به جمع تاریخ سازان استقلال خوش آمدی!

به جمع تاریخ سازان استقلال خوش آمدی! » اصفهانیا


به گزارش اصفهانیا

ایمان گودرزی؛ تیم استقلال در آخرین بازی خود موفق نشد از بعد مس رفسنجان بر بیاید و شاگردان جواد نکونام به نتیجه ۲-۲ رضایت دادند. از دست دادن ۲ امتیاز علتشد که کارکرد درخشان بلانکو چندان به چشم نیاید، اما مطابق آمار مرد آرژانتینی اکنون به جمع بازیکنان خارجی ۴ گله استقلال اضافه شده است. به همین بهانه می خواهیم در گزارشی برترین گلزنان خارجی تاریخ استقلال را با هم بازدید کنیم؛

کوین یامگا – ۲۱ گل:

بدون شک اگر بخواهیم از نظر آماری بازیکنان خارجی استقلال را بازدید کنیم، کوین یامگا بهترین خرید خارجی تاریخ استقلال به حساب می‌آید. بازیکنی که توسط فرهاد مجیدی به اوج خود رسید در اولین بازی اش برای استقلال دبل کرد.

یامگا اما توانایی اختصاصی‌ای در پنالتی زدن داشت و جز یک بار، همه آنها را با پیراهن استقلال به گل تبدیل کرد. دلنشین این که همان ضربه هدر رفته هم، در ریباند توسط خودِ یامگا به گل تبدیل شد. او ۲۱ گل برای استقلال در لیگ برتر زد که ۱۳ مورد از آن‌ها پنالتی می بود تا بدین ترتیب برترین گلزن خارجی تاریخ استقلال لقب بگیرد.

ادامه مطلب
رکورد اختصاصی رونالدو در شب صعود النصر » اصفهانیا
آخرین مطالب

احتمالا اگر صدمه دیدن چشم یامگا نبوده است و ادامه این فصل را از دست نمی‌داد، ستاره فرانسوی رکورد خود را بهبود می‌بخشید. یقیناً با دقت به این که به گمان زیاد زیاد یامگا توانایی برگشت به میدان ها را بدست خواهد آورد، پیش‌بینی می‌شود او رکورد خود را منحصربفرد تر از قبل کند.

شیخ دیاباته – ۱۷ گل

هدیه‌ای از طرف استراماچونی که یک فصل رویایی داشت ولی فصل سپس را به علت صدمه دیدن های سریالیِ مالی! از دست داد. دیاباته در لیگ نوزدهم، ۱۵ و در لیگ بعدی ۲ گل برای استقلال زد. دلنشین این که از این ۱۷ گل، ۵ تا یعنی ۳۰ درصد داخل دروازه تراکتور در تبریز شد. دیاباته در کنار قایدی و مطهری، مثلث خوفناکی را برای آبی‌ها در خط دعوا ساخته می بود. او در لیگ نوزدهم توانست گفتن آقای گلی را تصاحب کند ولی تا این مدت هم فردی نمی‌داند چرا کفش طلا هیچ زمان به او اهدا نشد.

ادامه مطلب
وام‌ کم منفعت بانکی

به جمع تاریخ سازان استقلال خوش آمدی!

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

دیاباته در کنار قایدی و مطهری، مثلث زهرداری را برای آبی‌ها در خط دعوا ساخته می بود و در لیگ نوزدهم توانست گفتن آقای گلی را هم تصاحب کند.

فابیو جانواریو – ۷ گل

در رده سوم این فهرست «فابیو جانواریو» با ۱۰ گل اختلاف ایستاده است. مرد مو بلوند برزیلی را باید محبوب‌ترین خارجیِ استقلال در لیگ برتر لقب داد. او ۷ گل برای استقلال زد ولی گلی که داخل دروازه مطلب در فینال لیگ هشتم کرد؛ جزئی جدانشدنی از تاریخ استقلال است که آبی‌ها را به جام قهرمانی لیگ برتر رساند.

به جمع تاریخ سازان استقلال خوش آمدی!

جانواریو در مقطع دوم استقلالی شدنش هم زننده گل افتتاحیه آنها در لیگ دوازدهم روبه رو آلومینیوم هرمزگان می بود. ستاره برزیلی کمتر از ۳ فصل برای استقلال بازی کرد ولی در ۲ قهرمانی وجود داشت و آخرین پیراهنی هم که به تن کرد، آبیِ استقلالی می بود.

ادامه مطلب
فاطمه حمامی؛ گنجی که در دل کویر نهفته است

گوران یرکوویچ – ۶ گل

استاد مسلم زدن ضربات آخر و نیش تهاجمی داخل محوطه جریمه. یرکوویچ تنها یک نیم‌فصل برای استقلال بازی کرد و به گفتن جانشین فرهاد مجیدی که بین دو نیم‌فصل لیگ یازدهم استقلال را ترک کرد، آبی‌پوش شد. او اما در همان ۱۵ بازی هم ۶ گل زد که فقط یکی بیرون از محوطه جریمه می بود. یرکوویچ در پلی‌آف لیگ قهرمانان و مرحله گروهی هم گلهای حساسی به الاتفاق عربستان و الریان قطر زد و درمجموع مهاجمی می بود که به درد استقلال خورد.

به جمع تاریخ سازان استقلال خوش آمدی!

یرکوویچ در پلی‌آف لیگ قهرمانان و مرحله گروهی هم گل‌های حساسی به الاتفاق عربستان و الریان قطر زد.

جی‌لوید ساموئل، سرور جپاروف، مامه تیام، آیاندا پاتوسی و گوستاوو بلانکو – ۴ گل

اکثر این نفرات، جزیی از حسرت‌های هواداران استقلال می باشند؛ چرا که علیرغم درخشش، در مقاطعی مختصر پیراهن آبی را به تن کردند. جپاروف با پای چپ هنرمندش، تیام با شم بالای گلزنی که در ۶ بازی لیگ قهرمانان برای استقلال، ۷ گل زد و پاتوسی با ضربه‌های دیدنی‌اش در کنار ساموئل که یک حرفه‌ای همه‌عیار می بود جزو بهترین خارجی‌های تاریخ استقلال محسوب خواهد شد و همه انها موفق شدند ۴ بار در لیگ برتری استقلال گلزنی کنند.

ادامه مطلب
عکس| قیمت باورنکردنی بلیت بازی پرسپولیس در بازار سیاه » اصفهانیا

به جمع تاریخ سازان استقلال خوش آمدی!

به جمع تاریخ سازان استقلال خوش آمدی!

به جمع تاریخ سازان استقلال خوش آمدی!

با این حال آن‌ها در این رده یک شریک تازه یعنی «گوستاوو بلانکو» اشکار کرده‌اند که به‌نظر می‌رسد زمان کافی برای عبور از این چهار ستاره اسبق آبی‌ها را داشته باشد.

دیگر گلزنان خارجی استقلال در لیگ برتر:

«جوئلسون داسیلوا»، «کرار جاسم»، «پرو پئیچ»، «ایسما»، «هروویه میلیچ» و «رودی ژستد» به گفتن تنها خارجیِ تاریخ استقلال که در دربی گل زده، با ۳ گل در رده‌های بعدی این فهرست قرار دارند.

به جمع تاریخ سازان استقلال خوش آمدی!

به جمع تاریخ سازان استقلال خوش آمدی!

«آوسنتی گیلائوری»، «هوار ملا محمد» و «ویسنته آرزه» هم دیگر گلزنان خارجی استقلال در لیگ با ۲ گل می باشند.

به جمع تاریخ سازان استقلال خوش آمدی!

یک گله‌ها:

ضمن این که «رفعت قلی‌اف»، اولین بازیکن خارجی که برای استقلال گلزنی کرد؛ «روجر فابریسیو»، «سردان اوروسوویچ»، «رینالدو کروزادو»، «ولید علی»، «رودریگو توزی»، «بوبکر کبه»، «طارق همام»، «لئاندرو پادووانی» و «گادوین منشا»، هر کدام یک بار برای استقلال موفق به گلزنی در لیگ برتر شده‌اند.

ادامه مطلب
کنفدراسیون فوتبال آسیا رسماً خبر داد/ فینال برگشت لیگ قهرمانان در غرب آسیا

به جمع تاریخ سازان استقلال خوش آمدی!

به جمع تاریخ سازان استقلال خوش آمدی!

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author