تصادفات نوروزی 1403

پراید و پژو، تقصیر کار مهم تلفات تصادفات نوروزی ۱۴۰۳


به نقل از اصفهانیا

بر پایه اظهار سردار «تیمور حسینی»، رئیس پلیس راهور فراجا، تعداد کشته‌شدگان ناشی از تصادفات نوروزی ۱۴۰۳ تا صبح دوازدهم فروردین به ۶۹۸ نفر رسیده است. تعداد دلواپس‌کننده تلفات جاده‌ای طی تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ درحالی ثبت می‌شود که تعطیلات به‌صورت غیررسمی تا هفدهم فروردین ادامه دارد. به این علت طی روزهای پایانی هفته و همراه با موج برگشت مسافران، افزایش تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای را ناظر خواهیم می بود. تعداد بسیاری از این تلفات بر تاثییر بی‌حوصلگی و عجله رانندگان در زمان برگشت رخ خواهند داد.

رئیس پلیس راهور در حاشیه سخنانش، به نوع خودروهای تقصیر کار در تصادفات نیز اشاره کرد. به حرف های سردار تیمور حسینی، در ۸۳ درصد از تصادفات نوروزی تبدیل فوت، خودروهای داخلی تقصیر کار بودند. این چنین ۶۲ درصد تصادفات نوروزی ۱۴۰۳ که تبدیل فوت شده‌اند، توسط رانندگانی با خودروهای پراید و پژو رخ داده است.

ادامه مطلب
۵ عادت مالی افراد موفق + ۲۳ مسئله کاربردی برای مدیریت مالی شخصی

خودروهای داخلی، تقصیر کار بزرگ تلفات تصادفات نوروزی ۱۴۰۳

با دقت به آمار بالا می‌توان او گفت که اگر پراید، پژو ۴۰۵ و پژو پارس از جاده‌های ایران حذف می‌شدند، تعداد تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای نوروز ۱۴۰۳ به ۲۶۵ نفر افت می‌یافت. یقیناً تشکیل پراید و پژو ۴۰۵ از سال ۱۳۹۹ متوقف شده است و این خودروها دیگر تشکیل نمی‌شوند. بااین‌حال سایپا و ایران ماشین طی سه دهه ۱۳۷۰، ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰ آن‌قدر پراید و پژو تشکیل کرده‌اند که تا سال‌ها این خودروها را در خیابان‌ها و جاده‌های ایران خواهیم دید.

پراید و پژو، تقصیر کار مهم تلفات تصادفات نوروزی ۱۴۰۳ ۷

مسئله دیگر در رابطه خودروهای داخلی، عدم تحول ساختار فنی آن‌ها است. تشکیل پراید و پژو ۴۰۵ متوقف شده است اما نسخه‌های دیگر آن‌ها همچون ساینا، کوییک، سورن پلاس و دنا پلاس هم چنان به تشکیل می‌رسند. به عبارتی همان پراید و پژو ۴۰۵ اکنون با ظاهری متفاوت و یقیناً قیمتی گران‌تر در اختیار مشتریان ایرانی قرار گرفته‌اند. یقیناً تردیدی وجود ندارد که اضافه‌شدن سیستم کنترل پایداری به سورن پلاس، دنا پلاس، کوییک و ساینا علتایمنی زیاد تر آن‌ها نسبت به پراید و پژو ۴۰۵ شده است. بااین‌حال نباید فراموش کرد که قوت خرید مصرف‌کننده ایرانی طی سالیان تازه به شدت تحلیل رفته است. به این علت حتی اگر مصرف‌کنندگان بخواهند یک ماشین تا حدی ایمن داخلی نیز خریداری کنند، نیاز به صرف بودجه هنگفتی دارند.

ادامه مطلب
وان پلاس واچ 2 معارفه شد؛ قیمت + مشخصات
آخرین مطالب

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments