام کار‌های روزمره تا لپ‌تاپ‌های بالا رده پرقدرت و گران‌قیمت. این لیست شما را راهنمایی می‌کند تا مناسب‌ترین و ارزنده‌ترین لپ‌تاپ‌ها را شناخته و بهترین گزینه برای خرید لپ‌تاپ را انتخاب کنید. در ادامه راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو، از فاکتورهای مهم انتخاب لپ‌تاپ خواهیم او گفت و در ادامه، بهترین‌های بازار را به شما معارفه می کنیم.

راهنمای ویدیویی خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان

تماشای ویدیو از یوتوب

لپ‌تاپ‌ها مناسب چه افرادی می باشند؟

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا ۱۰۷

خرید لپ‌تاپ کار ساده‌ای نیست چرا که تنوع مدل‌ها در بازار به‌شدت بالاست و بر پایه نیازهای خود، باید به فاکتورهای مختلفی در خرید این گجت‌های نه‌چندان ارزان دقت کنید. پیش از هر چیز باید بدانید که لپ‌تاپ‌ها به‌علت ابعاد کوچک، طبق معمول عملکردی ضعیف‌تر از سیستم‌های کامپیوتری حرفه‌ای دارند. با این حال مهم‌ترین مزیت لپ‌تاپ‌ها نسبت به رایانه‌های شخصی متکی بر کیس، قابلیت حمل‌پذیری ساده آن‌ها است. اگر دائماً در رفت و آمد هستید، دانشجویید، برنامه‌نویسی می‌کنید و یا در خانه و محل کار زیاد جابه‌جا می‌شوید، لپ‌تاپ‌ها بهترین انتخاب برای شما می باشند. در غیر این‌صورت بهتر است بازدید مجددی روی انتخاب‌های خود داشته باشید.


موارد حائز اهمیت در خرید بهترین لپ‌تاپ

1711137127 995 راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون.webp
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا ۱۰۸

لپ‌تاپ‌های قسمت‌های مختلفی دارند که هر کدام از این تکه‌ها برای کاربران گوناگون، از اهمیت خاص خودشان برخوردارند. اگر ضعف خاصی در این تکه‌های خاص وجود داشته باشد، توانایی کاربری شما نیز تحت تاثییر قرار خواهد گرفت. در ادامه مروری بر با اهمیت ترین موارد برای تصمیم‌گیری در انتخاب لپ‌تاپ تازه داریم.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

سیستم‌عامل

1711137127 781 راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون.webp
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا ۱۰۹

پیش از هر چیزی باید در نظر بگیرید که سیستم‌عامل و پلتفرم مورد نیاز شما در هر لپ‌تاپی چیست. سیستم‌عامل مورد منفعت گیری در لپ‌تاپ‌ها انواع مختلفی دارد که محبوب‌ترین آن‌ها شامل ویندوز (Windows)، مک او اس (macOS)، کروم او اس (ChromeOS) و دیگر سیستم‌عامل‌های گوناگون می‌شود. هر کدام از این‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند، اما در نهایت این ویندوز است که بیشترین تعداد کاربر و گسترش‌دهندگان را به خود تعلق می‌دهد. به این علت زیاد تر اپ‌ها و بازی‌ها برای ویندوز در دسترس می باشند. با این حال امکان دارد که گسترش‌دهندگان به‌شکل اختصاصی خدمات خود را برای برخی سیستم‌عامل‌های خاص اراعه کنند. در نتیجه می‌بایست بر پایه لیست اپ‌های پر منفعت گیری خود، تصمیم بگیرید که لپ‌تاپ تازه شما به چه سیستم‌عاملی تجهیزباشد.

پردازشگر مرکزی و کارکرد آن

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا ۱۱۰

پردازنده مرکزی قلب تپنده هر لپ‌تاپ است که باید در انتخاب لپ‌تاپ بعدی خود به آن دقت اختصاصی‌ای داشته باشید. در پردازنده‌ها فاکتورهای مختلفی از جمله تعداد و نوع هسته، تعداد رشته‌ها، فناوری‌های سخت‌افزاری مورد حمایتو فرکانس کاری بیشترین اهمیت را دارند. موارد فرد دیگر از جمله حافظه کش، توان مصرفی و فناوری ساخت نیز هر کدام شایان دقت می باشند. اگر زیاد تر در پی بازی کردن با لپ‌تاپ خود هستید، پردازشگر مرکزی زیاد پشتیبانی حالتان نخواهد می بود؛ در غیر این‌صورت باید پردازشگر مرکزی مناسبی در کالبد لپ‌تاپ شما جا خوش کرده باشد.

