پرتاب فضانورد ایتالیایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی

پرتاب فضانورد ایتالیایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

۲۵ آوریل ۲۰۰۲، وقتی که پرواز «مارکو پولو» و ماژول سرنشینان سه نفره آن در ساعت ۱۲:۲۶ به زمان محلی از بایکونور قزاقستان بلند شد، یک فضانورد ایتالیایی از آژانس فضایی اروپا به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) پرتاب شد.

فضانورد ایتالیایی، «روبرتو ویتوری»، خلبان آزمایشی اسبق نیروی هوایی ایتالیا و خدمه دیگرش، «یوری گیدزنکو»، فرمانده مأموریت و فضانورد دیگر پرواز «مارک شاتل‌ورث»، اولین فرد آفریقای جنوبی در فضا، دو روز سپس در ۲۷ آوریل به ایستگاه فضایی لنگر انداختند.

فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی، در نزدیک به ۴۰۰ کیلومتری سطح زمین رسیدند و به ماموریت مهم مأموریت، تحویل فضاپیمای تازه سایوز رسیدگی کردند.

برای سرنشینان ساکن الزامی است که «قایق نجات» سایوز درصورت تخلیه اضطراری در شرایط عالی باقی بماند. به این علت از مأموریت‌های منظم مارکوپولو برای معاوضه فضاپیمای قدیمی سایوز با یک سفینه جدیدتر منفعت گیری می‌شود.

ادامه مطلب
پاسخ سریع‌تر به تصاویر و ویدیوها
آخرین مطالب
فضانورد ایتالیایی

ویتوری، اولین فضانورد ایتالیایی می بود که با سایوز روسی پرواز کرد. این چنین سومین فضانورد اروپایی می بود که از ایستگاه فضایی بازدید کرد. وی در طول هشت روز اقامت خود در کنار سرنشینان ساکن ایستگاه، بر چهار آزمایش اروپایی نظارت کرد.

این آزمایش‌ها به نیروهای دخیل در حرکت، در ریزگرانش و تأثیر ذرات کیهانی روی انسان در طول مأموریت‌های طویل می‌پرداخت. آنها این چنین لباس‌های تازه گسترش‌یافته را برسی کردند و یک دستگاه کنترل سختی خون را نیز امتحان کردند.

ادامه مطلب
آمبرتو گیدونی، اولین فضانورد اروپایی در ایستگاه فضایی بین‌المللی_اصفهانیا

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author