به نقل از اصفهانیا
شرکت خودروسازی چینی چری با همکاری شرکت ایآیموگا (AiMOGA)، یک ربات هوشمند را برای اراعه خدمت به مشتریان معارفه کرده است. این ربات چری، «مورنین» (Mornine) نام دارد و ماموریت آن بهبود خدمات در خردهفروشیهای ماشین خواهد می بود. انتظار میرود ربات مورنین نخستینبار فعالیت خود را در نمایندگیهای برند لوکس چری، یعنی اکسید اغاز کند.
به حرف های چینیها، ربات مورنین از کارکرد بیونیک منفعت میبرد؛ یعنی از سامانهها، ساختارها و نحوه حرکت جانداران طبیعی الگوبرداری میکند. حرکات صورت، اندامها و بازوهای این ربات همانند به انسان طراحی شده است تا تعامل بهتری با مشتریان انسانی داشته باشد. ربات مورنین با منفعتگیری از هوش مصنوعی تلاش میکند تا ارتباطی دوستانه با کاربران برقرار کند.
قابلیتهای حرکتی و ارتباطی ربات چری مورنین
ربات چری مورنین از سازوکار گسترش یافتهای برای حرکت منفعت گیری میکند. این ربات میتواند همانند انسانهای عادی با حداکثر شدت ۴ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. منفعت گیری از این سیستم به ربات پشتیبانی میکند تا در خردهفروشیهای ماشین بهراحتی جابهجا شود.
مهندسان شرکت ایآیموگا، سناریوهای متنی از پیش آمادهشدهای را برای تعامل این ربات با مشتریان تدارک دیدهاند. یقیناً این ربات قابلیت یادگیری نیز دارد و میتواند او گفتوگوی خود را بر پایه آنچه مشتری میگوید، تطبیق دهد. بااینحال، عمده فعالیتهای ربات مورنین، بر معارفه دقیق وسایل نقلیه به مشتریان و خوشآمدگویی اولیه به آنها خواهد می بود.
به حرف های خودروساز چینی و ایآیموگا، این ربات به قابلیت تشخیص چهره تجهیزشده است تا خدمات اراعهشده به مشتریان را شخصیسازی کند؛ به این علت درصورتیکه مشتری قبلی به نمایندگی فروش چری بازگردد، ربات مورنین میداند که ترجیحات او چیست و تصمیم چهکاری را دارد.
به حرف های شرکت خودروساز چینی، گسترش ربات مورنین بهعلت همگامسازی با تغیرات صنعتی تازه انجام شده است. در عصر تازه صنعت، ابزارهای دیجیتال نظیر هوش مصنوعی و رباتهای انساننما نقش بزرگی در تکمیل فعالیتهای انسانی بر مسئولیت دارند. گسترش و معارفه ربات مورنین نیز گامی در جهت همسوسازی حداکثری با تغیرات جهانی است.
دسته بندی مطالب