برنده جایزه «آسترید لیندگرن» معرفی شد

برنده جایزه «آسترید لیندگرن» معارفه شد » اصفهانیا


به گزارش اصفهانیا

به گزارش اتفاقات ایران و به نقل از خبرآنلاین، بنیاد سوادآموزی بومی (ILF) در سال ۲۰۱۱ برای تشویق خواندن و ترویج سوادآموزی از طریق ضمانت دسترسی به ادبیات خوب برای کودکان بومی استرالیا راه اندازی شد و از طریق برنامه‌های گوناگون بسته‌های کتاب را به کودکان و خانواده‌ها در جوامع بومی در سراسر استرالیا و جزایر تنگه تورس اراعه می‌کند، کتاب‌ها را ترجمه می‌کند، فعالیت‌های خواندن با صدای بلند را سازماندهی و از انتشار کردن کتاب‌های کودکان حمایتمی‌کند و اکنون در ۴۲۷ جامعه بومی در سراسر قاره استرالیا فعال است.

به گزارش ایسنا، امسال در کل ۲۴۵ نویسنده، تصویرگر، مروج کتابخوانی و نهاد ادبی از ۶۸ سرزمین جهان به گفتن نامزدهای جایزه یابود «آسترید لیندگرن» در سال ۲۰۲۴ انتخاب شده بودند.

در بین نامزدهای امسال این جایزه ادبی از ایران ۹ چهره و نهاد ادبی نامزد دریافت جایزه معارفه شده بودند که شامل جمال‌الدین اکرمی (نویسنده)، رضا دالوند (نویسنده و تصویرگر)، عیرضا گلدوزیان (تصویرگر)، فرهاد حسن‌زاده (نویسنده)، عباس جهانگیریان (نویسنده)، فرمهر منجزی (مروج کتابخوانی)، هوشنگ مرادی کرمانی (نویسنده)، با من بخوان (نهاد ادبی) و علی‌اصغر سیدآیادی (مروج کتابخوانی) می‌شدند.

ادامه مطلب
مگر مملکت قوه قضاییه ندارد؟ » اصفهان امروز آنلاین

جایزه‌ «آسترید لیندگرن» از سال ۲۰۰۲ از سوی دولت سوئد برای بزرگداشت «آسترید لیندگرن» نویسنده شهیر این سرزمین بنیان نهاده‌ شد. این جایزه به اشخاص یا سازمان‌هایی اهدا می‌شود که نقش برجسته‌ای در خلق ادبیات کودک و نوجوان یا ترویج آن داشته باشند. در هر سال بیشتر از ۲۵۰ فرد یا نهاد از سراسر جهان برای این جایزه نامزد خواهد شد. انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، شورای کتاب کودک، کانون پرورش کودکان و نوجوانان و موسسه ‌پژوهشی کودکان دنیا چهار نهاد ایرانی می باشند که می‌توانند برای این جایزه نامزدهایی را معارفه کنند. نامزدی در این جایزه نه تنها می‌تواند دقت جهانی را به نویسنده و ترویج‌گر معارفه‌شده جلب کند، بلکه در نقل شدن ادبیات و فعالیت‌های فرهنگی سرزمین در سطح جهانی نیز نقش بسزایی دارد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
مروری بر اقتباس ها در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۲ » اصفهانیا

این جایزه ادبی به قیمت پنج میلیون کرون سوئد (۴۰۰ هزار پوند) به‌گفتن بزرگ‌ترین و گران‌ترین جایزه ادبیات کودکان و نوجوانان و دومین جایزه بزرگ ادبیات کودک و نوجوان بعد از جایزه هانس کریستین اندرسن در جهان نقل است.

۲۴۵۲۴۵

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author