ارتباط اسرائیل با ریزپرنده‌ها برای ما اثبات نشده

ربط اسرائیل با ریزپرنده‌ها برای ما اثبات نشده


به گزارش اصفهانیا

امیر عبداللهیان او گفت ما داریم بازدید می‌کنیم. این ادعایی که در رسانه‌ها نقل شده، بر پایه اطلاعاتی که داریم، دقیق نیست. بلکه رژیم اسرائیل به جستوجو فضاسازی است. اگر رژیم اسرائیل کاری روی سرزمین من انجام بدهد و برای ما ثابت بشود، جواب ما سریع، حداکثری و پشیمان‌کننده خواهد می بود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا؛ بخشهایی از گفتگوی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با شبکه ان بی سی آمریکا به شرح زیر است:

ان بی سی نیوز: از شما یک سوال زیاد مهم، اما مختصر می‌پرسم. آیا ایران جواب خواهد داد؟

وزیر امور خارجه ایران: اگر رژیم اسرائیل ماجراجویی بکند و بخواهد عملیاتی روی ایران انجام بدهد، جواب ما متفاوت از قبل خواهد می بود. جواب قبلی ما حداقلی و محدود می بود. ما فقط دو مرکز نظامی و پایگاه نظامی آن‌ها را مورد مقصد قرار دادیم: پایگاه هوایی نواتیم و یک پایگاه استخباراتی و تجسسی در بلندی‌های جولان اشغالی. هر دو پایگاه در دعوا به سفارت ایران در دمشق نقش داشتند.

ادامه مطلب
انجام 20 مورد عملیات آتش نشانی در یک روز

اگر رژیم اسرائیل عمل ماجراجویانه‌ای انجام ندهد، ایران عمل جدیدی روی رژیم نخواهد داشت. یقیناً شب قبل در رسانه‌های آمریکا و برخی از متحدین رژیم اسرائیل هیاهویی به راه انداخته شد و حرف های شد رژیم اسرائیل یک پایگاه هوایی در شهر اصفهان را مورد مقصد قرار داده است. خیر؛ فقطً ریزپرنده‌هایی که امکان پذیر فیلمبرداری یا کار تجسس می‌کنند، از داخل اصفهان به پرواز درآمده و بلافاصله توسط سیستم پدافند هوایی ما ساقط شده‌اند. برای ما اثبات نشده است که ربط بین این ریزپرنده‌ها و رژیم اسرائیل وجود داشته باشد. اما در صورتی که رژیم اسرائیل تصمیم ماجراجویی و عمل علیه منافع ما را داشته باشد، جواب بعدی ما سریع و حداکثری خواهد می بود.

ادامه مطلب
آلودگی هوا و تعطیلی همیشگی مدارس » اصفهان امروز آنلاین

ان بی سی نیوز: منبع های ما حرف های‌اند اسرائیل شب قبل تلافی کرد، و این اسرائیل می بود که ایران را بمباران نمود. رئیس جمهور شما حتی حرف های می بود که حتی کوچکترین عمل تلافی‌جویانه از سوی اسرائیل، جواب زیاد شدیدتری خواهد داشت. آیا اسرائیل دیشب از آن خط قرمز عبور کرد؟

وزیر خارجه ایران: ما در دعوا رژیم اسرائیل به سفارتمان در دمشق، به علت این که حاکمیت‌مان مورد تعرض واقع شد، و حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه مورد تعرض واقع شد، سفارت کشورمان مورد مقصد قرار گرفت، مستشاران نظامی مبارزه با تروریسم ما که در سوریه و در کنار نیروهای مسلح این سرزمین برای مقابله با تروریسم و داعش می‌جنگیدند در این عملیات به شهادت رسیدند، اظهار کردیم که رژیم اسرائیل خطوط قرمز را مراعات نکرده و به آن جواب دادیم. آنچه که شب قبل اتفاق افتاد، پرواز دو یا سه ریزپرنده و کوادکوپتر در یک فضای زیاد محدود می بود که فوراً هم منهدم شده و مسئولیت این نوشته را هم فردی نپذیرفته است.

ادامه مطلب
مطلب تبریک ولادت امام هادی علیه السلام

ان بی سی نیوز: اما به نظر شما، دعوا دیشب علیرغم تصاویر انفجارها، توسط اسرائیل انجام نشد؟

امیرعبداللهیان: ما داریم بازدید می‌کنیم. این ادعایی که در رسانه‌ها نقل شده، بر پایه اطلاعاتی که داریم، دقیق نیست. بلکه رژیم اسرائیل به جستوجو فضاسازی است. اگر رژیم اسرائیل کاری روی سرزمین من انجام بدهد و برای ما ثابت بشود، جواب ما سریع، حداکثری و پشیمان‌کننده خواهد می بود.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

ان بی سی نیوز: آیا ایران پیش از دعوا تلافی‌‎جویانه دیشب اسرائیل، مطلع شده می بود؟

وزیر امور خارجه ایران: سیستم پدافند ما سیستم هوشمندی است. به محض این که هر ۲ یا ۳ ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان ظاهر شدند، مورد مقصد قرار گرفته و ساقط شدند. آمادگی نیروهای مسلح ما صد درصدی است.

ادامه مطلب
صفحه نخست روزنامه‌های امروز اصفهان پنجشنبه 3 خرداد 1403

ان بی سی نیوز: پیش از دعوا شما به اسرائیل، به دیگر کشورها خبر دادید که قرار است دعوا کنید. آیا کشوری به ایران خبرداد که قرار است اسرائیل به شما دعوا کند؟

وزیر امور خارجه ایران: چیزی که شب قبل اتفاق افتاد، هیچ دعوا‌ای نبوده است. پرواز دو یا سه کوادکوپتر می بود که در حد اسباب‌بازی است که کودکان ما در ایران از آن منفعت گیری می‌کنند و ارزشی نداشت که فردی بخواهد به ما خبر بدهد.

ان بی سی نیوز: آیا نوشته بمباران سفارت ایران در سوریه را مختومه می‌دانید و دیگر کاری نمی‌کنید؟

امیرعبداللهیان: ما آمادگی کامل داریم. هنگامی که تصمیم گرفتیم جواب را در قالب دفاع مشروع بدهیم، روی تبعات آن هم برنامه‌ریزی کردیم. اما بدانید در طول ۶ ماه قبل، رژیم اسرائیل با سوءاستفاده از شرایط غزه، چند بار به مستشاران ضد تروریسم ما در سوریه دعوا کرد و آن‌ها را به شهادت رساند.

ادامه مطلب
مشاوره ژنتیک؛ رمزگشایی در مسیر سلامتی » اصفهانیا

۳۱۰۳۱۰

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author