دروغ ۱۳ مرجانه گلچین و یک بازی خطرناک با رسانه

افترا ۱۳ مرجانه گلچین و یک بازی خطرناک با رسانه » اصفهانیا


به گزارش اصفهانیا

به گزارش اتفاقات ایران و به نقل از خبرآنلاین، در این چنین شرایطی ضمن اصرار بر افزایش دانش متولیان امر در رسانه‌های رسمی برای همراه نشدن با هر خبر منتشرشده در فضای مجازی، بخشی از بار مسوولیت هم بر مسئولیت خود چهره‌ها است. آنها اگر می‌خواهند هم چنان از امکانی به نام شبکه‌های اجتماعی منفعت‌مند باشند و مخاطب را بی‌واسطه با خود همراه کنند، خواسته یا ناخواسته بیشتر از همه ملزم به راست‌گویی‌ و نگه داری این حریم‌اند. و بر این مبنا هرگونه شوخی‌ یا ناراستی‌ در این فضا در نهایت به زیان خودشان همه می‌شود.

در روزهای تازه یکی از بازیگران باسابقه زن با انتشار کردن پستی در فضای مجازی، به ظاهر از دنیای بازیگری خداحافظی کرد؛ تعداد بسیاری از دوربین‌ها سمت او آمد و تعداد بسیاری از رسانه‌ها این خبر را بازتاب دادند؛ اما چند روز سپس، همین خانم با انتشار کردن یک ویدئوی تازه در صفحه شخصی‌اش این چنین فرمود که خداحافظی او افترا ۱۳ بوده است!

حال فارغ از این که ویدئوی خداحافظی مرجانه گلچین چند روز قبل از سیزدهم فروردین ماه انتشار شده می بود و این ادعا (افترا سیزده) خود دروغی دیگر محسوب می‌شود، اما او در این ویدیوی تازه حرف های که تصمیم کناره‌گیری از بازیگری را ندارد و ضمن عذرخواهی از هوادارانش اصرار کرده که قصدش از گفتن این افترا این بوده که ببیند چه مقدار در دل مردم ایران جا دارد!

ادامه مطلب
صرفه جویی۲۸۰میلیارد تومانی در پایان زودهنگام مطرح زمین تمرین آتش پالایشگاه اصفهان

چهره‌ها اگر می‌خواهند هم چنان از امکانی به نام شبکه‌های اجتماعی منفعت‌مند باشند و مخاطب را بی‌واسطه با خود همراه کنند، خواسته یا ناخواسته بیشتر از همه ملزم به راست‌گویی‌ و نگه داری این حریم‌اندایسنا در ادامه، اتفاق به وجود امده را به گفتن یک چالش رسانه‌ای با حمید شکری خانقاه ـ استاد ارتباطات ـ در بین گذاشت که او در او گفت‌وگویی درمورد‌ی ماجرای افترا ۱۳ مرجانه گلچین اظهار کرد: درمورد اتفاق چند سال تازه گسترش‌ی فضای مجازی و فراگستره‌ی آن به گفتن منبع تشکیل محتوا و نه لزوما خبر باید اذعان کرد، روزنامه‌نگاران ما در چند سال تازه نسبت به رسانه‌نگارها عقب افتاده‌اند و همین جهت شده به محتواهای فضای مجازی دامن بزنند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
وحشت مردم از وجود داعش و منافقین در شهر » اصفهانیا

او همین طور گفت: در سال‌های تازه همیشه روزنامه‌ها، مطبوعات یا رسانه‌های رسمی به گفتن منبع موثق به حساب می‌آمدند اما گستردگی فضای مجازی علتشده که این روزها منبع بماند اما ویژگی موثق بودن خود را از دست بدهد؛ چراکه در فضای مجازی دیگر هر فردی با دغدغه‌های خود داخل عرصه میدان افکار عمومی می‌شود. رسانه‌های رسمی اگر بخواهند فقط به فضای مجازی اتکا کنند، گمان لغزش و خطای آنها چند برابر می‌شود. اکنون هم حتی می‌بینید تعداد بسیاری از رسانه‌ها منبع اطلاعاتشان رسانه‌نگارها، بلاگرها و ایفلوئنسرها می باشند.

شکری‌خانقاه اصرار کرد: برخی افراد و اشخاص گاه به تصمیم کنشگری تشکیل محتوا می‌کنند؛ آنها در واقع به تصمیم خبر این کارها را نمی‌کند بلکه بعضی اوقات اوقات برای جریان‌سازی داخل عمل خواهد شد، بعضی اوقات شیطنت رسانه‌ای و بازی رسانه‌ای می‌کنند و بعضی اوقات هم این کار به جستوجو دیده شدن و خودنمایی صورت می‌گیرد. به این علت هنگامی رسانه این اشخاص را به گفتن منبع خبری مورد خطاب قرار می‌دهد و در رسانه خود انتشار می‌کند، گمان لغزش و اشتباه را هم باید پذیرد. در این گونه موارد بهترین حالت این است که رسانه همانند همیشه که به جستوجو استنطاق و جست‌وجو می‌رود، با منبع مورد نظر ربط بگیرد و صحت و سقم خبر را از خود منبع جویا شود با وجود فیک‌نیوزها و اکانت‌های غیرواقعی از اشخاص نقل، ملزوم است رسانه‌ها با خود منبع مهم در ربط باشند.

ادامه مطلب
شمال اصفهان نیازمند پردیس سینمایی » اصفهانیا

او با یادآوری این که در ربط با اتفاق افترا ۱۳ در سال‌های قبل اخبارهای تعداد بسیاری انتشار شده و موارد این چنینی در دنیا هم وجود دارد، در عین حال خاطرنشان کرد: برخی اشخاص برای این که بتوانند دغدغه‌های خود را جواب بدهند، عمل به تشکیل محتواهای کذب می‌کنند و آن را رد یا تایید هم نمی‌کنند. این اشخاص را نمی‌توان تقصیر کار دانست، بلکه عیب را باید به رسانه گرفت که به گفتن منبع معتبر که افکار عمومی را خط‌دهی می‌دهد، عمل به انتشار کردن این اخبار می‌کند؛ به این علت برای این که اعتبار خودش از دست نرود بایستی حتما صحت و سقم خبر را از منبع آن جویا شود.

این استاد ارتباطات با هشدار این که اکانت‌های شخصی اشخاص نباید منبع خبری رسانه‌ها باشد، او گفت: مگر در اوقات خاص و در حالتی که از گفتن شنیده‌ها و حرف های‌ها منفعت گیری کنند. در این حالت به خبر منبع و اعتبار داده نشده است و این راهکاری است برای این که لغزش و خطای رسانه‌ای کمتر شود و مرجعیت رسانه‌ای هم زیر سوال نرود.

ادامه مطلب
با سفرهای اسنپی هر هفته برنده باشید

یک فرد نقل آمده و رسانه‌ها و افکار عمومی را به بازی گرفته و افرادی که این رفتارها را می‌کنند علتخواهد شد افکار عمومی هم به فضای مجازی و حتی رسانه‌های رسمی که این اخبار را بازنشر کردند بی‌مطمعن بشونداو در ادامه درمورد‌ی گرایش اشخاص و چهره‌ها به انتشار کردن اخبار از طریق صفحه شخصی‌شان در سال‌های تازه هم اظهار کرد: این عمل در دنیا مرسوم است، اکنون توئیت‌ها با وجود دوگانگی و چندگانگی اخبار، منبع رسمی خبر می باشند. باید بپذیریم که شبکه‌های اجتماهی و فضای مجازی فرد محور است و محتواهایی هم که انتشار می‌شود، نظرات شخصی است نه ساختار تشکیلاتی. در رابطه هنرمندان و افراد نقل، معتقدم رسانه‌ها دنباله‌روی افرادی که با انتشار کردن این اخبار به جستوجو دیده شدن می باشند، نباشند و در نوع بازنشر راهی را برای تشخیص صحت و سقم باز بگذارند. ما پایگاه‌های خبری بسیاری داریم اما تعداد رسانه‌های معتبر ما به چند رسانه زیاد تر نمی‌رسد این رسانه‌ها باید زیاد تر اینها مواظب باشند که دنباله‌روی فضای مجازی نباشند. چراکه فضای مجازی سرشار از جعل اخبار است و نادرست رسانه این است که خبر را بازنشر می‌دهد و در آنجاست که امکان پذیر آن خبر جنبه حقوقی داشته باشد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

این مدرس سواد رسانه در آخر درمورد ی خبر تازه مرجانه گلچین می گوید: یک فرد نقل آمده و رسانه‌ها و افکار عمومی را به بازی گرفته و افرادی که این رفتارها را می‌کنند علتمی شوند افکار عمومی هم به فضای مجازی و حتی رسانه های رسمی که این اخبار را بازنشر کردند بی‌مطمعن بشوند.

ادامه مطلب
نمایندگان خاکی » اصفهانیا

۵۷۵۷

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments