پتنت جدید مایکروسافت

مایکروسافت روی فناوری جدیدی برای افت نور نمایشگر کار می‌کند_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

مایکروسافت پتنت جدیدی با گفتن «Pixel Luminance for Digital Displays» را ثبت کرده است که می‌تواند برای گیمرها سودمند باشد.

به نقل از Wccftech، این پتنت کنترل درخشندگی نمایشگرهای دیجیتالی را که دارای ردیف‌هایی از پیکسل می باشند، با افت ولتاژ ورودی افت می‌دهد. حرف های می‌شود که با منفعت گیری از این فناوری، پیکسل‌های تیره‌تر برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی عالی عمل می‌کنند و مهم‌تر از آن، در محیط‌هایی که مقدار نور بسیاری وجود دارد، می‌توان روشنایی نمایشگر را هم افزایش داد. این مزیت می‌تواند برای دستگاه‌هایی که با باتری کار می‌کنند، همانند لپ‌تاپ‌ها و تلفنهای هوشمند، سودمند باشد.

پتنت تازه مایکروسافت برای نمایشگرها

برخی از ویژگی‌های این فناوری افت نور نمایشگر عبارت هستند از:

  • روشنایی: مدولاسیون پهنای پالس (PWM) می‌تواند روشنایی پیکسل‌ها را کنترل کند. با تحول طول پالس‌های «روشن» و «خاموش»، نمایشگر می‌تواند هم‌زمان برخی از تکه‌های تصاویر را روشن‌تر یا کم‌نور کند.
  • دقت رنگ: زمان‌بندی سیگنال‌ها نیز می‌تواند بر رنگ پیکسل‌ها تأثیر بگذارد. اگر سیگنال‌ها در زمان‌های مناسب ارسال شوند، نمایشگر می‌تواند رنگ‌ها را با دقت بیشتری نشان دهد.
  • نرخ تازه‌سازی: شدت ارسال سیگنال‌ها می‌تواند بر نرخ تازه‌سازی تاثییر بگذارد. این ویژگی برای مواردی همانند تماشای ویدیو یا بازی‌کردن که در آن تصاویر باید به‌شدت تحول کنند، مهم است.
  • مصرف برق: منفعت گیری از مدولاسیون پهنای پالس (PWM) می‌تواند بر مصرف انرژی نمایشگر تأثیر بگذارد. نمایشگرهایی که از این تکنیک منفعت گیری می‌کنند زیاد تر می‌توانند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند، به این علت باتری دستگاه زیاد تر دوام می‌آورد.
  • مزیت دیگر این پتنت تازه این است که به کاربران این امکان را می‌دهد که یک تکه از صفحه‌نمایش را روشن‌تر و یک تکه از آن را کم‌نور کنند. این کار از آن جهت مقدور است که هر پیکسل به‌صورت جداگانه کنترل می‌شود.
ادامه مطلب
مایکروسافت در سال 2020 برای فروش بینگ با اپل مذاکره کرده بود

نیروی محرکه پشت این فناوری تازه، تکنولوژی درایور گیت EM است که روشنایی هر پیکسل را از طریق سیگنال‌ها کنترل می‌کند. ویندوز ۱۱ مایکروسافت شامل تعداد بسیاری از گزینه‌های تنظیم صفحه‌نمایش است و این فناوری تازه می‌تواند گامی مهم در بهبود توانایی گیمرها و تولیدکنندگان محتوا باشد.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments