۱۰ بازی که در کشورهای مختلف ممنوع شدند - ویجیاتو

۱۰ بازی که در کشورهای گوناگون ممنوع شدند_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

دنیای بازی‌های ویدئویی زیاد گسترده‌تر از آن‌چیزی است که فکرش را می‌کنید. گاها در این دنیای دوست داشتنی بازی‌هایی را می‌توانید اشکار کنید که سرگذشت عجیبی ندارند. بازی‌هایی که شایعه ها و حواشی آن‌ها به شدت زیاد است و علتخواهد شد تا شما یک توانایی متفاوت داشته باشند. بعضی اوقات این حواشی بقدری زیاد است که برخی از کشورها تصمیم می‌گیرند که این بازی‌ها ممنوع کنند و جلوی انتشار کردن آن‌ها در کشورشان بگیرند. بازی‌هایی که تعداد آن‌ها کم نیست و ما نیز در این مقاله درمورد این نوشته سخن بگویید می کنیم.

بعد به این علت اگر گیمرید و طرفدار بازی‌های ویدئویی هستید، در این نوشته از ویجیاتو همراه ما باشید تا نگاهی به ۱۰ بازی برتری داشته باشیم که به دلایل گوناگون در کشورهای جهان ممنوع شده‌اند. بازی‌هایی که توانایی‌شان می‌تواند برایتان دردسرساز باشد و اگر به سراغ‌شان بروید، عملا قوانین تعداد بسیاری از کشورها را نقض کرده‌اید. بعد این شما و این ۱۰ بازی ممنوعه در جهان!

Scarface: The World Is Yours – آلمان


سرزمین آلمان قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای انتشار کردن بازی‌ها در این سرزمین دارد. تعداد بسیاری از بازی‌های بزرگ در این سرزمین ممنوع می باشند و توانایی‌شان برایتان دردساز خواهد می بود. اگر یک بازی ویدئویی نقض‌کننده استاندارد Strafgesetzbuch یا همان قوانین جنایی سرزمین آلمان باشد، مجوز انتشار کردن در این سرزمین را نخواهد گرفت و این نوشته درمورد بازی Scarface: The World Is Yours نیز صدق می‌کند.

ادامه مطلب
نقد و بازدید پوکو F5؛ ارمغان پوکو برای گیمرها


نوشته پیشنهادی:شارژ بادی در ماینکرفت چطور کار می‌کند؟آیتمی که می‌تواند دشمنان را به سمت آسمان پرتاب کند!
شارژ بادی در ماینکرفت چطور کار می‌کند؟

Scarface: The World Is Yours یک از سال ۲۰۰۶ است که در سرزمین آلمان ممنوع شده. این بازی بر پایه فیلمی به نام Scarface از سال ۱۹۸۳ با هنرنمایی آل‌پاچینو ساخته شده که نقض‌کننده قوانین و استانداردهای جنایی آلمان است. بازی Scarface: The World Is Yours به جهت منفعت گیری از مواد مخدر، خشونت و قتل در این سرزمین ممنوع شده و شما نمی‌توانید آن را توانایی کنید.

Devotion – چین


Devotion یک بازی ترسناک نسبتا موفق می بود که در سال ۲۰۲۱ توسط استودیوی Red Candle دردسترس گیمرها قرار گرفت. این بازی علی‌رغم محبوبیتی که داشت، دست روی یک شوخی نه‌چندان بامزه گذاشته می بود که علتشد تا بازی Devotion در چین ممنوع شود و استودیوی سازنده این بازی یکی از بزرگ‌ترین بازارهای ویدئو گیمی را از دست بدهد. درواقع چیزی‌که جهت ممنوعیت بازی Devotion در چین شده می بود، ایستراگی می بود که در این بازی مخفی شده می بود.

