پراکندگی جغرافیایی کاربران کرفس

کاربران «کرفس» از شنبه اغاز می‌کنند؛ نگاهی به نقل از سالانه این اپلیکیشن_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

انجمن آن‌هایی که می‌خواهند «از شنبه» سبک زندگی سالم و تناسب اندام داشته باشند، اعضای بسیاری دارد، چون برنامه‌ریزی بعضی اوقات کاری طاقت‌فرساست و اغاز را تا شنبه‌های بعدی به تعویق می‌اندازد. اپلیکیشن «کرفس» ۱۰ سال است که با ایده‌ آسان‌کردن این فرایند فعالیت می‌کند.

کرفس نخستین گزارش سالانه خود را انتشار کرده است که در این گزارش، برخی داده‌های آن را مرور می‌کنیم. 

تمرکز کاربران در شهرهای بزرگ

در سال ۱۴۰۲، بیشتر از ۷۰۰ هزار کاربر به جمع ۵ میلیون کاربر کرفس اضافه شده‌اند. ۴۲ درصد از کاربران این اپلیکیشن ساکن شهر تهران می باشند و شهرهای اصفهان، کرج، تبریز و شیراز دیگر شهرهایی می باشند که بیشترین استقبال را از آن داشته‌اند. 

کاربران «کرفس» از شنبه اغاز می‌کنند؛ نگاهی به نقل از سالانه این اپلیکیشن_اصفهانیا ۱۷

کرفس می‌گوید در همه شهرهای کوچک و بزرگ ایران کاربر فعال دارد؛ بااین‌حال، آمارهای اراعه‌شده حاکی از تمرکز ۸۸ درصد کاربران در همان پنج شهر است که نزدیک به نیمی از آن‌ها هم ساکن تهران می باشند.

ادامه مطلب
قیمت کامیون جک در بورس کالا+ جزییات اراعه
آخرین مطالب

کاربران کرفس از همان اعضای انجمن «از شنبه» می باشند. «اولین روز و اولین شنبه سپس از تعطیلات نوروز» و «اولین روز و اولین شنبه سپس از ماه رمضان»، روزهایی بوده است که کاربران بیشترین مقصد‌ها را ثبت کرده‌اند. پنج‌شنبه‌ها هم کمترین مقصد‌ها به ثبت رسیده است. 

سهم سه‌برابری زنان از جمعیت کاربران

سه‌چهارم کاربران کرفس زنان می باشند و فقط ۲۵ درصد کاربران مردان می باشند. این نامتوازن‌بودن، اگرچه می‌تواند متأثر از طراحی برنامه و سیاست‌های بازاریابی باشد، این ایده را نیز پیش می‌کشد که (با در نظر داشتن محدودیت‌های این آمار) زنان زیاد تر از مردان به تناسب اندام و سبک زندگی خود اهمیت خواهند داد؛ امری که از یک‌سو می‌تواند بیانگر گسترش فرهنگی جامعه باشد و از نظر دیگر، فشارهای اجتماعی بر بدن زنان و مردان را منعکس می‌کند. 

ادامه مطلب
پیگیر الزامات برای گسترش پلتفرم‌های بومی در داخل و خارج هستیم

جوانان ۲۵ تا ۳۵ ساله بیشتر از دیگران کرفس را انتخاب کرده‌اند. دختران و پسران زیر ۱۸ سال هم به‌ترتیب ۸ و ۶ درصد از کاربران کرفس می باشند. جمعیت کاربران بالای ۶۵ سال این اپلیکیشن کمتر از یک درصد اظهار شده است. 

وزن بیشتر از ۱۰۰ کیلویی ۲۷ درصد از کاربران مرد 

بیشترین کاربران زن (۵۹ درصد) در بازه وزنی ۶۰ تا ۸۰ کیلوگرم و بیشترین کاربران مرد (۴۵ درصد) در بازه وزنی ۸۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم می باشند؛ اما با این که تنها ۳ درصد زنان کاربر وزنی بالای ۱۰۰ کیلوگرم دارند، ۲۷ درصد مردان وزنی زیاد تر از ۱۰۰ کیلوگرم دارند که وزن ۷ درصد آن‌ها بالای ۱۲۰ کیلوگرم بوده است. 

