Google I/O

هرآنچه از کنفرانس Google I/O 2024 انتظار داریم_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

گوگل رسماً اظهار کرده است که کنفرانس Google I/O امسال در تاریخ ۱۴ مه (۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) برگزار می‌شود و از تازه ترین سرویس‌ها و دستگاه‌های خود در این اتفاقات رونمایی می‌کند. انگارً در کنفرانس امسال حوالی قابلیت‌های جدیدی از هوش مصنوعی سخن بگویید خواهد شد و به گمان زیادً ناظر رونمایی دیگر دستگاه سری پیکسل ۸، یعنی پیکسل ۸a خواهیم می بود. 

کنفرانس امسال طی یک روز در آمفی‌تئاتر ساحلی در شهر مانتین ویوی کالیفرنیا برگزار می‌شود و اعضای منتخب رسانه‌ها و گسترش‌دهندگان به‌صورت حضوری در آن شرکت‌ خواهند کرد. از آنجا که گوگل تا بحال نسبت به برنامه‌ خود برای این اتفاقات صحبتی نکرده است، حوالی محصولات و فناوری‌های موردانتظارمان در این کنفرانس سخن بگویید می‌کنیم.

اندروید ۱۵ در Google I/O

اخیراً دومین پیش‌نمایش گسترش‌دهندگان اندروید ۱۵ نیز انتشار شده است و اکنون اطلاعات بیشتری حوالی نسخه آتی سیستم‌عامل گوگل داریم. بااین‌حال، به گمان زیادً طی کنفرانس I/O به داده‌های بیشتری از اندروید ۱۵ دست اشکار می‌کنیم و با دقت به جدول وقتی انتشار کردن این نسخه، به‌زودی نسخه بتای آن هم انتشار خواهد شد. از تغییرات و ویژگی‌های دلنشین اندروید ۱۵ می‌توان به اتصال ماهواره‌ای، اشتراک‌گذاری بخشی از صفحه‌نمایش و تغییرات جزئی در نمایش اعلان‌ها اشاره کرد که نسخه پیش‌ رو را به‌لحاظ ظاهری زیباتر نمود خواهند داد. 

ادامه مطلب
مارس اکسپرس آماده پرواز می‌شود_اصفهانیا
هرآنچه از کنفرانس Google I/O 2024 انتظار داریم_اصفهانیا ۱۷

از طرفی، ناظر ویژگی‌های فرد دیگر همانند پین‌کردن WebView در حافظه هستیم که توانایی سریع‌تری از جستجو در وب را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. دیگر ویژگی مهم اندروید ۱۵، قابلیت آرشیو برنامه‌ها است که همانند iOS، آزادسازی فضای ذخیره‌سازی را در کنار نگه داری اطلاعات کاربری به‌همراه دارد؛ درنتیجه هنگامی این برنامه‌ها را مجدداً نصب کنید، به‌سادگی به داده‌های قبلی خود دسترسی خواهید داشت.

گوگل پیکسل ۸a

گوگل، پیکسل ۷a را در اتفاقات Google I/O سال قبل معارفه کرد و درصورت صحت گزارش‌ها، به گمان زیادً نسل بعدی این گوشی را در کنفرانس امسال خواهیم دید. انگارً این گوشی در قسمت‌های گوناگون دستخوش تغییراتی شده است و در طراحی آن ناظر گوشه‌های گردتر هستیم. از طرفی، گزارش‌ها از وجود نمایشگر ۶.۱ اینچی با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۱۴۰۰ نیت در پیکسل ۸a خبر خواهند داد و تراشه تنسور G3 نیز ماموریت پردازش برنامه‌ها و فعالیت‌های گرافیکی دستگاه را بر مسئولیت دارد. به‌جز موارد بالا، به‌نظر می‌رسد که در دیگر آیتم‌ها با مشخصاتی شبیه نسل قبل مواجه هستیم و خبری از دوربین‌های پیشرفته پیکسل ۸ و ۸ پرو در این گوشی نیست. 

ادامه مطلب
۹ بازی شبیه برتر برای افرادی که عاشق کمپین کال آو دیوتی هستند_اصفهانیا
Google I/O
هرآنچه از کنفرانس Google I/O 2024 انتظار داریم_اصفهانیا ۱۸

در سال قبل، گوگل بدون نیاز به انجام پیش‌خواست و تنها بعد از برگزاری اتفاقات، پیکسل ۷a را روانه بازار جهانی کرد. درنتیجه گمان می‌رود که این چنین سناریو‌یی برای پیکسل ۸a نیز تکرار شود و با برچسب قیمتی ۴۹۹ دلار در دسترس قرار بگیرد.

گوگل پیکسل فولد ۲

همانند نسل قبل این گوشی تاشو، شایعه ها بسیاری حوالی پیکسل فولد ۲ وجود داشت. برخی از منبع های حوزه فناوری همانند «راس یانگ»، حوالی برخی از ویژگی‌های احتمالی آن سخن بگویید کردند. مطابق شایعه ها انتشار‌شده، به‌نظر می‌رسد که پیکسل فولد ۲ از نمایشگر داخلی ۸.۰۲ اینچی منفعت خواهد برد و نمایشگر کاور این گوشی تاشو در ابعاد ۶.۲۹ اینچی طراحی خواهد شد. شماتیک دوربین پشتی نیز به گمان زیادً تحول خواهد کرد و نوار افقی مرسوم جای خود را به آرایش فرد دیگر خواهد داد. انگارً پیکسل فولد ۲، برخلاف نسل قبلی، از چیپست پرچمداران نسل سپس گوگل، یعنی تنسور G4 منفعت خواهد برد و به‌ همین علت انتظار نداریم که این گوشی در یک الی دو ماه آتی اراعه شود.

ادامه مطلب
کاربران «کرفس» از شنبه اغاز می‌کنند؛ نگاهی به نقل از سالانه این اپلیکیشن_اصفهانیا

قابلیت‌های مبتنی بر AI

در قسمت نرم‌افزاری، انتظار داریم که گوگل ویژگی‌های بیشتری از هوش مصنوعی خود را برای وجود در دستگاه‌های پیکسل جاری و همین‌طور نسل بعدی آن‌ها معارفه کند. گوگل درنظر دارد که جمینای را طی ماه‌های آتی جانشین دستیار هوشمند گوگل (و دیگر ویژگی‌های دیگر) کند و اتفاقات Google I/O، جایی است که به گمان زیادً گوگل حوالی فرایند جایگزینی و مرحله های آن زیاد تر توضیح می‌دهد. 

Google I/O
هرآنچه از کنفرانس Google I/O 2024 انتظار داریم_اصفهانیا ۱۹

درصورتی‌که ویژگی‌های تازه در این اتفاقات معارفه شوند، سری پیکسل ۸ اولین تلفنهایی خواهند می بود که آن‌ها را دریافت می‌کنند. یقیناً کاربری جمینای محدود به تلفنهای پیکسل نخواهد می بود و علاوه‌ بر تحکیم گلکسی AI (هوش مصنوعی سامسونگ)، امکان پذیر بستری برای ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد در iOS باشد؛ به این علت علاوه‌ بر کنفرانس گوگل، باید چشم به راه اتفاقات WWDC ۲۰۲۴ اپل در تابستان باشیم؛ جایی که کوپرتینویی‌ها به گمان زیادً از ابزارهای هوش مصنوعی مولد خود رونمایی می‌کنند.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

دیگر انتظارات 

علاوه بر موارد اشاره‌شده، امکان پذیر معارفه‌های فرد دیگر را هم در اتفاقات Google I/O 2024 ببینیم. این گمان وجود دارد که در طول کنفرانس، ناظر رونمایی اولیه‌ای به پیکسل تبلت ۲ (Pixel Tablet) و پیکسل واچ ۳ داشته باشیم. از طرفی، می‌توان انتظار داشت که حوالی برخی آپدیت‌های نرم‌افزاری در برنامه‌های گوگل همانند گوگل مپس (Google Maps) و Google Home با وجود هوش مصنوعی سخن بگویید شود.

ادامه مطلب
اپل مجموعه جدیدی از آموزش‌های کدنویسی Swift را به‌طور رایگان انتشار کرد_اصفهانیا

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author