احتمال آغاز درگیری روبه‌افزایش است

گمان اغاز درگیری روبه‌افزایش است


به گزارش اصفهانیا

به گزارش خبرآنلاین، «آندریا تنتی» سخنگوی نیروهای یونیفل در گفتگویی اختصاصی با شبکه خبری «الجزیره» با اشاره به این که حالت در طول «خط آبی» از ۶ ماه قبل با تنش همراه است، درمورد شرایط حاضر در این منطقه ابراز نگرانی کرد و او گفت: ما هر روز ناظر تبادل آتش در این مرزها هستیم اما با همکاری ارتش لبنان به نظارت بر خط آبی ادامه می‌دهیم و نگه داری جان و امنیت کارمندان‌مان و نیز ساکنان جنوب لبنان از با اهمیت ترین برتری‌های ما است.

تنتی با اشاره به این که قطعنامه مهم ۱۷۰۱ شورای امنیت این روزها زیاد تر از هر وقتی نقض می‌شود، او گفت: ما هم چنان روزانه بیشتر از ۴۰۰ فعالیت روزانه در منطقه عملیات‌مان انجام می‌دهیم.

سخنگوی نیروهای یونیفل در ادامه اصرار کرد، ماموریت‌های مهم همانند امنیت، حفاظت از جان، حمایتاز ارتش لبنان و راه‌حل‌های بلند زمان تا این مدت به شکل گسترده‌ای اجرا خواهد شد و ژنرال «آرولدو لازارو» فرمانده کل نیروهای یونیفل نیز در این شرایط سخت با جدیت برای نگه داری روابط جدی و مستحکم با طرف‌ها جهت مقابله با مشکلاتی که می‌تواند جهت سوءتفاهم بزرگی شود، تلاش می‌کند.

ادامه مطلب
شهرام ناظری:‌ به علت اتفاقات ناخوشایند، ۵ سال کنسرت برگزار نکردم

به گزارش ایسنا، او در جواب به این سوال که آیا در بازدید‌ها و رصدهای خود به اطلاعات جدیدی درمورد گمان گسترش دامنه درگیری‌ها و تبدیل آن به جنگی فراگیر وجود دارد، او گفت: بعد از ۶ ماه تبادل آتش هر روزه در خط آبی، گمان برسی نادرست و تنش رو به‌ افزایش است، همینطور گمان اغاز یک درگیری گسترده‌تر نیز افزایش یافته اما ما قطعا همه تلاش خود را برای افت این تنش انجام می‌دهیم و جامعه بین‌الملل نیز این روزها با جدیت برای رسیدن‌ به راه‌حل‌هایی در این خصوص تلاش می‌کند، ما از همان ابتدا گفتیم که این درگیری راه‌حل نظامی ندارد و تنها یک راه‌حل دیپلماتیک و سیاسی می‌خواهد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
علی رحیمیان رهبر دائم ارکستر ملی ایران شد » اصفهان امروز آنلاین

تنتی با اشاره به این که پایگاه‌های نیروهای یونیفل از زمان اغاز تنش در اکتبر ۲۰۲۳ چندین دفعه مقصد قرار گرفته، او گفت: ما ۵۰ پایگاه در طول خط آبی داریم، این پایگاه‌ها بارهم در طول این شش ماه مقصد قرار گرفتند و تا بحال ۱۰ تن از نیروهای ما از جمله چند ناظر نظامی زخمی شدند.

سخنگوی نیروهای یونیفل درمورد دعوا تازه به مرکز نظارت بر آتش‌بس که علتزخمی شدن سه ناظر نظامی و یک مترجم شد، او گفت که بر پایه نتایج تحقیقات انجام شده، علت انفجارها در این مرکز گشودن آتش به طور مستقیم یا غیرمستقیم نبوده و به گمان زیاد یک مین کارگذاری‌شده بوده یقیناً اطلاعات بیشتری نداریم و تحقیقات در این عرصه تا این مدت ادامه دارد.

از جمله با اهمیت ترین حملات انجام شده علیه نیروهای یونیفل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ادامه مطلب
صفحه نخست روزنامه‌های امروز اصفهان یکشنبه 9 مهر 1402 » اصفهان امروز آنلاین

۱۵ اکتبر ۲۰۲۳ که یونیفل از اصابت گلوله‌هایی به دو طرف خط آبی و نیز اصابت یک موشک به مقر مهم آن در الناقوره خبر داد.

۲۸ اکتبر ۲۰۲۳ که خمپاره‌ای در داخل مقر نیروهای یونیفل در الناقوره واقع در جنوب لبنان سقوط کرد بدون این که منفجر شود و تنها خسارات مالی بر جای گذاشت.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

۲۵ نوامبر ۲۰۲۳ خودروی گشتی نیروهای یونیفل در اطراف «عیترون» در جنوب لبنان مقصد تیراندازی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ شش خمپاره به نزدیکی پایگاه نیروهای یونیفلل در اطراف «مروحین» اصابت کرد.

۹ دسامبر ۲۰۲۳ برج مراقبت در مرکز اسپانیایی نیروهای یونیفل واقع در «خراج سرده» در حدفاصل دشت «الخیام» و «الوزانی» مقصد قرار گرفت و خسارات مالی به آن داخل شد.

ادامه مطلب
حسین سپهوند درگذشت » اصفهانیا

۹ مارس ۲۰۲۴ یک گروه از نیروهای مشترک یونیفل و ارتش لبنان در اطراف «عیتا الشعب» مقصد تیراندازی با تسلیحات سبک از جنوب خط آبی قرار گرفت.

۳۰ مارس ۲۰۲۴ سه ناظر و مترجم وابسته به مرکز نظارت بر آتش‌بس که سوار بر خودروی گشتی یونیفل بودند، در پی انفجار خمپاره‌ای در نزدیکی‌شان در منطقه «رمیش» زخمی شدند.

۳۱۰۳۱۰

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author