گوگل از 87 برنامه کلاهبرداری رمزارزی شکایت کرد

گوگل از ۸۷ برنامه کلاهبرداری رمزارزی شکایت کرد


به نقل از اصفهانیا

گوگل شکایت تازه علیه گروهی از کلاهبرداران حوزه رمزارز به ثبت رساند و مدعی شد که آن‌ها با آپلود برنامه‌های اندوخته‌گذاری و صرافی رمزارز تقلبی در گوگل پلی، از بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر در سراسر جهان کلاهبرداری کرده‌اند.

بر پایه گزارش CNBC، گوگل ادعا می‌کند که این اولین شکایت یک شرکت فناوری علیه کلاهبرداران رمزارز در جهت حمایتاز مصرف‌کنندگان محسوب می‌شود. در شکایت گوگل‌ اظهار شده که متهمان «تعریف نادرستی به گوگل اراعه کرده‌اند تا برنامه‌های جعلی خود را در گوگل‌ پلی آپلود کنند.» به حرف های غول موتور جستجو، ناشران این برنامه‌ها درمورد هویت، مکان و ماهیت برنامه خود اظهارات نادرستی اراعه کرده‌اند.

گوگل از ۸۷ برنامه کلاهبرداری رمزارزی شکایت کرد ۱۲

غول موتور جستجو در شکایت خود به قانون سازمان‌های تحت نفوذ و فاسد باجگیر (RICO) اشاره کرده است و می‌گوید متهمان حداقل ۸۷ برنامه تقلبی را برای فریب کاربران تشکیل و انتشار کرده‌اند.

ادامه مطلب
گوگل قابلیت‌های هوش مصنوعی موتور جستجو خود را در اختیار کاربران 120 کشور دیگر قرار داد

«حلیمه دلین پرادو»، مشاور عمومی گوگل در یک مصاحبه اختصاصی به برنامه CNBC Crypto World می‌گوید:

«این یک زمان بی همتا برای ما است تا از منبع های خود برای مبارزه با خرابکارانی که درحال اجرای یک مطرح رمزارزی گسترده برای فریب برخی از کاربران ما می باشند، منفعت گیری کنیم.»

کلاهبرداری بیشتر از یک میلیارد دلاری از مشتریان گوگل

1712439049 237 گوگل از 87 برنامه کلاهبرداری رمزارزی شکایت کرد
گوگل از ۸۷ برنامه کلاهبرداری رمزارزی شکایت کرد ۱۳

او در ادامه می‌گوید:

«تنها در سال ۲۰۲۳ ما ناظر بیشتر از یک میلیارد دلار کلاهبرداری رمزارزی در ایالات متحده بودیم و این [پرونده قضایی] به ما این امکان را می‌دهد که نه‌تنها از منبع های خود برای محافظت از کاربران منفعت گیری کنیم، بلکه نوعی معیار برای هکرهای آینده داشته باشیم که مشخص می کند ما این حرکت را تحمل نمی‌کنیم.»

گوگل در شکایت خود مدعی شده که دو مورد از این برنامه‌ها موفق به کلاهبرداری از بیشتر از ۱۰۰,۰۰۰ نفر در سراسر جهان شده‌اند. غول فناوری این چنین ادعا کرده که از هر قربانی بین ۱۰۰ دلار تا ده‌ها هزار دلار سرقت شده است.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

دسته بندی مطالب

ادامه مطلب
ریلمی درحال ساخت تلفنهای سری تازه P است

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author