stable diffusion

مدیرعامل و بنیان‌گذار Stability AI از سمت خود استعفا کرد_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

«عماد مستقی»، بنیان‌گذار استارتاپ میلیارد دلاری Stability AI در تصمیمی غیرمنتظره اظهار کرده است که از سمت مدیرعاملی این شرکت کناره‌گیری خواهد کرد. وی معتقد است که برای رقابت با هوش مصنوعی متمرکز، نمی‌توان از همان ابزار و روش منفعت گیری کرد و نیاز به تغییراتی در این مسیر وجود دارد.

علت استعفای عماد مستقی از Stability AI چیست؟

استارتاپ Stability AI یکی از مشهورترین بازیگران عرصه هوش مصنوعی محسوب می‌شود که سرویس محبوب تبدیل متن به عکس Stable Diffusion را در اختیار دارد. این استارتاپ توسط تعدادی مؤسسه اندوخته‌گذاری نقل حمایتمی‌شود و دسترسی مناسبی به منبع های مالی دارد و تعداد بسیاری از مهره‌ها و توانایی های برتر در عرصه طراحی و گسترش هوش مصنوعی را نیز استخدام کرده است. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد که مدیرعامل و مؤسس استارتاپ مذکور معتقد است که موارد حرف های شده، برای تسلط به دیگر رقیب ها کافی نیست و به همین علت از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

ادامه مطلب
نام «اپل آیدی» به گمان زیادً هم‌زمان با انتشار کردن iOS 18 به «اپل اکانت» تحول می‌کند_اصفهانیا

انگار این شرکت فعلاً گزینه خاصی برای جانشین‌کردن عماد مستقی (Emad Mostaque) ندارد و هیئت‌مدیره فعلاً تصمیم گرفته است تا «شان‌شان ونگ» که در سمت مدیر عملیاتی فعالیت داشته است را همراه با «کریستین لافورته»، مدیر ارشد جاری، به طور مشترک در مقام مدیرعاملی قرار دهد.

سرویس تبدیل متن به عکس Stable Diffusion به گفتن با اهمیت ترین محصول شرکت Stability AI شناخته می‌شود

مستقی در رشته پست‌هایی روی پلتفرم X اظهار کرده است که تصمیم داشته با استعفا از سمت خود، مسیر گسترش هوش مصنوعی غیرمتمرکز را جستوجو کند. این چنین او اشاره داشته است که برای ناکامی‌دادن هوش مصنوعی متمرکز، نمی‌توان از مدل شبیه منفعت گیری کرد. منظور او از این حرف های، مالکیت شرکت‌های شناخته‌شده در حوزه فناوری همانند OpenAI و Anthropic بر ابزارها و سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است که خود این شرکت‌ها نیز توسط غول‌های فناوری همانند مایکروسافت مورد حمایتمالی قرار می‌گیرند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
تراشه هلیو G91 با حمایتاز دوربین‌های 108 مگاپیکسلی معارفه شد

مستقی در ادامه حرف های‌های خود به قضیه کنترل مالکیت در هوش مصنوعی نیز پرداخته است و حرف های، نیاز به شفافیت و مالکیت گسترده‌تری در این حوزه وجود دارد. او متعقد است که با افزایش اهمیت هوش مصنوعی، مشکل حرف های‌شده باید رفع گردد و به نظر وی، می‌توان آن را بهبود بخشید. مستقی تلاش داشته است با استعفا از سمت مدیرعاملی، مقدار تمرکزگرایی در استارتاپ خود را رفع و به نوعی، سهم خود را در رسیدن به هوش مصنوعی غیرمتمرکز ایفا کند.

استیبل دیفیوژن
مدیرعامل و بنیان‌گذار Stability AI از سمت خود استعفا کرد_اصفهانیا ۱۰

پیش از کناره‌گیری مستقی از سمت مدیرعاملی، اخبار بسیاری حوالی مشکلات داخلی در استارتاپ تحت مدیریت او انتشار شده می بود. برای مثال چندی پیش اظهار شد که سرویس محبوب تبدیل متن به عکس این شرکت یعنی Stability Diffusion، از اکتبر سال میلادی قبل ماهانه ۸ میلیون دلار هزینه در پی داشته است؛ درحالی که عمل برای جمع‌آوری اندوخته تازه نیز با ناکامی روبه رو شده است. به‌نظر می‌رسد که مستقی، درآمدزایی از ابزارها و سرویس‌های استارتاپ خود را از نزدیک به یک سال پیش از لیست برتری‌ها خارج کرده می بود و در پست تازه خود هم درمورد تمرکز شرکت‌های فعال در عرصه هوش مصنوعی مولد روی درآمدزایی اظهارنظر کرده است.

ادامه مطلب
هوش مصنوعی حتی جزء 20 خطر بزرگ مدیران نیست

عماد مستقی، ریاضی‌دان، مدیر اسبق صندوق اندوخته‌گذاری و مدیر کسب‌وکار بریتانیایی – بنگلادشی است که تحصیلات خود را در دانشگاه آکسفورد به پایان رسانده است. وی تلاش برای گسترش هوش مصنوعی اسلامی را در نیز در کارنامه دارد که مقصد از تشکیل آن، پشتیبانی به مسلمانان در یافتن و پیشرفت در مسیر معنوی خود بوده است. او که تا سال ۲۰۱۹ و پیش از همه‌گیری کووید-۱۹ در حوزه مدیریت اندوخته‌های نفتی فعالیت می‌کرد، عمل به تاسیس Stability AI در اواخر سال ۲۰۲۰ کرد.

دسته بندی مطالب

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments