هوش مصنوعی جدیدی که می‌تواند آنتی‌بیوتیک طراحی کند

هوش مصنوعی جدیدی که می‌تواند آنتی‌بیوتیک طراحی کند_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

محققان دانشگاه مک‌مستر کانادا و دانشگاه استنفورد آمریکا یک مدل هوش مصنوعی مولد تازه ابداع کرده‌اند که می‌تواند میلیاردها مولکول آنتی‌بیوتیک تازه طراحی کند. این آنتی‌بیوتیک‌ها ارزان‌قیمت می باشند و ساخت آن‌ها در آزمایشگاه آسان است.

بر پایه مقاله منتشرشده در نیچر، محققان یک مدل هوش مصنوعی مولد تازه به‌ نام «SyntheMol» تشکیل کرده‌اند که می‌تواند آنتی‌بیوتیک‌های جدیدی برای مقابله با باکتری‌ها طراحی کند. از این هوش مصنوعی می‌توان برای جلوگیری از گسترش «اسینتوباکتر بومانی» – یکی از خطرناک‌ترین باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک در جهان – پشتیبانی گرفت.

هوش مصنوعی مولد برای تشکیل آنتی‌بیوتیک‌های تازه

هوش مصنوعی جدیدی که می‌تواند آنتی‌بیوتیک طراحی کند_اصفهانیا ۷

با گسترش جهانی باکتری‌های مقاوم به دارو، نیاز سریع به آنتی‌بیوتیک‌های تازه تشکیل شده است؛ حتی راه حلهای مدرن برای تشکیل ترکیبات شیمیایی تازه نیز محدود یا گران‌قیمت می باشند. به‌طور کلی، آنتی‌بیوتیک‌ها یک داروی انحصاری برداشت خواهد شد، یعنی به‌محض این که یک آنتی‌بیوتیک در آزمایشگاه تشکیل می‌شود، باکتری‌ها به‌شدت تکامل می‌یابند تا در برابر آن مقاومت کنند. به‌ همین علت باید با روشی سریع و کم‌هزینه به‌طور مدام آنتی‌بیوتیک‌های تازه تشکیل کرد. اینجاست که هوش مصنوعی نقش مهمی ایفا می‌کند. هوش مصنوعی SyntheMol می‌تواند ۱۳۲ هزار قطعه مولکولی با ماهیت‌های گوناگون را از طریق ۱۳ عکس العمل شیمیایی ترکیب کند. به‌عبارتی، با این هوش مصنوعی می‌توان ۳۰ میلیارد ترکیب گوناگون مولکولی طراحی و تشکیل کرد.

ادامه مطلب
محققان ربات Mobile Aloha را برای انجام کارهای خانه ساختند + ویدیو

محققان از این هوش مصنوعی برای ساخت آنتی‌بیوتیک اسینتوباکتر بومانی منفعت گیری کرده‌اند. مدل SyntheMol نه‌تنها مولکول‌های جدیدی طراحی می‌کند که خود می‌تواند به ساخت دارویی امیدوارکننده منتهی شود، بلکه دستورالعمل‌هایی را برای نحوه ساخت هر ترکیب تازه نیز در اختیار محققان قرار خواهند داد. این چنین دستورالعمل‌هایی به شیمیدان‌ها پشتیبانی می‌کند تا ترکیبات تولیدشده با هوش مصنوعی بسازند.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار فرهنگی

ادامه مطلب
هوش مصنوعی تصویرساز Firefly Image 2 برای فتوشاپ معرفی شد

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments