کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 پیوند دارد

افتخواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

این نوشته برای همه ثابت‌شده است که نداشتن خواب کافی برای سلامتی زیان اور است. اکنون دانشمندان با انجام تحقیقات جدیدی دریافته‌اند که بین خواب کمتر از شش ساعت در شب و افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ رابطه‌ای وجود دارد.

دانشمندان در این تحقیق داده‌های Biobank بریتانیا را تجزیه‌و‌تحلیل کرده‌اند که یک منبع جهانی برای تحقیقات بهداشتی و پزشکی محسوب می‌شود. آن‌ها اطلاعات ۲۴۷۸۶۷ بزرگسال را بازدید کرده‌اند که داده‌های سلامت آن‌ها برای بیشتر از یک دهه جستوجو شده است. آن‌ها در این تحقیق تصمیم داشتند تا ربط بین زمان زمان خواب و دیابت نوع ۲ و این که آیا داشتن یک رژیم غذایی سالم اثرات افتخواب بر خطر دیا‌بت را افت می دهد یا خیر را فهمیدن کنند.

ربط بین خواب و دیابت نوع ۲

افتخواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد_اصفهانیا ۷

در این پژوهش از شرکت‌کنندگان پرسیده شده می بود که در ۲۴ ساعت چه مقدار می‌خوابند. این چنین، هفت تا هشت ساعت خوابیدن به‌گفتن مقدار خواب نرمال در نظر گرفته شد. مقدار کم‌خوابی نیز به سه دسته تقسیم شد: خفیف (شش ساعت)، متوسط (پنج ساعت) و شدید (سه تا چهار ساعت). این چنین در این تحقیق به داده‌های مربوط به رژیم غذایی شرکت‌کنندگان نیز دقت شده است.

ادامه مطلب
دانشمندان درنهایت ساختار درونی ماه را کشف کردند

در نزدیک به ۳.۲ درصد از شرکت‌کنندگان در طول دوره پیگیری، مبتلا به دیابت‌ نوع‌ ۲ تشخیص داده شدند. به حرف های آن‌ها هرچند عادات غذایی سالم به‌طور کلی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افت می‌دهد، اما وقتی که افراد غذای سال می‌خوردند و باز هم کمتر از شش ساعت در روز می‌خوابند، خطر ابتلا به دیابت‌ نوع ۲ در آن‌ها در قیاس با افرادی که مقدار خواب آن‌ها نرمال بوده، افزایش داشته است.

به حرف های دانشمندان، پنج ساعت خواب شبانه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را ۱۶ درصد افزایش دهد، درحالی که این خطر برای افرادی که سه تا چهار ساعت می‌خوابند، می‌تواند ۴۱ درصد زیاد تر از افرادی باشد که هفت تا هشت ساعت می‌خوابند.

ادامه مطلب
راهنمای گام‌به‌گام استفاده از قابلیت Double Tap اپل واچ

بااین‌حال دقیقاً اشکار نیست چرا افرادی که کمتر می‌خوابند امکان پذیر زیاد تر در معرض خطر ابتلا به دیابت‌ نوع ۲ باشند. تحقیقات قبلی نشان داده است که نشانگرهای التهابی و اسیدهای چرب آزاد در افراد دارای افتخواب افزایش اشکار می‌کند که این کار حساسیت به انسولین را مختل می‌کند و تبدیل مقاومت نسبت به انسولین می‌شود. این بدان معناست که بدن برای منفعت گیری صحیح از انسولین برای تنظیم سطح گلوکز خون تلاش می‌کند و به این علت خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری

ادامه مطلب
چرا خواب ناکافی می‌تواند احساس درد را در بدن ما افزایش دهد؟



منبع

About Author