«جام رمضان»؛ الگویی برای برنامه‌سازی مفرح و خلاق

«جام رمضان»؛ الگویی برای برنامه‌سازی مفرح و خلاق » اصفهانیا


به گزارش اصفهانیا

امسال اما، تلاقی این دو مناسبت علتشد تا برخی برنامه سازان خلاق با تدارکی اختصاصی تلاش کنند تا برنامه‌هایی را برای مخاطبان تدارک ببینند که به طور توامان دارای ویژگی‌های مرتبط با این دو مناسبت باشند.

«جام رمضان» گفتن برنامه‌ای سرگرم کننده است که با مقصد احیای سنت‌های قبل، این روزها حوالی اذان مغرب از شبکه ورزش سیما به روی آنتن می‌رود. رخدادی خاطره‌انگیز که سال‌ها است در ماه رمضان و در قالب رقابتی دیدنی بین هنرمندان و ورزشکاران پیشکسوت برگزار می‌شود و مخاطبان بسیاری دارد.

اما شیوه برگزاری مسابقات در سال‌های تازه تفاوت اختصاصی‌ای با دوره‌های قبل دارد، چراکه سکان هدایت آن به افرادی جوان و توانمند سپرده شده است و این گروه، مسیری زیاد خلاقانه را در پیش گرفته‌اند.

در سال‌های تازه برنامه‌هایی که به نوعی ورزش فوتبال به گفتن هسته مهم در آن‌ها نقل بوده است، مدام از پربیننده‌ترین برنامه‌های سیما به شمار می‌رفتند. محوریت مهم «جام رمضان» نیز بر پایه این ورزش پرطرفدار شکل گرفته است و به علت منفعت گیری از رخدادی نوستالژیک در بطن خود، خاطره‌ای خوش از سال‌های قبل را در ذهن تعداد بسیاری از مخاطبان تداعی می‌کند.

ادامه مطلب
کمند، کتابفروشی متفاوت
آخرین مطالب

از چندین دهه پیش تا کنون برگزاری مسابقات «گل کوچک» که در لحظات بعد از افطار اغاز می‌شد و تا پاسی از شب نیز به طول می‌انجامید، در شهرهای گوناگون ایران ترویج داشته است و علاقه‌مندان در هر سن و پیشه‌ای با راه اندازی تیم‌های گوناگون در آن شرکت می‌کردند. این برنامه به نوعی یادآور این رسم خاطره انگیز است و تلاش می‌کند تا علتزنده نگه‌داشتن آن شود.

«جام رمضان» برای سومین سال متوالی است که به میزبانی شبکه ورزش سیما پخش می‌شود و مدام از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های این شبکه تلویزیونی در ماه رمضان بوده است. با اهمیت ترین علت پیروزی فصل سوم این گیم شو، در رویکرد ترکیبی آن نهفته است. «جام رمضان» قسمت‌های متنوعی دارد و اشکار است مطرح و برنامه آن برآمده از اتاق فکری هوشمند و امروزی است. عوامل تشکیل به خوبی دریافته‌اند که لازمه پرمخاطب شدن این چنین برنامه‌ای، علاوه بر تدارک رقابتی دلنشین و نفس‌گیر بین تیم‌ها، در دقت به عنصر سرگرمی‌سازی برای مخاطبان نهفته است.

ادامه مطلب
گزارشی از تنور داغ کنسرت‌های پاپ در تهران » اصفهان امروز آنلاین

در «جام رمضان» برگزاری گروهی رقابت بین تیم‌های گوناگون از روندی کاملا حرفه‌ای برخوردار است. همانند مسابقات رسمی، برای هر بازی کنفرانس خبری و تشکیلات رسانه‌ای طراحی شده و سخن بگویید حوالی شرایط هر دیدار از جانب سرگروه‌ها و این چنین کری‌خوانی بین بازیکنان هر تیم، از جمله دلایلی است که علتشده تا پیروزی در هر دیدار برای هر یک از بازیکنان به گفتن یک مقصد جدی و حتی حیثیتی تعریف شود!

مسئولیت ساخت «جام رمضان» بر مسئولیت گروهی قرار دارد که هم‌زمان مشغول طراحی و اجرای «فوتبال ۱۲۰» برای شبکه ورزش می باشند. برنامه‌ای که با کناره‌گیری عادل فردوسی پور از سمت تهیه‌کنندگی آن، گمان می‌رفت سیری نزولی را به لحاظ کیفی در پیش داشته باشد. اما تیم تازه از همان ابتدا نشان‌ دادند که با روال حرفه‌ای ساخت این چنین برنامه سختی آشنا می باشند و «فوتبال ۱۲۰» زیاد سریع توانست به لحاظ آماری تماشاگر‌هایی زیاد تر از سری‌ قبل را به خود تعلق دهد.

ادامه مطلب
پردیس افکاری درگذشت » اصفهانیا

از دیگر ویژگی‌های مثبت «جام رمضان» انتخاب مجری مناسب برای آن است. مسئولیت اجرای این برنامه برعهده یکی از کمدین‌های موفق سال‌های تازه یعنی علی فریادی قرار دارد. فردی خوش ذوق که با وجود در مسابقه استند آپ کمدی خندوانه به شهرت رسید. فریادی علاوه بر وجود در متن هر دیدار و پرداختن به حاشیه ها با زبانی طنز آمیز، با برخی از هنرمندان و فوتبالیست‌های سال‌های نه چندان دور که به گفتن بازیکن، عضو تیم‌های گوناگون این سری از رقابت‌ها می باشند، او گفت‌وگوهایی متفاوت را ترتیب می‌دهد. در تعداد بسیاری از موارد، قوت بداهه گویی این مجری در عکس العمل به سخن بگویید‌های مهمانان علتخلق لحظه‌هایی مفرح می‌شود. «جام رمضان» به همت جشنواره شهر رمضان در پارک لاله تهران برگزار می‌شود. مکانی که انتخابش با دقت به جمعیتی که در ساعت‌های بعد از افطار در آن وجود اشکار می‌کنند، زیاد هوشمندانه بوده است.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

با دقت به جذابیت‌های این چنین برنامه‌های برای تماشاگر‌های عام تلویزیونی، به گمان زیاد زیاد امسال نیز گفتن پرمخاطب‌ترین برنامه رمضانی شبکه ورزش به «جام رمضان» خواهد رسید.

ادامه مطلب
شکایت سالار عقیلی و محسن یگانه از یک خبرنگار » اصفهانیا

سری سوم مسابقه تلویزیونی «جام رمضان» به تهیه‌کنندگی پویا خسروی، با اجرای علی فریادی و گزارشگری نیما تاجیک و سعید زلفی تا اواخر ماه مبارک رمضان هرروز ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه ورزش سیما پخش می‌شود.

نوید مطفری داور بین‌المللی فوتبال ناظر این دوره از مسابقات و مسعود مرادی نیز سرپرست گروه قضاوت است.

۲۴۵۲۴۵

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author