در دنیای Devotion شما می‌توانید ایستراگی را اشکار کنید که مستقیما به رئیس جمهور سرزمین چین یعنی Xi Jinping اشاره داشت و او را مسخره می‌کرد. همانطور که می‌دانید کاراکتر کارتونی Winnie-the-Pooh در این سرزمین ممنوع است. چون تعداد بسیاری باور دارند که چهره Winnie-the-Pooh شباهت بسیاری Xi Jinping دارد و Devotion نیز درست این عکس منفعت گیری کرده می بود. در نهایت با این‌که Red Candle این عکس را از بازی حذف کرد، اما Devotion هم چنان در این سرزمین ممنوع است.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

X-Men: Destiny – ایالات متحده آمریکا


در نسل هفتم کنسول‌های بازی، عناوین تعداد بسیاری انتشار شدند که بازی‌های ابرقهرمانی جزو آن‌ها بودند و X-Men: Destiny نیز جزو یکی از دلنشین‌ترین آن‌ها محسوب می‌شد که حواشی تعداد بسیاری به جستوجو داشت. این بازی درست در سال ۲۰۱۱ توسط استودیوی Silicon Knights برای کنسول پلی‌استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰ و در نهایت نینتندو DS انتشار شد. اما حواشی که این بازی داشت، علتشدند تا X-Men: Destiny اغاز چندان خوبی نداشته باشد در سرزمین آمریکا به علت نقض قوانین کپی‌رایت ممنوع اظهار شد و حکم دادگاهی دریافت کرد.

ادامه مطلب
تراشه‌های 1.6 نانومتری TSMC در اواخر 2026 تشکیل می‌شوند_اصفهانیا


نوشته پیشنهادی:راهنمای همه قفل‌ها و کدهای بازی Alan Wake 2الن ویک ۲ از آنچه فکر می‌کردیم زیاد تر معما دارد!
راهنمای تمامی قفل‌ها و کدهای بازی Alan Wake 2

درواقع کمپانی ایپک گیمز، سازنده و مالک موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۳، باور داشت که تیم سازنده بازی X-Men: Destiny از این موتور بدون اجازه آن‌ها برای ساخت بازی‌شان منفعت گیری کرده‌اند. موضوعی که در آن سال‌ها حواشی بسیاری به جستوجو داشت و علتشد تا دادگاه تصمیم به ممنوع اظهار کردن X-Men: Destiny از استودیوی Silicon Knights بگیرد.

Dead Island – آلمان


همانطور که حرف های شد، آلمان قوانین سخت‌گیرانه‌ای در انتشار کردن بازی‌ها در این سرزمین دارد. آن‌ها بر تک تک بازی‌هایی که در این سرزمین انتشار خواهد شد، نظارت دارند و اگر عنوانی برخلاف قوانین این سرزمین باشد، بدون هیچ چون و چرایی ممنوع خواهد شد. موضوعی که درمورد بازی Dead Island نیز صدق می‌کند و دلنشین است بدانید که نسخه اول این بازی در این سرزمین به جهت خشونت و صحنه‌های ترسناکی که داشت، ممنوع شد.

این چنین این فقط آلمان نبوده است که Dead Island را ممنوع خبرداد. این بازی در زمان اراعه، توسط تعداد بسیاری از کشورها به علت مسائل خشونت‌آمیزی که داشت، ممنوع اظهار شد. اما این کشورها بعد از گذشت چندین سال ممنوعیت این بازی را برداشتند. منتهی انگار آلمان این چنین تصمیمی ندارد و Dead Island در این سرزمین برای همیشه ممنوع باقی خواهد ماند.

ادامه مطلب
راهنمای خرید بهترین تبلت های گیمینگ

Gears of War 4 – بلژیک


پرداخت‌های درون برنامه‌ای و لوت‌باکس‌ها یکی از ترندهای آزاردهنده در صنعت بازی‌های ویدئویی محسوب خواهد شد که در طول یک دهه تازه، تعداد بازی‌هایی که از پرداخت‌های درون برنامه‌ای و لوت‌باکس‌ها منفعت گیری می‌کردند، افزایش داشته است. بطوری که شما می‌توانید ردپای این ترند را در بازی‌های موبایلی، بازی‌های جدا گانه و حتی عناوین شناخته شده نیز اشکار کنید. لوت‌باکس‌ها عملا یک منبع درآمد بینهایت برای بازی‌سازها می باشند و حتی برخی از آن‌ها، قابلیت‌های Pay to Win را در دسترس گیمرها می‌گذارند.


نوشته پیشنهادی:راهنمای بهترین سلاح‌ها در کالاف دیوتی وارزون موبایلبهترین سلاح‌ها در بتل رویال وارزون
راهنمای بهترین سلاح‌ها در کالاف دیوتی وارزون موبایل

حال در این بین، سرزمین بلژیک تصمیم گرفت تا بازی‌هایی که از این چنین ترندی حمایتو منفعت گیری می‌کنند را ممنوع کند. عناوینی که یکی از شناخته‌شده‌ترین و بزرگ‌ترین آن‌ها، بازی Gears of War 4 می بود که به جهت لوت‌باکس‌هایی که داشت، در سرزمین بلژیک ممنوع اظهار شد.

Animal Crossing: New Horizons – چین


هنگامی سخن بگویید از بازی‌های ممنوعه می‌شود، اولین چیزی‌که به ذهن هر گیمری می‌رسد، عناوینی چون فرنچایز کال آو دیوتی، جی‌تی‌ای و یا من‌هانت است. اما احتمالا یکی از شگفت‌ترین اسم‌هایی که در این لیست با آن رو به رو شوید، بازی Animal Crossing: New Horizons است که به طور در سرزمین چین ممنوع شده و اگر فردی به هر دلیلی به سراغ این بازی بروید، با دردسرهای تعداد بسیاری رو به رو خواهد شد.

Animal Crossing: New Horizons یک بازی دوست داشتنی است که در نگاه اول چیز چندانی برای ممنوع شدن ندارد. اما دلیلی که جهت ممنوعیت این بازی در سرزمین چین شده، این است که برخی از کاربران چینی از سیستم ویس‌چت و چت داخل بازی برای مطلب‌های ضد حکومتی بر علیه دولت چین منفعت گیری می‌کردند. به این علت چینی‌ها تصمیم گرفتند تا Animal Crossing: New Horizons را ممنوع اظهار کنند.

Mass Effect – امارات


باید اعتراف کرد که فرنچایز مس‌افکت یکی از موفق‌ترین فرنچایزهای ویدئویی استودیوی Bioware است. سخن بگویید از یک بازی نقش آفرینی است که شما می‌توانید هرکاری در آن انجام دهید. هنگامی نسخه اول این بازی انتشار شد، حواشی تعداد بسیاری در کشورهای خاورمیانه‌ای داشت و برخی از کشورهای این منطقه همانند امارات، نسخه اول این بازی را ممنوع کردند. اما این فقط همه ماجرا نبوده است. Bioware ناچار شد تا بازی‌هایش را سانسور کند و نسخه مخصوص این کشورها را برای این کشورها اراعه کند.

ادامه مطلب
ژاپن به گمان زیادً با مأموریت آرتمیس ناسا اولین فضانورد خود را به ماه می‌فرستد


نوشته پیشنهادی:مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چه مقدار است؟برای آن‌هایی که می‌خواهند سر از راز خالی شدن حجم اینترنتشان در آورند
مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟

همانطور که حرف های شد نسخه اول فرنچایز مس‌افکت، در سرزمین امارات برای همیشه ممنوع شد. اما علت این ممنوعیت چیزی همانند خشونت زیاد زیاد و منفعت گیری از موادر مخدر نبوده است. این بازی صحنه‌های همجنسگرایانه تعداد بسیاری داشت و به همین علت امارات این بازی را ممنوع خبرداد و انتشار کردن اراعه آن را نداد.

Fallout 3 – هند و عربستان


مجموعه بازی‌های فال‌اوت از استودیوی بتسدا یکی از موفق‌ترین سری بازی‌هایی می باشند که در سبک عناوین نقش آفرینی روایت خواهد شد و گیمرهای بی‌شماری دارند. اما یکی از پر حواشی‌ترین نسخه‌های این سری، مربوط به بازی Fallout 3 از سال ۲۰۰۸ می‌شد. عنوانی یک بازی شاهکار می بود و موفق شد تا به امتیاز متای ۹۳ برسد و در دنیایی پساآخرالزمانی جریان داشت. اما این بازی در ابتدا در استرالیا به علت منفعت گیری از مواد مخدر ممنوع شد. منتهی چندسال می بود، دولت استرالیا این ممنوع را برداشت و گیمرهای استرالیایی می‌توانستند این بازی را توانایی کنند.

اما اگر استرالیا را فاکتور بگیریم، هند و عربستان نیز جزو کشورهایی بودند که Fallout 3 ممنوع اظهار کردند. آن‌ها باور داشتند که محتوای دلواپس‌کننده این بازی برای گیمرهای هندی و عربستانی مناسب نیست و این‌گونه می بود که بازی Fallout 3 در این کشورها ممنوع شد. منتهی این درحالیست که بازی‌هایی همانند جی‌تی‌ای در این کشورها بدون هیچ مشکلی انتشار خواهد شد!

ادامه مطلب
شرایط پیش فروش وانت نیسان ویژه شهریور 1402 اعلام شد + جدول

Roblox – اردن


واقعا چه فردی فکرش را می‌کرد که روزی بازی روبلاکس در کشوری ممنوع شود؟ روبلاکس یکی از بامزه‌ترین بازی‌های ویدئویی است که عمده گیمرهای آن را کودکان و نوجوانان راه اندازی خواهند داد و به سختی می‌توان نوشته حساسی را در این بازی اشکار کرد. منتهی سال‌ها پیش این بازی در عربستان ممنوع شد. منتهی دولت عربستان تصمیم گرفت تا ممنوعیت این بازی را بردارد و اکنون شما می‌توانید در این سرزمین بدون دردسر خاصی به دوست داشتنی روبلاکس دسترسی داشته باشید.


نوشته پیشنهادی:معارفه بازی Rise of Jerichoتوانایی‌ای یک بار مصرف
معرفی بازی Rise of Jericho

منتهی این فقط عربستان نبوده است که روبلاکس را ممنوع خبرداد. روبلاکس در سرزمین اردن نیز ممنوع شد و برخلاف سرزمین عربستان، روبلاکس هم چنان در اردن ممنوع باقی مانده است. دولت اردن باور دارد که این بازی می‌تواند تاثیرات زیاد بدی روی نوجوانان و کودکان داشته باشد و به همین علت، آن‌ها تصمیم گرفتند تا روبلاکس را ممنوع اظهار کنند.

Bully – انگلستان و برزیل


بازی‌های راکستار طبق معمول حواشی شگفت و غریب تعداد بسیاری به جستوجو دارند. از سری جی‌تی‌ای و من‌هانت بگیرید، تا بازی بولی که در سرزمین انگلستان و برزیل ممنوع اظهار شد. این ممنوعیت‌ها علتدردسرهای تعداد بسیاری برای استودیوی راکستار شد و به نوعی آن‌ها در ساخت دنباله این بازی به تردید انداختند.

انگلستان بولی را ممنوع خبرداد و راکستار را ناچار کرد تا این بازی را با نام Canis Canem در این سرزمین اراعه کند تا نامش بار منفی نداشته باشد. اما حتی با وجود تحول نام این بازی، بازهم انگلستان سانسورهای شدیدی را روی این بازی اعمال کرد. از طرفی برزیل نیز محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تعداد بسیاری برای این بازی قائل شد. بطوری که اگر پلیس شما در میانه خرید و فروش این بازی می‌دید، می‌توانست شما تا هزار دلار جریمه کند.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author