این تفاوت‌ها می‌تواند بیانگر استانداردهای اجتماعی وزن ایده‌آل یا تفاوت‌های ذهنی جنسیت‌ها در عمل برای تحول سبک زندگی یا تناسب اندام باشد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید
میزان چاقی و لاغری کاربران کرفس
کاربران «کرفس» از شنبه اغاز می‌کنند؛ نگاهی به نقل از سالانه این اپلیکیشن_اصفهانیا ۱۸

بر پایه شاخص توده بدنی (BMI)، نزدیک به ۴۰ درصد کاربران مرد اضافه وزن دارند و ۳۴ درصد هم در سطح چاقی و چاقی مفرط قرار دارند. اضافه‌وزن در بین کاربران زن همان ۴۰ درصد است و ۲۱ درصد در سطح چاقی و چاقی مفرط قرار دارند. 

ادامه مطلب
اکثر جوانان آمریکایی مشکلی با خرید یک ماشین برقی چینی ندارند_اصفهانیا

تلاش اکثریت برای لاغرشدن

در کرفس رژیم‌های غذایی مجزایی برای گیاه‌خواران درنظر گرفته شده است که نزدیک به ۲۵ هزار کاربر گیاه‌خواری را انتخاب کرده‌اند. یقیناً در اپلیکیشن کرفس و در گزارش سالانه آن، رژیم «گیاه‌خواری» در برابر رژیم «معمولی» آمده است و می‌تواند این انگاره را در کاربران به‌وجود بیاورد که گیاه‌خواران «غیرمعمولی» می باشند. 

کرفس از حساسیت به میگو، باقلا و کدوسبز به‌گفتن پرتکرارترین حساسیت‌های غذایی کاربرانش نام برده است و رایج‌ترین بیماری‌های کاربران هم کبد چرب، کم‌کاری تیروئید و سختی خون بالا می باشند. 

در سال قبل، کاربران بیشتر از ۵۵ میلیون غذا در برنامه ثبت کرده‌اند که ۲۱ هزار غذا را فقط یک کاربر ثبت کرده است. کاربران کرفس در این زمان زیاد تر از ۲۴ میلیارد قدم پیاده‌روی را ثبت کرده‌اند و رکورددار این قسمت، کاربری است که بیشتر از یک و نیم میلیون قدم پیاده‌روی کرده است. 

ادامه مطلب
عینک متا اکنون با هوش مصنوعی به سؤالات جواب می‌دهد و متن‌ها را ترجمه می‌کند
میزان پیاده‌روی کاربران کرفس
کاربران «کرفس» از شنبه اغاز می‌کنند؛ نگاهی به نقل از سالانه این اپلیکیشن_اصفهانیا ۱۹

مقصد بیشتر از ۶۰ درصد کاربران کرفس کالری‌شماری بوده و باقی، برنامه غذایی را مقصد‌گذاری کرده‌اند. بیشتر از ۶۷ هزار نفر خواسته‌اند با این اپلیکیشن لاغر شوند و نزدیک به ۱۴ هزار نفر هم قصدشان چاقی بوده است. بدن‌سازی، راه‌رفتن معمولی روی سطح صاف و حلقه محبوب‌ترین فعالیت‌های ورزشی این کاربران بوده‌ است. 

محدودیت‌های گزارش کرفس

گزارش کرفس داده‌ها و اطلاعات ارزشمندی درمورد سبک زندگی و تناسب اندام در اختیار ما می‌گذارد؛ اما باید محدودیت‌های آن را هم درنظر داشت. در گزارش آمده است: «با دقت به حجم بالای داده، برخی از آمارها تخمینی می باشند.» 

برخی رتبه‌گذاری‌ها و اطلاعات، همانند محبوب‌ترین فعالیت‌های ورزشی، بدون آمار آورده شده‌ است. در مواردی هم آمار تنها به تفکیک جنسیت آمده و خبری از آمار تجمیعی نیست. جای اطلاعات عرصه‌ای بسیاری برای تحلیل دقیق‌تر در این گزارش خالی است. 

ادامه مطلب
Humane از کاربران خواست از کیس شارژ Ai Pin منفعت گیری نکنند_اصفهانیا

نباید از یاد برد که اگرچه جمعیت آماری گزارش گسترده است اما نمی‌توان داده‌های منحصر به یک اپلیکیشن را به جامعه تعمیم داد؛ یقیناً تهیه‌کنندگان این گزارش هم این چنین ادعایی نکرده‌اند. 

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author