سازمان ثبت اسناد مکلف به صدور مجوز پلتفرم‌های غیردولتی با اولویت معاملات املاک شد

سازمان ثبت اسناد مکلف به صدور مجوز پلتفرم‌های غیردولتی با برتری معامله های املاک شد_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان ثبت اسناد و املاک سرزمین را مکلف به صدور مجوز فعالیت پلتفرم‌های قسمت غیردولتی با برتری معامله های املاک کردند.

به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود، ایرادات شورای نگهبان در مطرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را از بین بردن کردند. براین‌مبنا، متن زیر به انتهای ماده ۱۱ این مطرح اضافه می‌شود:

«سازمان ثبت اسناد و املاک سرزمین مکلف است مجوز فعالیت سکو و یا پلتفرم‌های قسمت غیردولتی با برتری معامله های املاک را با مراعات قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار مصوب ۱۴۰۱/۲/۵ صادر نماید.»

بر پایه مصوبه مذکور، «سکوی نوشته این ماده باید دارای شناسنامه ملی اشخاص حقوقی باشد و سکوهای مذکور موظفند علاوه بر مراعات قوانین و مقررات وابسته، هویت متعاملین و شهود در صورت وجود را به‌صورت الکترونیکی احراز کنند. بستر امن برای ربط صوتی و تصویری متعاملین و شهود در صورت وجود با یکدیگر را تشکیل کرده و به استعلام‌های مراجع ذی‌صلاح قضایی و اداری به‌صورت برخط جواب دهند. اجرای این قانون از جهت شرایط و ضوابط حاکم به‌خصوص لحظه فعالیت سکوها با مراعات قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی انجام می‌شود.»

ادامه مطلب
آژانس فضایی اروپا با همکاری دو شرکت خصوصی جانشین ISS را می‌سازد
آخرین مطالب

این چنین سازمان ثبت اسناد و املاک سرزمین مکلف است گزارش کارکرد اجرای این ماده، ازجمله جواب به استعلام‌ها و مجوزهای صادرشده را هر سه ماه یک بار به کمیسیون عمران و کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی اراعه کند.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

ادامه مطلب
نمایندگان مجلس با راه‌اندازی سامانه رصد سبک زندگی مردم موافقت کردند

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author