توقف پرتغالــــــــی‌ها پای قله

توقف پرتغالــــــــی‌ها پای قله » اصفهانیا


به گزارش اصفهانیا

آرمن ساروخانیان: مربیان خارجی در سال‌های قبل وجود پررنگی در فوتبال ایران داشته‌اند و اثرگذار بوده‌اند. از وجود طویل کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی که بگذریم، تکنیسین‌های خارجی‌ در لیگ برتر هم نقش پررنگی داشته‌اند.

ژوزه مورایس
سپاهان در فصل جاری با ژوزه مورایس یکی از مدعیان قهرمانی است. این مربی پرتغالی فصل قبل به سپاهان پیوست و تیم جذابی ساخت، ولی به رغم گرفتن ۱۰ امتیاز از ۱۲ امتیاز ممکن در برابر حریفان مستقیمش، استقلال و پرسپولیس تنها با یک امتیاز کمتر از سرخ‌پوشان قهرمانی را اهدا کرد.
دستیار اسبق مورینیو در دومین فصل حضورش تیم پرستاره‌ای بسته و هر نتیجه‌ای جز قهرمانی لیگ حکم ناکامی را خواهد داشت. سپاهان فصل را مقتدرانه اغاز کرد، ولی افتی ناگهانی داشت و شش ناکامی متوالی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان این تیم را به شرایطی بحرانی برد، هرچند نمی‌توان محرومیت‌های شگفت بازیکنان به علت قوانین مالی لیگ برتر را در این نزول نادیده گرفت. رابطه مورایس و باشگاه سپس از جدایی ساکت به خوبی قبل نیست و به گمان زیادً این آخرین فصل حضورش در اصفهان باشد.

ادامه مطلب
ماجرای قدیمی پرسپولیس و گروه مرگ در لیگ قهرمانان آسیا » اصفهان امروز آنلاین

پاکو خمس
مربی اسپانیایی با سابقه مربیگری در لالیگا میانه فصل قبل روی نیمکت تراکتور جانشین قربان بردیف شد و زیاد سریع توانست سبک فوتبالش مبتنی بر پرس حریف و بازیسازی از عقب زمین را پیاده کند. سرمربی اسبق دپورتیوو موفق شد تراکتور را از میانه جدول تا رده چهارم بالا بکشد، ولی آنچه عامل تمجید از عملکردش شد، فوتبال مدرن و تهاجمی تیمش می بود. خمس حتی به گفتن گزینه مربیگری تیم ملی هم نقل شد.
انتظار می‌رفت که تراکتور در دومین فصل خمس مدعی جدی قهرمانی باشد، ولی از دست دادن مهره‌های کلیدی همانند اسدی، اخباری و محمدی و یارگیری که به ادعای خودش مطابق میل او نبوده است، این تیم را از کورس قهرمانی مقداری دور کرد.

اوسمار ویرا
کمتر فردی فکر می‌کرد که نیمکت پرسپولیس به این برزیلی گمنام برسد، ولی سپس از استعفای گل‌محمدی در نیم‌فصل باشگاه به علت افتزمان و مشکلات مالی موفق نشد با سرمربی مطرحی به توافق برسد و این مسئولیت را به دستیار یحیی سپرد. اوسمار به علت وجود دو ساله در پرسپولیس شناخت خوبی از فضای تیم و فوتبال ایران دارد و بازیکنان هم رابطه خوبی با او دارند.
پرسپولیس در اولین بازی با این سرمربی تازه به آلومینیوم اراک باخت تا تردیدها درمورد‌اش زیاد تر شود، ولی سپس از آن توانست روبه رو تراکتور، ذوب‌آهن و صنعت نفت گچساران به سه برد متوالی برسد. پرسپولیس که در پنجره زمستانی خریدهای خوبی داشته نسبت به نیم‌فصل اول شاداب‌تر بازی می‌کند و بردها و نمایش خوب هفته‌های تازه مطمعن به اوسمار را بالاتر برده، ولی باید دید او در بازی‌های سخت از جمله دربی چه عملکردی خواهد داشت.

ادامه مطلب
عکس| دیدار خصوصی پسر بیرانوند با رونالدو » اصفهان امروز آنلاین
آخرین مطالب

مارینوس اوزونیدیس
اولین سرمربی یونانی تاریخ فوتبال ایران در اغاز فصل جای قلعه‌نویی و الهویی را روی نیمکت گل‌گهر گرفت. او مربی نسبتاً محافظه‌کاری است و اغاز آرامی داشت، ولی در نیم‌فصل دوم کم کم با گل‌گهر به صدر جدول نزدیک می‌شود. تیم سیرجانی فصل قبل ششم شد و هر رتبه بالاتری به معنی پیروزی نسبی برای اوزونیدیس خواهد می بود.

خوان ایگناسیو
این مربی اسپانیایی سپس از هفته چهارم لیگ برتر به گفتن جانشین علیرضا منصوریان سرمربی فولاد شد. او در یازده بازی لیگ برتر ۴ برد، ۳ تساوی و ۴ ناکامی داشت و تیمش را از منطقه سقوط تا رده هفتم بالا کشید، ولی سپس از ناکامی روبه رو چادرملوی لیگ یکی در جام حذفی پیش از اغاز نیم‌فصل دوم برکنار شد.

ادامه مطلب
دعوا یک فرانسوی به مسی؛ خفه شو و به مسی حسادت نکن!‏ » اصفهانیا

لوکاس آلکاراز
این مربی اسپانیایی سپس از نتایج ضعیف مهدی رحمتی برای هدایت نساجی انتخاب شد، ولی سپس از تنها چهار بازی جای خودش را به ساکت الهامی داد. تنها یک امتیاز روبه رو پیکان از سه بازی لیگ و ناکامی روبه رو آلومینیوم اراک در جام حذفی به معنی آخر این همکاری مختصر می بود. او موفق نشد کارکرد مؤثری داشته باشد، هرچند نساجی خوب بسته نشده و احتمالا الهامی هم نتواند به بقای این تیم در لیگ برتر پشتیبانی کند.

ریکاردو ساپینتو
این مربی جنجالی پرتغالی فصل قبل سرمربی استقلال می بود و کارکرد فنی و رفتارش موافقان و مخالفان بسیاری داشت. او با فوتبال تهاجمی مبتنی بر پرس شدید حریف به بردهای پرگلی رسید و بهترین خط دعوا لیگ هم متعلق به استقلال می بود، ولی در بازی‌های بزرگ نتایج خوبی نگرفت و تیمش در لیگ بیست و دوم سپس از پرسپولیس و سپاهان سوم شد. ساپینتو با استقلال به فینال جام حذفی هم رسید، ولی در زمان اضافه این بازی پرحاشیه مغلوب پرسپولیس شد. پرخاشگری و درگیری‌های کنار زمین ساپینتو روی وجهه و حتی نتایج استقلال تأثیر منفی گذاشت، وگرنه وزن فنی‌اش آنقدر بالا می بود که یک فصل دیگر به او شانس داده شود.

ادامه مطلب
صفحه نخست روزنامه‌های امروز اصفهان چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

کارلوس هرناندز
این مربی اسپانیایی فروردین سال ۱۴۰۲ و در هفته‌های پایانی لیگ بیست و دوم جانشین حمید مطهری شد. او در پنج بازی لیگ سه ناکامی و دو تساوی داشت و تنها بردش روبه رو پیکان در جام حذفی ثبت شد. نساجی در لیگ برتر ماند، ولی همکاری با هرناندز برای نتایج ضعیفش ادامه اشکار نکرد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

۲۵۱ ۲۵۱

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments