پرفروش‌ترین سینماهای ایران را بشناسید

پرفروش‌ترین سینماهای ایران را بشناسید » اصفهانیا


به گزارش اصفهانیا

به گزارش اتفاقات ایران و به نقل از خبرآنلاین، مدیرعامل مؤسسه سینماشهر گزارشی تحلیلی از آمار فروش سینماهای ایران اراعه کرد. تهران، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب سه استان پرفروش سینمای ایران و «پردیس کوروش»، «پردیس ایران‌مال» و «پردیس هنر شهرآفتاب» به ترتیب سه سینمای پرفروش در سال قبل بودند.

هاشم میرزاخانی مدیرعامل این مؤسسه درمورد آمار فروش سینمای ایران در سال ۱۴۰۲ او گفت: سینمای ایران در سال قبل بیشتر از هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان فروش داشت که از این مقدار فروش، بیشتر از ۵۵۰ میلیارد و ۴۸۳ میلیون تومان مربوط به تهران، بیشتر از ۱۴۹ میلیارد و ۱۶۴ میلیون تومان مربوط به خراسان رضوی و بیشتر از ۱۰۷ میلیارد و ۴۲ میلیون تومان مربوط به استان اصفهان است.

وی با اشاره به فروش سینمای ایران در دیگر استان‌ها افزود: استان فارس با فروش بیشتر از ۸۳ میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان، استان البرز با فروش بیشتر از ۷۰ میلیارد و ۷۹۳ میلیون تومان، استان مازندران با فروش بیشتر از ۴۳ میلیارد و ۴۰۶ میلیون تومان، آذربایجان شرقی با فروش بیشتر از ۲۸ میلیارد و ۷۳۵ میلیون تومان، استان قم با فروش بیشتر از ۲۱ میلیارد و ۳۹۲ میلیون تومان، گیلان با فروش بیشتر از ۲۰ میلیارد و ۳۱۶ میلیون تومان و استان خوزستان با فروش بیشتر از ۱۸ میلیارد و ۶۴۷ میلیون تومان به ترتیب رتبه چهارم تا دهم فروش استانی سال ۱۴۰۲ را به خود تعلق دادند.

ادامه مطلب
بشارت نام و مشخصات حضرت محمد(ص) در کتب مقدس » اصفهان امروز آنلاین

مدیرعامل مؤسسه سینماشهر درمورد رتبه‌بندی سینماهای سرزمین در سال قبل او گفت: پردیس سینمایی «کوروش» تهران، پردیس سینمایی «ایران‌مال» تهران، پردیس سینمایی «هنرشهر آفتاب» شیراز، پردیس «آزادی» تهران، پردیس «هویزه» مشهد، پردیس «ساحل» اصفهان، پردیس «مگامال» تهران، پردیس «اکومال» کرج، پردیس «سیتی‌سنتر» اصفهان و پردیس «اطلس» مشهد نیز به ترتیب رتبه‌های اول تا دهم فروش به تفکیک سینما در سال قبل را داشتند.

او همین طور گفت: ضریب اشغال سینما که عدد قابل بازدید برای سیاستگذاری‌ها برداشت می‌شود در سال ۱۴۰۲ به بیشتر از ۱۲ درصد رسید. این در حالی است که این عدد برای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۶ درصد می بود. یقیناً اعداد دقیق ضرایب اشغال به تفکیک استان‌ها و سینماها در گزارش آمده است و در اختیار تحلیل‌گران و رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب
آناتومی یک قتل؛ فرامتن یک سریال پرحاشیه و جنجالی » اصفهانیا

میرزاخانی در انتها او گفت: یقیناً آمار اراعه شده بر مبنای تماشاگر هم وجود دارد و سینماداران و مخاطبان می‌توانند تعداد تماشاگر را برای هر سینما و استان ببینند.

۲۴۵۲۴۵

دسته بندی مطالب

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author