تصادفات نوروز ۱۴۰۳

آمار اولیه تلفات تصادفات نوروز ۱۴۰۳ اظهار شد، بیشتر از ۸۰۰ کشته در جاده‌های کشور_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

مطرح نوروزی پلیس راهور برای مدیریت ترافیک در جاده‌های سرزمین روز سه‌شنبه چهاردهم فروردین ۱۴۰۳ به آخر رسید. بر پایه اظهار سرهنگ «احمد شیرانی»، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، ۸۱۳ نفر در تصادفات نوروز ۱۴۰۳ جان خود را از دست دادند.

مطرح پلیس راهور برای نوروز ۱۴۰۳ از روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ اغاز شد و تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ ادامه داشت. در این زمان همه نیرو‌های پلیس در آماده‌باش کامل قرار داشتند و در سطح جاده‌ها مستقر شدند. یقیناً با وجود آخر مطرح نوروزی پلیس راهور، سفرها به آخر نرسیده است و هم چنان امکان افزایش آمار کشته‌شدگان تصادفات نوروز ۱۴۰۳ وجود دارد. پلیس راهور نیز از آماده‌باش مأموران خود تا آخر هفته جاری و زمان آخر برگشت مسافران نوروزی خبر داده است.

ادامه مطلب
تصویر روز ناسا: کهکشان‌ها و دنباله‌دار

نگاهی به جزئیات تصادفات نوروز ۱۴۰۳ از زبان پلیس راهور

به حرف های سرهنگ شیرانی، طی تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ نزدیک به صد هزار تصادف رانندگی رخ داده است. از بین ۱۰۰ هزار تصادف رانندگی، ۶۶۷ مورد آن به فوت منجر شده‌اند. یقیناً این آمار مربوط به جان‌باختگان تصادفات نوروز ۱۴۰۳ در صحنه تصادف است. به این علت آمار دقیق کشته‌شدگان حوادث نوروزی طی روزهای بعدی توسط پزشکی قانونی اظهار خواهد شد. تعداد بسیاری از مجروحان تصادفات رانندگی، متأسفانه در مراکز درمانی یا زمان انتقال به بیمارستان جان خود را از دست خواهند داد.

آمار اولیه تلفات تصادفات نوروز ۱۴۰۳ اظهار شد، بیشتر از ۸۰۰ کشته در جاده‌های کشور_اصفهانیا ۷

به حرف های رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، صد هزار فقره تصادفات نوروزی ۱۴۰۳ تعداد قابل‌توجهی مجروح نیز بر جای گذاشته است. از بین همه تصادفات نوروزی ۱۴۰۳، ۱۷ هزار و ۵۶ فقره تصادف جرحی به وقوع مدام است. بر تاثییر این تصادفات ۲۱ هزار و ۴۴۱ نفر دچار صدمه دیدن شدند. به حرف های سرهنگ شیرانی، صدمه دیدن برخی از این افراد زیاد شدید و در حد قطع عضو بوده است. ۸۳ هزار و ۹۳۹ فقره از تصادفات نوروز ۱۴۰۳ نیز تنها تبدیل خسارات مالی شدند و خسارت‌های جانی در پی نداشتند.

ادامه مطلب
تردد خودروهای سنگین با رانندگان زیر سن قانونی در جاده‌های ایران؛ فقر فرهنگی جامعه
آخرین مطالب

با اهمیت ترین دلایل حوادث خودرویی در نوروز چه بوده‌اند؟

 سردار «محمدباقر سلیمی»، معاون عملیات پلیس راهور فراجا، درمورد علل وقوع تصادفات نوروز ۱۴۰۳ به خبرنگاران او گفت: «تحلیل تصادفات امسال مشخص می کند که ۴۴ درصد تصادفات به‌خاطر عدم دقت به جلو است. این قضیه ریشه در خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان دارد و ادامه رانندگی با این شرایط تبدیل وقوع تصادفات می‌شود. ۲۰ درصد از تصادفات ناشی از عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه است که این قضیه نیز ناشی از شدت غیرمجاز است. هشت درصد از تصادفات، مربوط به سبقت غیرمجاز و انحراف و تجاوز به چپ در راه‌های دوطرفه است که علتتصادفات زیاد شدید و پرتلفات می‌شود که این تخلفات نیز سومین علل تصادف‌های جاده‌ای است.»

ادامه مطلب
پراید و پژو، تقصیر کار مهم تلفات تصادفات نوروزی 1403

سردار سلیمی در ادامه سخنانش افزود: «شش درصد از تصادفات ناشی از تحول مسیر ناگهانی و عدم مراعات قوانین راهنمایی و رانندگی، عدم مراعات حق تقدم‌ها و گردش‌ها است. درمجموع چهار عامل مهم عدم دقت به جلو، عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه، سبقت غیرمجاز و تحول مسیر ناگهانی ۷۸ درصد علت تصادفات را شامل خواهد شد.»

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author