ضرورت نگاه محیط‌زیستی به پارک آموزشی حیات‌وحش صفه

الزام نگاه محیط‌زیستی به پارک آموزشی حیات‌وحش صفه » اصفهانیا


به گزارش اصفهانیا

شرایط نامناسب و بعضاً غیراستاندارد نگهداری از حیوانات در باغ‌وحش‌ها نوشته تازه‌ای نیست؛ اما همین چالش کلیشه‌ای همیشه ناراحتی و نگرانی دوستداران محیط‌زیست را در پی داشته است.

شرایط نامناسب و بعضاً غیراستاندارد نگهداری از حیوانات در باغ‌وحش‌ها نوشته تازه‌ای نیست؛ اما همین چالش کلیشه‌ای همیشه ناراحتی و نگرانی دوستداران محیط‌زیست را در پی داشته است. در سرزمین ما باغ‌وحش‌های تعداد بسیاری وجود دارد که می‌توان ادعا کرد به طور میانگین در هر استان سرزمین ۲ مورد انواع باغ‌وحش و باغ پرندگان وجود دارد که سهم شهرداری‌ها در اداره این مراکز زیاد دیدنی است. به طور مثال در اصفهان باغ‌وحش صفه «پارک آموزشی حیات‌وحش» و مقداری آن‌سوتر باغ پرندگان از جمله مکان‌های گردشگری می باشند که اداره آنها توسط شهرداری اصفهان صورت می‌گیرد و عملاً نحوه فعالیت آنها با باغ‌وحش‌های دیگر تفاوتی ندارد و تنها تحول نام در این مراکز را ناظر هستیم. اما شرایط نگهداری در این مراکز تا چه حد استانداردهای ملزوم را دارد موضوعی که به نظر می‌رسد در سال‌های قبل به‌صورت جدی‌تر به آن پرداخته می‌شد و در نهایت حتی ادامه فعالیت باغ‌وحش اصفهان را حداقل برای مدتی به‌ظاهر متوقف کرده می بود؛ اما تنها با تحول نام و با تکرار رویکرد اسبق این مراکز به چرخه فعالیت خود بازگشتند. 

ادامه مطلب
صفحه نخست روزنامه‌های امروز اصفهان شنبه 29 اردیبهشت 1403

در نخستین روز از سال قبل این پارک آموزشی حیات‌وحش پرحاشیه در صفه اصفهان بار دیگر دقت‌ها را به سمت خود معطوف کرد و حادثه فوت یکی از کارگران این مجموعه در پی دعوا خرس‌ها را در پی داشت. اما باز هم اتفاق خاصی رخ نداد و فعالیت این مرکز هم چنان ادامه اشکار کرد و اطلاعات کامل و جامعی نسبت به فعالیت این مجموعه توسط مراجع وابسته نقل نشد. در ادامه برخی از مسئولان محیط‌زیست سخن از همکاری تنها با باغ‌وحش‌های استاندارد را نقل کردند که باغ‌وحش‌ها نباید تنها رویکرد اقتصادی و مالی داشته باشند و ملزوم است به او گفت و گو آموزش، حفاظت از گونه‌ها و حقوق حیوانات نیز دقت کنند؛ اما صحبتی مبنی بر پیشگیری از فعالیت مجموعه‌های غیراستاندارد و نظارت بر آنها گفتن نشد؛ بااین‌وجود ناظر بوده‌ایم که حالت در پارک آموزشی حیات‌وحش اصفهان تحول خاصی را به جستوجو نداشت و هم چنان با تبلیغ‌های شهرداری در ایام نوروز به فعالیت خود در ادامه گفت. با کنار هم قراردادن همه موارد نقل شده به نظر می‌رسد صرفه اقتصادی این مراکز و یا هر نوشته فرد دیگر راه را برای نگاه‌های محیط زیستی غیرممکن کرده است.

ادامه مطلب
 وزیر نیرو کجایی؟ » اصفهانیا

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار فناوری



منبع

About Author