بامبو به اندازه شیر گاو دارای مقادیر بالای پروتئین و مواد مغذی است

بامبو به اندازه شیر گاو دارای مقادیر بالای پروتئین و مواد مغذی است


به نقل از اصفهانیا

شاخه‌های بامبو دارای مزایا تعداد بسیاری برای سلامتی می باشند؛ این گیاه سرشار از پروتئین، اسیدهای آمینه، آهن، فیبر و ویتامین است. اکنون مطالعه تازه مشخص می کند که بامبو حاوی مقادیر بالای پروتئین شبیه شیر گاو است، به عبارتی می‌توان این گیاه را جایگزینی برای لبنیات در نظر گرفت. این چنین درحالی که سالانه ۳۵ میلیون تُن بامبو در چین کشت می‌شود، کشاورزان تنها یک سوم از این مقدار را برداشت می‌کنند.

بر پایه مقاله محققان که تا این مدت همتاداوری نشده است، شاخه‌های بامبو مزایا بسیاری برای سلامتی دارند؛ این شاخه‌ها شبیه شیر گاو دارای پروتئین بالایی می باشند. به حرف های تیمی از دانشمندان چینی، بامبو یکی از قدیمی‌ترین گیاهان در جهان است که رشد زیاد سریعی نیز دارد. بامبو این چنین می‌تواند یک منبع غذایی پایدار و مغذی برای جمعیت روبه‌رشد جهان باشد.

ادامه مطلب
پرونده اسنپ‌فود به مراجع قضایی ارجاع می‌بشود

تقریباً ۶۸ درصد جمعیت کره زمین به لاکتوز حساسیت دارند و از سویی صنایع لبنی نیز یکی از بزرگ‌ترین عوامل انتشار کردن گازهای گلخانه ای به شمار می‌آیند؛ ازهمین رو، بامبو می‌تواند به گفتن یک راه‌حل در نظر گرفته شود.

بامبو به‌گفتن ماده غذایی با مقادیر بالای پروتئین

بامبو به اندازه شیر گاو دارای مقادیر بالای پروتئین و مواد مغذی است ۷

در این پژوهش حرف های می‌شود که شاخه‌های بامبو هفت آمینو اسید الزامی مورد نیاز انسان را فراهم می‌کند. درواقع، مقدار اسید آمینه بامبو زیاد تر از دیگر سبزیجات همانند هویج، کرفس و کلم است؛ این چنین این گیاه آهن بیشتری نسبت به اسفناج و کدو تنبل دارد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
آیفون 15 پرو احتمالاً با 8 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای داخلی از راه می‌رسد

این چنین شاخه‌های بامبو نیز منبع عالی برای دریافت کربوهیدرات و فیبرهای غذایی با چربی کم محسوب خواهد شد و سرشار از ویتامین‌های گوناگون نیز می باشند. به حرف های محققان، مطالعات نشان داده‌اند که شاخه‌های بامبو می‌توانند در پیشگیری از چاقی، دیابت و سرطان مؤثر باشند و مزایا آنتی‌اکسیدانی و ضدمیکروبی دارند.

درحالی که تعداد بسیاری از افراد در سراسر جهان امکان پذیر گمان کنند که بامبو فقطً غذای پانداها است، این گیاه درواقع از قدیم تا بحال در آسیا به گفتن یک ماده آشپزی و دارویی منفعت گیری شده است.

پژوهش تازه می‌گوید که سالانه نزدیک به ۲۵ تا ۳۵ میلیون تن بامبو در چین کشت می‌شود، اما تنها یک سوم آن برای مصرف برداشت می‌شود. به علت اراعه بیش‌ازحد و قیمت‌های پایین، کشاورزان انگیزه مقداری برای برداشت شاخه‌ها دارند و می‌گذارند مازاد این گیاه روی کوه بپوسد.

ادامه مطلب
vuca چیست؛ روشی برای برنامه‌ریزی در دنیای پیچیده امروز

دسته بندی مطالب

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments