ذن‌بوک 14 OLED

ایسوس از دو لپ‌تاپ تازه با نمایشگر OLED و قابلیت‌های هوش مصنوعی رونمایی کرد_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

اگرچه از زمان معارفه لپ‌تاپ ذن‌بوک ۱۴ OLED ایسوس تنها چند ماه می‌گذرد؛ اما این شرکت به‌تازگی تصمیم گرفته است تا نسخه جدیدی از مدل حرف های شده را همراه با اعضای تازه‌داخل خانواده ویووبوک S رونمایی کند. همه لپ‌تاپ‌های تازه ایسوس به آخرین نسل از پردازنده‌های قوی اینتل و ای‌ام‌دی تجهیزشده‌اند و می‌توانند کارکرد بهتری در پردازش‌های مرتبط با هوش مصنوعی از خود نشان دهند.

مشخصات سخت‌افزاری لپ‌تاپ‌های تازه ایسوس

نسخه جاری ذن‌بوک ۱۴ OLED با وجود مشخصات نسبتاً دیدنی، از پردازنده نسل ۱۳ اینتل منفعت گیری می‌کند و همین نوشته علتدلسرد شدن برخی از کاربران نسبت به آن شده می بود. به نظر می‌رسد که ایسوس تلاش داشته تا این معضل را به‌شدت رفع کند و نسخه تازه این لپ‌تاپ را به آخرین نسل از پردازنده‌های رایزن AMD تجهیزکرده است که از واحد پردازش عصبی (NPU) یکپارچه به‌منظور اجرای بهتر امور مرتبط با هوش مصنوعی، منفعت می‌برد. این چنین نسخه قدیمی‌تر اکنون با تخفیف در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد داشت.

ادامه مطلب
مشخصات و رندرهای سری گلکسی بوک 4 اج سامسونگ آشکار شد_اصفهانیا

مصرف انرژی بهینه‌تر و شارژدهی طویل‌تر در کنار کارکرد بهتر در بازی‌ها، از دیگر ویژگی‌هایی می باشند که به لطف منفعت گیری از پردازنده‌های نسل تازه در لپ‌تاپ‌های تازه‌داخل ایسوس فراهم شده‌اند. ناگفته نماند که اکنون ناظر وجود کلید کوپایلوت به‌جای ویندوز روی کیبورد نیز هستیم که دسترسی سریع تر به هوش مصنوعی مایکروسافت را در اختیار کاربران می‌گذارد.

ایسوس از دو لپ‌تاپ تازه با نمایشگر OLED و قابلیت‌های هوش مصنوعی رونمایی کرد_اصفهانیا ۱۲

سه لپ‌تاپ از بین چهار عضو تازه خانواده ویووبوک S به پردازنده قوی Core Ultra 9 اینتل تجهیزمی باشند؛ درحالی‌که یکی از آنها از پردازنده رایزن ۸۰۴۰ ای‌ام‌دی منفعت می‌برد. مدل ۱۴ اینچی در بین آنها دارای نمایشگر با نرخ نوسازی عکس ۱۲۰ هرتز و پنل OLED است که اسکرول روان و دلنشین بین صفحات را وعده می‌دهد. دیگر مدل‌ها نیز به نمایشگر ۳.۲K تجهیزشده‌اند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
کنسول Rog Ally 2 ایسوس به گمان زیادً در کامپیوتکس 2024 معارفه می‌شود_اصفهانیا

متاسفانه در نسخه تازه ذن‌بوک ۱۴ OLED (UM3406) دیگر خبری از پردازنده اینتل نیست و تنها یک گزینه با پردازنده رایزن هفت ۸۸۴۰HS در اختیار خریداران قرار گرفته است. این چنین این لپ‌تاپ تنها با نمایشگر ۶۰ هرتز اراعه خواهد شد و انگارً خبری از نمایشگر با فرکانس بالاتر نخواهد می بود. به‌جز نمایشگر و پردازنده، دیگر مشخصات لپ‌تاپ‌های تازه ایسوس از جمله درگاه‌های قرار گرفته روی بدنه، شبیه با یکدیگر می باشند و کاربران می‌توانند از پورت‌های متنوعی همانند USB-C، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، USB-A و HDMI نسخه ۲.۱ منفعت‌مند شوند. متاسفانه خبری از درگاه کارت‌خوان در هیچ‌کدام از مدل‌های حرف های شده نیست.

حمایتاز استاندارد دالبی اتموس و قابلیت ErgoSense از دیگر مواردی می باشند که در لپ‌تاپ‌های تازه ایسوس به چشم می‌خورند. ویژگی ارگوسنس، به کاربران امکان شخصی‌سازی نورپردازی کلیدهای کیبورد را می‌دهد که برای یک صفحه کلید غیر گیمینگ، امری نسبتاً شگفت برداشت می‌شود.

ادامه مطلب
اولین گاو تراریخته که در شیر خود انسولین انسانی دارد_اصفهانیا

قیمت محصولات تازه‌داخل ایسوس

نسخه ۱۴ اینچی تازه سری ویووبوک S همراه پیکربندی پایه با قیمت ۷۴۹ دلار در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت؛ درحالی‌که ذن‌بوک ۱۴ OLED تازه با برچسب قیمت ۹۹۹ دلاری برای پیکربندی پایه، اراعه خواهد شد. این چنین نسخه قبلی این محصول با پردازنده Core Ultra 5 و ۸ گیگابایت حافظه رم در کنار ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی با ۲۰۰ دلار تخفیف همراه خواهد می بود و با پرداخت ۵۹۹ دلار قابل خریداری است. پیکربندی پرقدرت با پردازنده Core Ultra 7 و ۱۶ گیگابایت حافظه رم که از گرافیک Arc اینتل منفعت می‌برد نیز با ۲۵۰ دلار تخفیف به ۷۹۹ دلار رسیده است.

Zenbook 14 OLED
ایسوس از دو لپ‌تاپ تازه با نمایشگر OLED و قابلیت‌های هوش مصنوعی رونمایی کرد_اصفهانیا ۱۳
مشخصات سخت‌افزاری Zenbook 14 OLED (UM3406)
پردازنده AMD Ryzen™ ۷ ۸۸۴۰HS 3.3GHz
واحد گرافیکی AMD Radeon™
پردازنده عصبی XDNA 16TOPs
صفحه‌نمایش FHD (۱۹۲۰ x 1200) OLED 16:10
حافظه رم ۱۶GB LPDDR5X
حافظه داخلی ۱TB M.2 NVMe™ PCIe® ۴.۰ SSD
باتری ۷۵ وات ساعت
وزن ۱.۲۸ کیلوگرم

دسته بندی مطالب

ادامه مطلب
نقد فیلم Anatomy of a Fall

خبرهای ورزشی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author