شرکت‌های اینتل و AMD محبوب‌ترین سازندگان پردازنده برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی می باشند که طبق معمول نسل تازه محصولات آن‌ها نیز به‌شکل سالانه از راه می‌رسد. هر کدام از این پردازنده‌های لپ‌تاپ در رده‌های قیمتی گوناگون رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند و یقیناً قابلیت‌های اختصاصی نیز برای آن‌ها اراعه شده است. زیاد تر لپ‌تاپ‌های بازار تجهیزبه چیپست‌های اینتل می باشند و تهیه این دسته از لپ‌تاپ‌ها ساده‌تر خواهد می بود؛ اما اگر به پردازنده‌های رایزن AMD علاقه دارید هم در هر رده قیمتی می‌توانید لپ‌تاپ‌های تجهیزبه این نوع پردازنده را هم اشکار کنید.

ادامه مطلب
راهنمای گام‌به‌گام استفاده از قابلیت Double Tap اپل واچ

مک‌بوک‌های اپل نیز پیش‌تر با پردازنده اینتل روانه بازار می‌شدند، اما چند سالیست که خود اپل سکان این قسمت را به‌دست گرفته و خط تشکیل پردازنده‌های اختصاصی‌اش را راه‌اندازی کرده است. پردازنده‌های اختصاصی اپل زیاد بهینه می باشند و می‌توانید روی مک‌بوک‌های تجهیزبه این نوع چیپست‌ها حساب باز کنید. شرکت‌های فرد دیگر از جمله کوالکام نیز چیپست‌های مخصوص لپ‌تاپ را تشکیل می‌کنند که یقیناً ناظر اراعه گسترده لپ‌تاپ‌های این‌چنینی در بازار ایران نیستیم.

پردازشگر گرافیکی

1711137127 67 راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون.webp
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا ۱۱۱

لپ‌تاپ‌ها با دو نوع پردازشگر گرافیکی آن‌بورد (مجتمع) و مجزا روانه بازار می‌شود. پردازشگرهای گرافیکی آن‌بورد طبق معمول در لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت یا اولترابوک‌های اداری مورد منفعت گیری قرار می‌گیرند که نیازی به انجام پردازش‌های گرافیکی سنگین در آن‌ها نخواهد می بود. این دسته از پردازشگرها می‌توانند کارهای گرافیکی ساده را انجام بدهند. به این علت اگر کار سنگینی با لپ‌تاپ خود انجام نمی‌دهید، نیازی به سخت‌گیری روی این تکه نیست.

از نظر دیگر اگر به اجرای بازی‌های سنگین علاقه‌مندید و یا تدوین ویدیو و ویرایش تصاویر را به‌شکل حرفه‌ای انجام می‌دهید، باید سراغ لپ‌تاپ‌های تجهیزبه پردازشگر گرافیکی مجزا بروید. در این پردازشگرهای جدا که به آن‌ها اصطلاحا «کارت گرافیک» هم حرف های می‌شود، موارد مختلفی را باید زیر نظر داشته باشید. در انتخاب لپ‌تاپ و خصوصا لپ‌تاپ‌های گیمینگ، در کارت گرافیک به فاکتورهایی همانند تعداد و فرکانس هسته‌های منفعت گیری شده، ظرفیت و استاندارد حافظه، فناوری ساخت، توان مصرفی و بهینگی مصرف دقت اختصاصی‌ای داشته باشید. شرکت‌های انویدیا و AMD از سردمداران تشکیل کارت گرافیک لپ‌تاپ می باشند؛ اما در نهایت لپ‌تاپ‌های تازه تجهیزبه کارت گرافیک سری RTX انویدیا در بازار ایران زیاد زیاد تر می باشند.

فضای ذخیره‌سازی و حافظه رم

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ دیجیاتو
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا ۱۱۲

یکی دیگر از مشخصه‌های مهم در هر لپ‌تاپ، فضای ذخیره‌سازی و مقدار حافظه رم آن است. اگر به‌جستوجو بیشترین کارآیی هستید، می‌بایست لپ‌تاپ‌های تجهیزبه حافظه SSD را انتخاب کنید که شدت بیشتری در خواندن و نوشتن اطلاعات دارند. به این علت نظر می‌کنیم که حتی در رده‌های اقتصادی سراغ لپ‌تاپ‌های تجهیزبه هارد دیسک نروید؛ مگر این‌که تصمیم ذخیره فایل‌های حجیم را داشته باشید. حافظه‌های SSD نیز انواع خاص خود را دارند که باید در آن‌ها نوع استاندارد PCIe را تحت نظر بگیرید.

در کنار فضای ذخیره‌سازی، حافظه رم نقش مهمی را در کارکرد لپ‌تاپ ایفا می‌کند. هرچه حافظه رم دستگاه زیاد تر باشد، می‌توانید اپ‌های بیشتری را بدون مشکل و به‌صورت همزمان اجرا کنید. فضای ذخیره‌سازی و حافظه رم در برخی لپ‌تاپ‌ها قابل ارتقا یا به کلمه «کاستوم کردن» است. اگر با لپ‌تاپ‌های کاستوم شده فروشگاهای روبه رو شدید و تصمیم خرید آن‌ها را داشتید، نظر می‌کنیم که برای مطمعن از سلامت دستگاه این کار را خودتان انجام دهید.

دیگر مشخصه‌های مهم در هر لپ‌تاپ

راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا ۱۱۳

مشخصات مهم فرد دیگر در لپ‌تاپ‌ها می باشند که دقت به آن‌ها نیز خالی از لطف نیست. این تکه‌ها جزو برتری‌های فرعی در هر لپ‌تاپ می باشند که بعد از انتخاب مشخصات سخت‌افزاری مورد نظر، باید به آن‌ها نیز دقت کنید:

  • نمایشگر: دریچه ورود کاربر به لپ‌تاپ، نمایشگر آن است. در انتخاب لپ‌تاپ باید دقت اختصاصی‌ای به نوع پنل، رزولوشن، اندازه، حداکثر روشنایی و وجود پوشش ضدبازتاب داشته باشید. اگر گیمر هستید، نرخ رفرش نمایشگر نیز باید از برتری‌های شما در انتخاب لپ‌تاپ باشد.
  • درگاه‌های ارتباطی: بسته به نوع منفعت گیری‌تان از لپ‌تاپ باید درگاه‌های ارتباطی مورد نیازتان را در انتخاب لحاظ کنید. اگر دانشجو هستید و به دستگاه‌های مختلفی وصل می‌شوید، نظر می‌کنیم که سراغ لپ‌تاپ‌های ویندوزی بروید.
  • طراحی و کیفیت ساخت: طراحی لپ‌تاپ‌ها باید به نحوی باشد که حس خوبی را به کاربر القا کنند و بتوان از آن‌ها در هر محیطی منفعت گیری کرد. لپ‌تاپ‌های گیمینگ تا حدودی از این خط مشی فاصله گرفته‌اند. کیفیت ساخت بالای لپ‌تاپ نیز به القای حس بهتر میانه کار کردن و مقاومت زیاد تر آن منجر خواهد شد.
  • وزن و قابلیت حمل: هرچه لپ‌تاپ مورد انتخابتان سبک‌تر باشد، حمل آن راحت‌تر است و میانه جابه‌جایی آن خسته نخواهید شد. عموما لپ‌تاپ‌های اداری و اولترابوک‌ها سبک‌تر از لپ‌تاپ‌های گیمینگ می باشند.
  • باتری و شارژ: اگر موقع منفعت گیری از لپ‌تاپ دسترسی دائمی به برق ندارید باید سراغ لپ‌تاپ‌هایی با شارژدهی باتری بالاتر بروید. لپ‌تاپ‌های گیمینگ طبق معمول شارژدهی باتری بالایی ندارند و باید زیاد تر به برق متصل شوند.
  • کیبورد و تاچ‌‌پد: در خرید لپ‌تاپ باید به منفعت‌مندی آن از کیبورد و تاچ‌پد مناسب نیز دقت کنید. وجود کیبورد و تاچ‌پد با کیفیت در لپ‌تاپ جهت افزایش عمر آن بعد از سال‌های سال کار کردن خواهد شد. لپ‌تاپی که کیبورد خوبی برای تایپ کردن نداشته باشد، عموماً نمی‌تواند توانایی دلچسبی را به شما اراعه کند.
ادامه مطلب
تصویر روز ناسا: ابرهای هیدروژنی M33

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا ٣۰ میلیون تومان

در این تکه از راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو، نگاهی به مدل‌های اقتصادی‌تر داریم. اگر تصمیم ندارید هزینه چندانی برای خرید لپ‌تاپ بپردازید، مدل‌های زیر نظر دیجیاتو به شما می باشند.


لنوو V15 با پردازنده Ryzen 3؛ مناسب برای کاربری عمومی، اداری، دانش‌آموزی

راهنمای خرید بهترین لپ‌تاپ - لنوو V15
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا ۱۱۴
  • پردازنده: AMD Ryzen 3 7320U
  • پردازشگر گرافیکی: Radeon 610M
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت DDR5
  • حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی TN
  • باتری: ۳۸ وات‌ساعت
  • قیمت: نزدیک به ۱۵ میلیون تومان

اقتصادی‌ترین لپ‌تاپ در این راهنمای خرید دیجیاتو، از برند لنوو و مدل V15 آن است که با قیمت نزدیک به ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان، می‌تواند بهترین نقطه برای ورود به دنیای لپ‌تاپ‌ها باشد. لنوو این لپ‌تاپ اقتصادی را به پردازنده Ryzen 7320U تجهیزکرده تا با همراهی پردازنده گرافیکی مجتمع Radeon 610M، در رده قیمتی خود کارکرد سخت‌افزاری نسبتاً قدرتمندی را به‌ارمغان می‌آورد. درکل اگر کاربر حرفه‌ای نیستید و منفعت گیری چندان سنگینی از لپ‌تاپ ندارید، این مدل می‌تواند جایگزینی مناسب برای مدل‌های گران‌قیمت باشد.


لنوو IdeaPad 3 با پردازنده Core i3؛ مناسب برای کاربری عمومی، اداری، دانش‌آموزی

راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا ۱۱۵
  • پردازنده: اینتل Core i3-1215U
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت DDR4
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی TN
  • باتری: ۳۸ وات‌ساعت
  • قیمت: نزدیک به ۱۷ میلیون تومان

لپ‌تاپ Ideapad 3 در دسته‌ بین‌رده‌های اقتصادی شرکت لنوو قرار دارد. این لپ‌تاپ با تلفیقی از دو مدل L3 و S540 طراحی شده و با سخت‌افزار مناسب و وزن سبک، مناسب امور روزمره، خانگی، اداری و دانش‌آموزی است. این دستگاه کمتر از ۲۰ میلی‌متر ضخامت و نزدیک به ۱.۶ کیلوگرم وزن دارد که برای لپ‌تاپی ۱۵ اینچی زیاد مناسب است و آن را به گزینه‌ای مناسب برای حمل‌ونقل مداوم بدل می‌کند. این لپ‌تاپ را می‌توان ارزان‌ترین مدل با پردازنده قوی نسل دوازدهم اینتل در بازار ایران دانست.


لنوو IdeaPad Slim 3 با پردازنده Core i5؛ مناسب برای کاربری نیمه‌حرفه‌ای با منفعت گیری‌های متنوع

راهنمای خرید لپ‌تاپ - لنوو Ideapad Slim 3
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا ۱۱۶
  • پردازنده: اینتل Core i5 13420H
  • پردازشگر گرافیکی: اینتل Iris Xe
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت LPDDR5 4800MHz
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی IPS
  • باتری: ۴۷ وات‌ساعت
  • قیمت: نزدیک به ۲۴ میلیون تومان

لپ‌تاپ Ideapad Slim 3 در دسته لپ‌تاپ‌های اقتصادی اما قوی شرکت لنوو قرار می‌گیرد. لنوو از پردازنده Core i5-13420H به‌گفتن مغز متفکر این لپ‌تاپ منفعت گرفته که بی‌شک بیشترین قوت پردازشی در این رده قیمتی را اراعه می‌دهد. به‌لطف ترکیب این پردازنده قوی با پردازشگر گرافیکی Iris Xe می‌توانید حساب اختصاصی‌ای روی کارکرد سخت‌افزاری Ideapad Slim 3 باز کنید. این لپ‌تاپ از رم LPDDR5 4800MHz نیز حمایتمی‌کند. احتمالا تنها نقطه‌ضعف قابل‌دقت این لپ‌تاپ، نمایشگر آن باشد که نسبت به برخی رقیب ها چندان رضایت‌قسمت نیست.


ایسوس Vivobook Go با پردازنده Ryzen 5؛ مناسب برای طراحی، تدوین سبک، کاربری عمومی

ایسوس Vivobook Go
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا ۱۱۷
  • پردازنده: AMD Ryzen 5 7520U
  • پردازشگر گرافیکی: Radeon 610M
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت LPDDR5
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی TN
  • باتری: ۵۰ وات‌ساعت
  • قیمت: نزدیک به ۲۷ میلیون تومان

ایسوس Vivobook Go سخت‌افزار چندان قدرتمندی ندارد و تایوانی‌‌ها زیاد تر تمرکز خود را روی اراعه نمایشگر باکیفیت در این لپ‌تاپ معطوف کرده‌اند. این لپ‌تاپ از نمایشگری با پنل OLED منفعت می‌برد تا یکی از ارزان‌ترین گزینه‌های مناسب طراحان و تدوین‌گران باشد؛ یقیناً به‌جهت قوت پردازشی معمولی این لپ‌تاپ، نمی‌توانید پروژه‌های سنگین را با آن انجام دهید. اگر هم از جستوجو‌کنندگان دنیای فیلم و سریال هستید، این مدل گزینه‌ای مناسب برای تماشای ویدیو خواهد می بود.

ادامه مطلب
شمارش معکوس تا قرعه‌کشی بلو

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا ۶۰ میلیون تومان

در این قسمت سراغ لپ‌تاپ‌هایی می‌رویم که مشخصات سخت‌افزاری قدرتمندتری دارند و برای منفعت گیری‌های حرفه‌ای‌تری طراحی شده‌اند.


لنوو LOQ 15 با پردازنده Core i5؛ مناسب برای گیمینگ، برنامه‌نویسی، مالتی‌مدیا

1711137127 870 راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون.webp
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا ۱۱۸
  • پردازنده: اینتل Core i5-12450H
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 2050 4GB
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت DDR5 5200MHz
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی IPS 144Hz
  • باتری: ۶۰ وات‌ساعت
  • قیمت: نزدیک به ۳۴ میلیون تومان

لنوو LOQ نسل تازه لپ‌تاپ‌های گیمینگ این شرکت محسوب می‌شود که در واقع جانشین Ideapad 3 Gaming شده و از قابلیت‌های بهبودیافته منفعت می‌برد. این لپ‌تاپ در قیاس با نسل قبل لپ‌تاپ‌های گیمینگ لنوو نمایشگر زیاد باکیفیت‌تری دارد و کیبورد آن نیز توانایی لذت‌قسمت‌تری را اراعه می‌دهد؛ به این علت از این لپ‌تاپ گیمینگ می‌توانید تا حدودی برای مالتی‌مدیا هم منفعت گیری کنید. لنوو LOQ 15 در نسخه‌های مختلفی اراعه شده که در این‌جا ارزان‌ترین مدل آن با پردازنده Core i5-12450H و پردازشگر گرافیکی RTX 2050 با ۴ گیگابایت حافظه مجزا را نظر داده‌ایم. حمایتاز رم DDR5 5200MHz یکی دیگر از ویژگی‌های کم‌نظیر این لپ‌تاپ گیمینگ در بازه قیمتی نزدیک به ۳۵ میلیون تومان است. همه این ویژگی‌ها جهت شده‌اند تا لنوو LOQ با این کانفیگ، نسبت به دیگر لپ‌تاپ‌های گیمینگ زیر ۴۰ میلیون تومان بهترین مشخصات را داشته باشد.


ایسوس VivoBook 16 با پردازنده Core i5؛ مناسب منفعت گیری عمومی، دانشجویی و نیمه حرفه‌ای

ایسوس VivoBook 16
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا ۱۱۹
  • پردازنده: اینتل Core i5-13500H
  • پردازشگر گرافیکی: اینتل Iris Xe
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت DDR4 3200MHz
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۶ اینچی فول اچ‌دی IPS
  • باتری: ۴۲ وات‌ساعت
  • قیمت: نزدیک به ۳۵ میلیون تومان

یکی از دلنشین‌ترین لپ‌تاپ‌های ایسوس در رده قیمتی ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، VivoBook X1605VA است که با کیفیت ساخت بالا، نمایشگر باکیفیت و قابلیت‌های دلنشین برای عموم کاربران گزینه‌ای مورد قیمت محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ از پردازنده Core i5-13500H قوت می‌گیرد که می‌تواند کار تعداد بسیاری از کاربران را در انجام پردازش‌های نسبتاً سنگین مبتنی بر CPU نیز راه بیندازد.


ایسوس Zenbook 14X OLED با پردازنده Core i5؛ مناسب برای کاربری عمومی، مالتی‌مدیا و دانشجویی

راهنمای خرید لپ تاپ - ایسوس Zenbook 14X OLED
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا ۱۲۰
  • پردازنده: اینتل Core i5-13500H
  • پردازشگر گرافیکی: اینتل Iris Xe
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت LPDDR5 4800MHz
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۴ اینچی ۲.۸K از نوع OLED 120Hz
  • باتری: ۷۰ وات‌ساعت
  • قیمت: نزدیک به ۳۷ میلیون تومان

لپ‌تاپ ایسوس مدل Q410VA از سری Zenbook 14X OLED شرکت ایسوس، جزو لپ‌تاپ‌های پریمیوم و تا حدی حرفه‌ای این شرکت به حساب می‌آید. ایسوس در طراحی این دستگاه دقت زیاد بالایی را به کار برده است تا با دیدن آن در نگاه اول یک الترابوک بالا رده به‌نظر برسد و منفعت گیری از فلز در بدنه، وزن کم تر از ۱.۶ کیلوگرم و ضخامت کم‌تر از دو سانتی‌متر این حس را تحکیم می‌کند. با دقت به منفعت‌گیری از پردازنده قوی اینتل نسل ۱۳ سری H اینتل این لپ‌تاپ در انجام امور نیمه‌حرفه‌ای و منفعت گیری از نرم‌افزار‌های ادوبی شما را نومید نخواهد کرد. یقیناً باید به این مسئله هم دقت کرد که ایسوس در این لپ‌تاپ از پردازشگر گرافیکی مجزا منفعت گیری نکرده و به همان گرافیک یکپارچه اینتل Iris Xe اکتفا کرده است. بعد در نتیجه نمی‌توان این لپ‌تاپ را برای انجام کار‌های گرافیکی سنگین نظر کرد. اسپیکرهای Harman Kardon با حمایتاز صدای Dolby Atmos و دو عدد پورت Thunderbolt 4 نیز از دیگر مشخصه‌های این لپ‌تاپ می باشند که در این رده قیمتی کم‌تر دیده خواهد شد.

یکی از بهترین و با اهمیت ترین ویژگی‌های این لپ‌تاپ منفعت گیری از پنل ۱۵.۶ اینجی اولد و وضوح عکس ۲.۸K آن است که لذت منفعت گیری از لپ‌تاپ را دوچندان می‌کند. با دقت به قیمت حدودی ۳۵ میلیون تومانی، کیفیت ساخت مناسب، پردازنده قوی و صفحه نمایش عالی که این لپ‌تاپ ایسوس دارد می‌توان آن را یکی از بهترین گزینه‌ها در بین الترابوک‌های حاضر در بازار دانست. تنها ضعف ملموس این لپ‌تاپ که می‌تواند علت مهم تجدید نظرتان در خریدش باشد، فقدان قابلیت ارتقاء حافظه رم است. این لپ‌تاپ تنها در یک مدل با ۸ گیگابایت رم روانه بازار شده و بی‌بهرگی آن از این ویژگی نقطه ضعف بزرگی به‌شمار می‌آید.

ادامه مطلب
اولین مأموریت سرنشین‌دار فضاپیمای استارلاینر بوئینگ قبل از پرتاب لغو شد_اصفهانیا


لنوو LOQ 15 با پردازنده Core i7؛ مناسب برای گیمینگ، رندرینگ، پردازش‌های سنگین و مالتی‌مدیا

لنوو LOQ
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا ۱۲۱
  • پردازنده: اینتل Core i7-13620H
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 4060 8GB
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت DDR5 5200MHz
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی IPS 144Hz
  • باتری: ۶۰ وات‌ساعت
  • قیمت: نزدیک به ۵۵ میلیون تومان

اگر لپ‌تاپ گیمینگ لنوو LOQ 15 نظرتان را جلب کرده و جستوجو مدل پرقدرت آن هستید، می‌توانید نسخه تجهیزبه پردازنده Core i7-13620H و پردازشگر گرافیکی RTX 4060 با ۸ گیگابایت حافظه مجزای این لپ‌تاپ را تهیه کنید. با این کانفیگ سخت‌افزاری می‌توانید بازی‌های روز را با کیفیت رضایت‌قسمت و هزینه کم‌تر از ۶۰ میلیون تومان توانایی کنید.


ایسوس Creator مدل Q530VJ با پردازنده Core i7؛ مناسب ادیت و تدوین، مالتی‌مدیا و تشکیل محتوا

ایسوس Creator Q530VJ
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا ۱۲۲
  • پردازنده: اینتل Core i7-13620H
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 3050 6GB
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت LPDDR5 4800MHz
  • حافظه داخلی: ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی OLED
  • باتری: ۷۰ وات‌ساعت
  • قیمت: نزدیک به ۴۹ میلیون تومان

سری لپ‌تاپ‌های ایسوس Creator مخصوص کاربرانیست که به تشکیل محتوا، ادیت عکس و تدوین ویدیو علاقه دارند. مدل Q530VJ از این خانواده به نمایشگر ۱۵.۶ اینچی اولد با پوشش ۱۰۰ درصدی گستره DCI-P3 و حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیتی تجهیزشده تا گزینه‌ای یقین برای ادیتورها و تولیدکنندگان محتوا باشد. به‌لطف منفعت‌مندی از پردازنده اینتل Core i7-13620H و کارت گرافیک ۶ گیگابایتی RTX 3050 نیز جذابیت این لپ‌تاپ برای کاربران دوچندان می‌شود. تایوانی‌ها در این لپ‌تاپ پورت Thunderbolt 4 و بدنه‌ای با کیفیت ساخت بالا را نیز به‌کار گرفته‌اند.


اپل MacBook Air 2022 با پردازنده M2؛ مناسب برای منفعت گیری عمومی، مالتی‌مدیا و ویرایش تصاویر

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ دیجیاتو - مک بوک ایر M2
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا ۱۲۳
  • پردازنده: اپل M2
  • پردازشگر گرافیکی: M2 8 Core
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت LPDDR5X
  • حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت SSD
  • نمایشگر: ۱۳.۶ اینچی ۲.۵K Liquid Retina
  • باتری: ۵۲.۶ وات‌ساعت
  • قیمت: نزدیک به ۵۴ میلیون تومان 

برای طرفداران محصولات شرکت اپل در لیست بهترین لپ‌تاپ‌های حال حاضر، مک بوک ایر ۲۰۲۲ را نظر می‌کنیم که به لطف تراشه اختصاصی Apple M2 زیاد محبوب و کارآمد است. لپ‌تاپ MacBook Air 2022 (بازدید دیجیاتو) دارای یک نمایشگر ۱۳.۶ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۶۴ پیکسل است و در نتیجه برای کارهای گرافیکی و طراحی نیز محصول پرکاربردی خواهد می بود. از با اهمیت ترین ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به باتری توان‌مند ۵۲.۶ وات‌ساعتی و وزن زیاد سبک آن اشاره کرد.


راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا ١۰۰ میلیون تومان

نهایتا نوبت به بهترین لپ‌تاپ‌های این راهنمای خرید می‌رسد. اگر منفعت گیری‌های سنگین همانند گیمینگ حرفه‌ای، رندرینگ و دیگر پردازش‌های سنگین را دارید، مدل‌های زیر قدرتمندترین های بازار می باشند و پاسخگوی نیاز شما خواهند می بود.


ایسوس TUF Gaming F15 با پردازنده Core i7؛ مناسب برای گیمینگ، رندرینگ و پردازش‌های سنگین

1711137127 106 راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون.webp
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا ۱۲۴
  • پردازنده: اینتل Core i7-12700H
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 4070 GB
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت DDR4 3200MHz
  • حافظه داخلی: ۱ ترابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی IPS 144Hz
  • قیمت: نزدیک به ۶۳ میلیون تومان

لپ‌تاپ ایسوس مدل FX507ZI از جمله ارزشمندترین لپ‌تاپ‌های این شرکت در سری TUF Gaming است. مهم‌‌‌ترین مسئله‌ای که در رابطه این لپ‌تاپ وجود دارد، به‌کارگیری نسل تازه پردازشگر‌های گرافیکی شرکت انویدیا یعنی RTX 4070 محسوب می‌شود که در رده قیمتی نزدیک به ۶۰ میلیون تومان رقیب خاصی ندارد. اما تصمیم ایسوس در رابطه پردازنده مرکزی این لپ‌تاپ بی‌تحول مانده و هم چنان Core i7 12700H را به گفتن پردازنده مرکزی در این لپ‌تاپ می‌بینیم. مسئله مثبت بعدی منفعت گیری از نمایشگری با کیفیت‌تر از لحاظ پوشش رنگی در این لپ‌تاپ است. ابعاد، وضوح و نرخ رفرش این نمایشگر تفاوتی با نسل قبلی خود نکرده است اما حمایتصد درصدی طیف رنگی sRGB در این نمایشگر توانایی بهتر از منفعت گیری این لپ‌تاپ را برای کاربر خود به وجود می‌آورد. اگر تصمیم خرید لپ‌تاپ گیمینگی را دارید که در آن از پردازشگر‌ تازه انویدیا منفعت گیری شده باشد و قوت پردازشی بی‌نقصی را در هر عرصه‌ای در اختیارتان قرار دهد لپ‌تاپ ایسوس TUF Gaming F15 گزینه مناسبی برای شما است.


ایسوس TUF Gaming A15 با پردازنده Ryzen 9؛ مناسب برای گیمینگ، رندرینگ و پردازش‌های زیاد سنگین

1711137127 680 راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون.webp
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا ۱۲۵
  • پردازنده: ای‌ام‌دی Ryzen 9 7940HS
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 4070 8GB
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت DDR5 4800MHz
  • حافظه داخلی: ۱ ترابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌دی IPS 144Hz
  • باتری: ۹۰ وات‌ساعت
  • قیمت: نزدیک به ۷۶ میلیون تومان
ادامه مطلب
تیک تاک هیچ برنامه‌ای برای فروش پلتفرم خود در آمریکا ندارد_اصفهانیا

اگر تصمیم خرید لپ‌تاپی با گرافیک قوی RTX 4070 را دارید یکی از مورد قیمت‌ترین گزینه‌ها لپ‌تاپ ASUS TUF Gaming A15 مدل FA507XI است. ایسوس در این لپ‌تاپ در قسمت پردازنده مرکزی با ای‌ام‌دی همکاری داشته و یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های این شرکت یعنی رایزن ۹ ۷۹۴۰HS را در نماینده خود به‌کار گرفته‌ تا نویدبخش کارکرد سخت‌افزاری بی‌نقصی باشد. تنها بخشی که احتمالا بتوان او گفت ایسوس در آن کم‌کاری کرده، نمایشگر این محصول است؛ چون TUF Gaming A15 به پنل IPS با ابعاد ۱۵ اینچی فول اچ‌دی ۱۴۴ هرتزی تجهیزشده که در لپ‌تاپ‌های زیاد ارزان‌ قیمت‌تر این سری منفعت گیری شده و با اهمیت ترین نقص آن عدم توانایی در پوشش گسترده فضای رنگی sRGB بوده که برای یک لپ‌تاپ در بازه قیمتی هشتاد و پنج میلیون تومان مقداری شگفت به‌نظر می‌رسد.


لنوو Legion Slim 7 با پردازنده Core i9؛ مناسب برای گیمینگ، رندرینگ و پردازش‌های زیاد سنگین

1711137128 239 راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون.webp
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا ۱۲۶
  • پردازنده: اینتل Core i9 13900H
  • پردازشگر گرافیکی: RTX 4070 8GB
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت DDR5 4800MHz
  • حافظه داخلی: ۱ ترابایت SSD PCIe
  • نمایشگر: ۱۶ اینچی WQHD IPS 240Hz
  • باتری: ۹۹.۹ وات‌ساعت
  • قیمت: نزدیک به ۹۶ میلیون تومان 

اشکار کردن لپ‌تاپ بی‌نقص از هر نظر در بین مدل‌های گوناگونی که در بازار ایران حاضر و قابل دسترس است احتمالا کار راحتی نباشد، اما اگر جستوجو بهترین لپ‌تاپ زیر ۱۰۰ میلیون تومان باشید قطعاً لنوو Legion Slim 7 از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ مناسب شما خواهد می بود. این لپ‌تاپ لنوو که به تازگی داخل بازار ایران شده را به جرأت می‌توان یکی از بهترین لپ تاپ های بازار ایران دانست. این لپ‌تاپ از پردازنده‌ Intel Core i9-13900H با فرکانس کاری حداکثر ۵.۴ گیگاهرتز منفعت‌مند بوده و این پردازنده قوی نیز توسط کارت گرافیک RTX 4070 همراهی می‌شود. با در نظر گرفتن این چنین سخت افزار قدرتمندی هیچ چالش سختی برای این لپ‌تاپ وجود ندارد. از اجرای سنگین‌ترین بازی‌های روز با بالا‌ترین تنظیمات تا رندر‌های گرافیکی طویل زمان و ممتد، همه انها با این لپ‌تاپ امکان‌پذیرند. جدا از سخت‌افزار زیاد قوی، نمایشگر به‌کار رفته در این لپ‌تاپ هم می‌تواند توانایی بی‌نظیری را برای شما رقم بزند. نمایشگر ۱۶ اینچی از نوع WQXGA IPS با روکش مات و رزولوشن ۲K و نرخ رفرش ۲۴۰ هرتز در کنار روشنایی ۵۰۰ نیتی مشخصاتی می باشند که در کم‌تر لپ‌تاپی حتی در رده‌های بالا می‌توان اشکار کرد.


جمع‌بندی راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو

1711137128 666 راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا ۱۲۷

در راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو فاکتورهای مهم در هر لپ‌تاپ و بهترین مدل‌های بازار تا سقف ١۲۰ میلیون تومان را به شما معارفه کردیم. این لپ‌تاپ‌ها بهترین گزینه‌ها در بازه قیمتی خود می باشند و از قیمت خرید بالایی منفعت‌مند می باشند که توسط دیجیاتو گلچین شده‌اند. انتظار می‌رود که فعلا ناظر افت قیمت لپ‌تاپ‌ها نباشیم. به این علت اگر تصمیم خرید دارید، نظر می‌کنیم که سریعتر عمل کنید.

اگر توانایی کاربری، نظر و یا صحبتی مربوط به راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو دارید، می‌توانید آن را با ما از طریق قسمت نظرات در بین بگذارید.


زیاد تر بخوانید:


سوالات متداول کاربران در راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو

ارزان‌ترین مدل لپ‌تاپ در راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو چیست؟

لنوو IdeaPad 3 با پردازنده Core i3، ارزان‌ترین گزینه پیشنهادی دیجیاتو برای خرید لپ‌تاپ جدیدتان است.

قدرتمندترین مدل لپ‌تاپ در راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو چیست؟

ایسوس ROG Strix Scar G17 با پردازنده Core i9-13980HX، پردازشگر گرافیکی RTX 4090 و نمایشگر ٢۴۰ هرتزی، بهترین و قدرتمندترین لپ‌تاپ گیمینگ در راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو محسوب می‌شود.

بهترین مک‌بوک‌های راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو کدامند؟

مک‌بوک Air M2 تنها لپ‌تاپ پیشنهادی از اپل در راهنمای خرید لپ تاپ دیجیاتو است که قیمت خرید دارد.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments