حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانید

حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانید


به گزارش اصفهانیا

به گزارش اتفاقات ایران و به نقل از خبرآنلاین، غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی امروز در جمع مدیران مدارس غیردولتی و هیئت امنایی با اشاره به این که برخی مدارس غیردولتی را سودمند و برخی زیان اور می‌دانند، اظهار کرد: اگر مؤسس مدرسه غیردولتی مدرسه تشکیل کند و به جستوجو تشکیل بنگاه اقتصادی و فروش کالا باشد و به فکر سرزمین نباشد، این قضیه با عدل آموزشی هماهنگ نیست.

بنابر روایت تسنیم، او گفت: اگر مقصد از تاسیس مدرسه غیردولتی، آموزش فرزندان سرزمین جدا گانه از سطح اقتصادی و طبقاتی آن‌ها باشد در آن صورت مدارس غیردولتی می‌توانند در پیشرفت سرزمین و عدل آموزشی مؤثر باشند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی فرمود: برخی خانواده‌ها امکانات مالی دارند و می‌خواهند هزینه تحصیل فرزندشان را تامین کنند؛ این به معنی صرفه‌جویی است و آموزش وپرورش می‌تواند هزینه آن را صرف دانش‌آموزان دیگر کند.

ادامه مطلب
صفحه نخست روزنامه‌های امروز اصفهان یکشنبه 13 خرداد 1403

حداد عادل فرمود: افرادی که مدرسه غیردولتی تشکیل می‌کنند حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانند و برای این نظام نیرو پرورش کنیم، جاده‌صاف کن عده‌ای نباشیم که با پول و مالیات این سرزمین درس می‌خوانند، اما به خارج رفته و در خدمت سایرین می باشند.

او گفت: در تهران چندین مدرسه غیردولتی دارم و ۲۴ مدرسه در محروم‌ترین مناطق بلوچستان با ۳ هزار دانش‌آموز دارم، آبان ماه یک هفته با این دانش‌آموزان و والدین در ربط بودم و از توانایی دانش‌آموزان حیرت زده شدم.

ادامه مطلب
درخشش استان اصفهان در جشنواره بین‌المللی «تئاتر خیابانی مریوان»

‌وی نقل کرد: اگر توانستیم در مدارس غیردولتی زیاد تر خدمت کنیم زیاد تر خوشحال باشیم که توانستیم نیروی کارآمدتر پرورش کنیم.

۲۷۲۱۹

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author