مدل هوش مصنوعی Sora

مدیرعامل OpenAI می‌خواهد هوش مصنوعی Sora را به هالیوود ببرد_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

شرکت OpenAI یکی از مهره‌های مهم دنیای هوش مصنوعی است که محصولات آن بر حوزه‌های گوناگون تأثیر بسیاری گذاشته‌اند. این‌بار اما OpenAI و مدیرعامل آن، «سم آلتمن»، به‌جستوجو اثرگذاری در هالیوود می باشند. به‌نظر می‌رسد که سم آلتمن با قطب سینمای جهان برای منفعت گیری از مدل هوش مصنوعی Sora مذاکره خواهد کرد. احتمالا اگر این اتفاق به حقیقت بپیوندد، هالیوود برای همیشه تحول کند.

مدل Sora نوعی مولد است که با دریافت پرامپت از کاربران، ویدیویی اختصاصی و مرتبط با خواسته افراد تشکیل می‌کند. پیش‌ازاین نیز مدل‌های هوش مصنوعی مولد ویدیو را دیده بودیم؛ اما بر پایه شواهد، Sora تافته‌ای جدابافته است. خروجی‌های این هوش مصنوعی مولد چنان باکیفیت، طبیعی و دلنشین می باشند که احتمالا در برخی اوقات آن‌ها را با فیلم‌های سینمایی نادرست بگیرید. این مدل هوش مصنوعی تا این مدت به‌صورت عمومی در دسترس قرار نگرفته است، اما انگارً سم آلتمن تصمیم دارد آن را داخل صنعت سینما و هالیوود کند.

ادامه مطلب
۶ کارتون مارول که باید سپس از مردان ایکس ۹۷ احیا شود_اصفهانیا

آیا مدل هوش مصنوعی Sora سکان هالیوود را به‌دست می‌گیرد؟

مدیرعامل OpenAI می‌خواهد هوش مصنوعی Sora را به هالیوود ببرد_اصفهانیا ۷

به‌ نقل از منبع مؤثق، سم آلتمن تصمیم دارد با بزرگان هالیوود ملاقات کند. این ملاقات به گمان زیادً طی هفته جاری صورت خواهد گرفت. آلتمن درنظر دارد که در سخن بگویید‌های خود، کارگردان‌های هالیوودی را برای منفعت گیری از Sora قانع کند. حرف های می‌شود این اولین‌بار نیست که مدیرعامل OpenAI با این چنین افرادی ملاقات می‌کند؛ آلتمن پیش‌تر نیز مذاکراتی را انجام داده می بود.

با وجود این که تا این مدت Sora در دسترس عموم قرار نگرفته، اما OpenAI به برخی بازیگران و کارگردان‌های هالیوود حق منفعت گیری از این هوش مصنوعی مولد را داده است. این شرکت در همین جهت بیانیه‌ای را انتشار کرده تا شایعه ها حوالی همکاری با هالیوود را تأیید کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
پرواز اولین هواپیمای توربو ژنراتور- هیبریدی جهان! + ویدیو

این اتفاقات می‌تواند جذابیت کم‌نظیری برای دنیای هوش مصنوعی داشته باشد؛ اما گمانه‌زنی می‌شود که در راستای منفعت گیری از Sora مخالفت‌هایی صورت گیرد. قبلاً نیز بازیگران و برخی دست‌اندرکاران هالیوودی نیز با اعتصاب خود به منفعت گیری از هوش مصنوعی در صنعت سینما اعتراض کردند.

فعالان سینما دلواپس این می باشند که هوش مصنوعی به‌زودی جای آن‌ها را بگیرد یا در حالت خوش‌بینانه، درآمد آن‌ها را افت دهد. نوشته کپی‌رایت و منفعت گیری از چهره برخی افراد معروف در مدل‌های هوش مصنوعی ازجمله Sora نیز می‌توانند دلواپس‌کنده باشد. درنهایت حتی درصورت منفعت گیری هالیوود از این فناوری، باید برای به‌کارگیری آن قوانین جدیدی وضع شود.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار پزشکی

ادامه مطلب
نام «اپل آیدی» به گمان زیادً هم‌زمان با انتشار کردن iOS 18 به «اپل اکانت» تحول می‌کند_اصفهانیا

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments