قابلیت تماس ماهواره‌ای آیفون باعث نجات گروهی از کوهنوردان در آمریکا شد

قابلیت تماس ماهواره‌ای آیفون علتنجات گروهی از کوهنوردان در آمریکا شد_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

خانواده‌ای که برای کوهنوردی به جنگل ملی ماونت هود (Mount Hood) آمریکا رفته بودند، بعد از آنکه در کوه گم شدند با منفعت گیری از قابلیت تماس اضطراری ماهواره‌ای آیفون توانستند با تیم امداد و نجات تماس بگیرند. بعد از این تماس، فرایند ۲۴ ساعته نجات این خانواده اغاز شد.

بر پایه گزارش سایت Clackamas، در روز سه‌شنبه، ۱۹ مارس (۲۹ اسفندماه)، تیم جستجو و نجات شهرستان کلاکاماس در ایالت اورگن گزارش‌هایی مبنی بر مفقودشدن یک خانواده کوهنورد در جنگل ملی ماونت هود را دریافت کرد. تقریباً در ساعت ۷:۳۰ بعدازظهر، یکی از اعضای این خانواده با منفعت گیری از قابلیت تماس ماهواره‌ای در آیفون اپل توانست با گروه نجات تماس بگیرد.

تماس ماهواره‌ای آیفون به پشتیبانی کوهنوردان آمد

این خانواده کوهنورد نزدیک به ۱۳ کیلومتر پیاده‌روی کرده بودند و بیشتر از ۱۰۰۰ متر ارتفاع داشتند. درنهایت، ساعت ۶ صبح روز سپس می بود که امدادگران توانستند به این خانواده شش‌نفره برسند و آن‌ها را سرمازده، خیس و تشنه یافتند.

ادامه مطلب
سرپرست پروژه ویژن پرو بعد از 25 سال وجود در اپل، بازنشسته می‌شود
قابلیت تماس ماهواره‌ای آیفون علتنجات گروهی از کوهنوردان در آمریکا شد_اصفهانیا ۷

طی این عملیات نجات، با آنکه هلیکوپتر خواست شده می بود، اما به‌علت شرایط جوی، هلیکوپتر قادر به فرود نبوده است. به همین علت یک خودروی Snowcat به‌سمت محل خانواده اعزام شد. چند ساعت طول کشید تا این ماشین از مسیر صعب‌العبور بگذرد و به کوهنوردان برسد.

قابلیت تماس ماهواره‌ای SOS اپل علتمی‌شود حتی اگر در محدوده‌ای بدون آنتن‌دهی و وای‌فای قرار بگیرید، بتوانید با واحدهای گوناگون فوریت‌ها همانند آتش‌نشانی تماس بگیرید. درواقع آیفون از طریق ماهواره می‌تواند موقعیت مکانی شما را برای نیروی امداد بفرستد.

پیش‌ازاین نیز قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ جان مردی در آمریکا را نجات داده می بود. سنسور تشخیص سقوط اپل واچ درصورت سقوط ناگهانی فعال می‌شود و اگر فرد هشدار را ظرف یک دقیقه بعد از سقوط خاموش نکند، به‌شکل خودکار با اورژانس تماس گرفته می‌شود.

ادامه مطلب
فروش 27.5 درصد دیگر از سهام تپسی

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments