ویژگی‌های بازی‌های بهینه‌شده برای پلی استیشن 5 پرو فاش شد

ویژگی‌های بازی‌های بهینه‌شده برای پلی استیشن ۵ پرو آشکار شد_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

انتظار می‌رود پلی‌ استیشن ۵ پرو در فصل تعطیلات ۲۰۲۴ از راه برسد. اکنون ویژگی‌های بازی‌هایی که برچسب «PS5 Pro Enhanced» را دریافت می‌کنند، آشکار شده است. بازی‌هایی که برچسب Pro Enhanced را دریافت می‌کنند، از نهایت قوت کنسول منفعت می‌برند.

بر پایه گزارش Insider Gaming، اکنون پلی استیشن به بازی‌هایی که برای پلی استیشن ۵ پرو بهینه شده‌اند، برچسب «Trinity Enhanced» می‌دهد، اما اگر سونی بخواهد سنت پلی استیشن ۴ پرو را ادامه دهد، به گمان زیادً باید چشم به راه بازی‌هایی با برچسب PS5 Pro Enhanced باشیم. این چنین بر پایه گزارش‌ها، شدت رم و پردازشگر گرافیکی پلی‌ استیشن ۵ پرو به گمان زیادً به‌ترتیب ۲۸ درصد و ۴۵ درصد سریع تر از مدل پایه خواهد می بود.

ویژگی‌های بازی‌های بهینه‌شده برای پلی استیشن ۵ پرو آشکار شد_اصفهانیا ۷

بازی‌های Pro Enhanced پلی استیشن ۵ چه ویژگی‌هایی دارند؟

گمان دارد بازی‌هایی که حداقل یکی از گزینه‌های زیر را در پلی‌‌ استیشن ۵ پرو اراعه دهند، برچسب Pro Enhanced دریافت می‌کنند:

  • افزایش رزولوشن در بازی‌هایی که در نسخه استاندارد کنسول رزولوشن ثابتی دارند.
  • افزایش رزولوشن در بازی‌هایی که در نسخه استاندارد کنسول رزولوشن متغیری دارند.
  • افزایش نرخ فریم در بازی‌هایی که نرخ فریم ثابتی را در نسخه استاندارد کنسول اراعه خواهند داد.
  • افزودن نمود‌های رهگیری پرتو (Raytracing) به بازی.
ادامه مطلب
فضاپیمای کلاستر منشأ نوع خاصی از شفق‌های قطبی را کشف کرد_اصفهانیا

به‌صورت‌کلی، بازی‌ها با برچسب PS5 Pro Enhanced باید وضوح ۴K یا ۶۰ فریم‌ بر ثانیه ثابت یا نمود‌های رهگیری پرتو را در نسخه PS5 Pro خود اعمال کنند. گسترش‌دهندگان ملزم نیستند این چند ویژگی را باهم اعمال کنند، به این علت هیچ تضمینی وجود ندارد که بازی‌های پلی استیشن ۵ پرو از نرخ فریم ۶۰ و رهگیری پرتو به‌طور هم‌زمان حمایتکنند.

این چنین به‌نظر می‌رسد که سونی از فناوری PlayStation Spectral Super Resolution یا PSSR برای افزایش وضوح بازی‌های این کنسول تازه منفعت گیری خواهد کرد. یکی از بازی‌های مورد انتظار، GTA 6 است؛ بااین‌حال بر پایه گزارش‌ها، نباید انتظار داشت که این بازی با شدت ۶۰ فریم‌ بر ثانیه روی پلی استیشن ۵ پرو اجرا شود؛ چرا که این نسخه از پلی استیشن ۵ در قسمت CPU نسبت به نسخه پایه ارتقا محسوسی نخواهد داشت.

ادامه مطلب
سود سالانه سونی برای اولین‌بار در 24 سال قبل از سامسونگ زیاد تر شد

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments