چرا می گویند روی زمین بخوابید؟

چرا می گویند روی زمین بخوابید؟_اصفهانیا


اصفهانیا به نقل از بهداشت نیوز، خوابیدن روی زمین یکی از سنت های قدیمی مردم ژاپن است که تا این مدت هم به آن پایبندند، اما نه فقطً برای سنت بودن آن یا افتجا در خانه. این کار در حقیقت از مزایا مختلفی برخوردار است.

۱- امکان صرف جویی در هزینه ها را می دهد

اصفهانیا به نقل از روزیاتو، خوابیدن روی زمین می تواند انتخابی مقرون به صرفه باشد. تهیه ی تختخواب و تشک به صرفه هزینه ی قابل توجهی نیاز دارد و اگر انتخاب درستی در این عرصه نداشته باشید و ناچار معاوضه آن باشید، باید هزینه ی مضاعفی را صرف آن کنید. اما خوابیدن روی زمین می تواند پشتیبانی کند در این هزینه صرفه جویی کنید.

۲- گردش خون را بهبود می بخشد

خوابیدن روی زمین می تواند گردش خون را بهبود ببخشد. دلیلش این است که زمان خوابیدن روی زمین، وزن بدن به طور مساوی تقسیم می شود، امری که علتکاهش سختی بر روی نواحی خاص بدن می شود.

ادامه مطلب
برای تقویت استخوان این مواد غذایی را بخورید

با خوابیدن در حالتی طبیعی تر می توانید جلوی به خواب رفتن و بی حس شدن دست و پای خود به علت عدم گردش مناسب خون را بگیرید. برای مثال، هنگامی به پهلو می خوابید، این کار امکان پذیر بر روی گردش خون تأثیر بگذارد، چیزی که می تواند علتابراز مشکلاتی همانند لخته شدن خون و واریس شود.

۳- برای پشت درد سودمند است

خوابیدن بر روی یک سطح صاف و سفت می تواند برای افرادی که از پشت درد مزمن رنج می برد، پشتیبانی کننده باشد. احتمالا یک تشک نرم چیزی راحت تری برای خوابیدن به نظر برسد، اما به مرور زمان فرو می رود، امری که علتبه هم خوردن ستون فقرات و اذیت شدن شما می شود.

ادامه مطلب
تصاویر تازه از سیدحسن خمینی در بین جمعیت زیاد_اصفهانیا

کارشناسان حتی پیشنهاد می کنند در زیر تشک های نرم یک تخته قرار داده شود تا تکیه گاه مناسب تری تشکیل کند. با خوابیدن روی زمین می توانید یقین باشید که ستون فقرات تراز باقی می ماند و بدن تان زمان خواب در حالتی غیر طبیعی قرار نمی گیرد.

۴- می تواند به بهبود فرم بدن پشتیبانی کند

اگر در حالتی بخوابید که تکیه گاه مناسبی برای ستون فقرات تان تشکیل شود، این کار می تواند پشتیبانی بسیاری کند تا بدن طی روز در فرم مناسبی باقی بماند. خوابیدن روی زمین می تواند به اصلاح فرم بدن پشتیبانی کند، چرا که اگر دچار پشت درد نباشید، گمان قوز کردن تان هم کمتر می شود.

۵- پشتیبانی می کند بتوانید سر زمان از خواب بیدار شوید

اگر زیاد تر اوقات صبح ها بیرون آمدن از تخت برایتان دشوار است، بدانید که تنها نیستید و تعداد بسیاری از افراد با به صدا در آمدن صدای زنگ ساعت دوست دارند چندین دفعه و چندین دفعه صدای آن را قطع کنند تا مقداری زیاد تر بخوابند. با این حال، خوابیدن می تواند مقدار متعادلی از راحتی را برایتان فراهم کند که علتمی شود دیگر وسوسه نشوید در رختخواب بمانید. به این ترتیب می توانید صبح ها سر حال و آماده برای اغاز روز، از خواب بیدار شوید.

ادامه مطلب
یک روش موثر برای افت سختی خون

زیان های خوابیدن روی زمین

خوابیدن روی زمین هم همانند هر چیز فرد دیگر در کنار فوایدش، مضراتی هم دارد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

– آلرژی: خوابیدن روی زمین شما را در معرض گرد و غبار بیشتری قرار می دهد، امری که می تواند علتآلرژی و مشکلات تنفسی شود.

– راحت نبودن: گرچه خوابیدن روی سطح سفتی همانند زمین برای افرادی که با پشت درد درگیرند می تواند تسکین دهنده باشد، اما امکان پذیر برخی روی زمین حس راحتی نکنند و دچار درد در نواحی کمر، شانه ها و لگن شوند.

– حشرات: خوابیدن روی زمین گمان روبه رو با حشرات را زیاد تر می کند.

ادامه مطلب
کافه علیرضا بیرانوند پلمب شد + عکس_اصفهانیا

چه افرادی نباید روی زمین بخوابند؟

گرچه خوابیدن روی زمین فوایدی دارد، اما این کار برای هر فردی مناسب نیست.

– افرادی که از بیماری های استخوانی رنج می برند: برای افرادی که با بیماری های جدی استخوانی درگیرند، خوابیدن روی یک سطح سفت امکان پذیر علتتشدید سختی بر روی مفصل ها و اذیت شدن آن ها شود.

– سالمندان: با بالا رفتن سن حرکت کردن دشوار می شود، امری که بلند شدن از روی زمین و نشستن روی آن را برای افراد سالمند سخت می سازد.

– سرمایی ها: اگر شب ها زیاد تر حس سرما می کنید، خوابیدن روی زمین امکان پذیر حس سرما را برای شما زیاد تر کند و علتشود نتوانید طی شب خواب راحتی داشته باشید.

منبع: روزیاتو

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

ادامه مطلب
ارتباط محدودیت کالری با ماهیچه‌های قوی و ژن‌های پیری سالم

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments