بهترین فیلم های جنگی پادآرمانشهری

۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

فیلم‌های جنگی دیستوپیایی یا پادآرمانشهری به ژانری از فیلم‌های تخیلی اشاره می‌کنند که در آن قسمت سنگینی از داستان بر جنگ یا شورش متمرکز است. چارچوب وقتی این داستان ها همیشه بعد از این که نوعی از آخرالزمان زمین را به مکانی زیاد خصمانه‌تر از قبل تبدیل کرده است رخ می‌دهد. صادقانه بگوییم که ژانر جنگی دیستوپیایی یک ژانر رایج نیست، اما در عین حال مفهوم جالبی است. در واقع، اکثر فیلم‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند، به گمان زیادً متعلق به این ژانر دیده نمی شوند.

۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب_اصفهانیا ۶۳

با انتشار کردن تازه فیلم جنگ داخلی یا Civil War، این ژانر مقداری زیاد تر در کانون دقت قرار گرفته است. بدین ترتیب این ژانر برای مدتی در ذهن مردم تازه خواهد می بود و تعدادی فیلم برای انتخاب وجود خواهد داشت که از همین ژانر می آیند. از آنجایی که این ژانر اساساً یک ژانر علمی تخیلی است، تعداد بسیاری از این فیلم‌ها دارای پیچش‌های منحصربه‌فردی می باشند، اگرچه برخی از آن‌ها می‌توانند پایه در حقیقت گرایی داشته باشند. بدین بهانه، در ادامه این نوشته تصمیم داریم شما را با ۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری زیاد دلنشین و دیدنی آشنا کنیم که قطعاً از تماشایشان لذت خواهید برد.

بهترین فیلم های جنگی پادآرمانشهری
۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب_اصفهانیا ۶۴

۱۰- Civil War (2024)

فیلم جنگ داخلی که اخیراً اکران شده است، به لطف داستان دلنشین و کیفیت بسیار‌اش، در باکس آفیس زیاد موفق بوده است. این فیلم توسط کمپانی A24 توزیع شده است، شرکتی که فهرستی چشمگیری از فیلم ها را انتشار کرده است. این فیلم داستان بازماندگان یک جنگ داخلی دوم و مدرن در ایالات متحده را جستوجو می کند. جنگ بین دولت جاری ایالات متحده و گروه‌های جدایی‌طلب گوناگون که همه انها به دلایل گوناگون مایل به خارج شدن از ایالات متحده می باشند، در گرفته است.

این جنگ داخلی، آمریکا را بهدشتی از ویرانی با پناهگاه های زیاد اندک تبدیل کرده است. بازماندگان، که عمدتاً گروهی از روزنامه نگاران می باشند، تماشاگران بی گناهی می باشند که در میانه این درگیری ویرانگر دچار شده اند. داستان فیلم جنگ داخلی توسط کرستن دانست رهبری می‌شود، بازیگری که نقش یک روزنامه‌نگار مستند کننده جنگ را بازی می‌کند و بازیگرانی همانند نیک آفرمن، واگنر مورا، و کیلی اسپانی و دیگران نقش های مکمل را دارند. اگر از طرفداران فیلم‌های دیستوپیایی یا فیلم‌های جنگی (یا هر دو) هستید، بهتر است هر چه سریعتر به تماشای این فیلم بنشنید چون از آن دسته فیلم هایی نیست که بخواهید از دستش بدهید.

ادامه مطلب
کشف سیاره‌ای تازه که به گمان زیادً دارای یک اقیانوس درحال جوشیدن است_اصفهانیا
بهترین فیلم های جنگی پادآرمانشهری
۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب_اصفهانیا ۶۵

۹- World War Z (2013)

تعداد بی‌شماری فیلم زامبی‌ وجود دارد، اما تعداد مقداری از آن‌ها تا به حال از نظر مقیاس و حجم ویرانی با جنگ جهانی زد برابری کرده‌اند. همانطور که از گفتن آن پیداست، زامبی‌های این فیلم واقعاً همه دنیا را در اختیار گرفته‌اند و انسان‌ها را وادار می کنند که برای زنده ماندن جنگی همه عیار را علیه آن ها اغاز کنند. به طور معمول، فیلم‌های زامبی به یک شهرک یا شهر محدود خواهد شد، اما World War Z مشخص می کند که همه‌گیری زامبی‌ها چه تاثییر ویرانگری بر کل جهان خواهد گذاشت.

زامبی ها از نظر عددی قوت دارند، که بر هر مقدار قوت آتشی که انسان ها می توانند داشته باشند، تسلط می کند. تدبیرها دفاعی و احتیاطی که انسان ها برای مبارزه با مبتلایان تشکیل می کنند، زیاد سریع کارآمدی شان را از دست می دهند چون در روبه رو گله های زامبی ها موانعی کوچک به نظر می رسند. با بازی برد پیت در نقش یک مقام سازمان ملل که در جستجوی درمان این ویروس است، قبل از این که این فاجعه سیاره زمین را نابود کند، جنگ جهانی زد نه تنها یک فیلم برجسته در ژانر زامبی است، بلکه یک فیلم جنگی پادآرمانشهری فوق العاده و دیدنی نیز هست، جایی که انسان ها برای نجات جان خود در برابر ارتش واقعی مردگان می جنگند.

بهترین فیلم های جنگی پادآرمانشهری
۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب_اصفهانیا ۶۶

۸- Elysium (2013)

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

در فیلم Elysium به کارگردانی نیل بلومکمپ با بازی مت دیمون، جنگ بین ثروتمندان و فقرا در گرفته است. در این دنیای تیره و تار، زیاد تر زمین به علت دخالت انسان به محیطی کثیف و آلوده تبدیل شده است. یک درصد از نخبگان زمین به Elysium پناه می برند، یک ایستگاه فضایی عظیم با جوی مصنوعی، چمنزارهای سرسبز و محیط های قشنگ، و امکانات بهداشتی درجه یک که می تواند فوراً هر بیماری را درمان کند. وقتی که مکس دا کوستا (دیمون)، به علت یک حادثه در محل کار در معرض تشعشعات هسته ای قرار می گیرد، پنج روز به او زمان زندگی داده می شود.

او که چاره فرد دیگر نمی بیند، تصمیم می گیرد به جنگ Elysium برود تا بتواند مراقبت های پزشکی مورد نیاز برای زنده ماندن را دریافت کند. از بخت بد او، این ایده جدیدی نیست، چون تعداد بسیاری دیگر نیز قبلاً همین کار را کرده و در نهایت در این مسیر کشته شده اند. در حالی که Elysium در قیاس با اولین فیلم بلند بلومکمپ، District 9، اعتبار و کیفیت بسیاری ندارد، اما هم چنان به گفتن یک فیلم اکشن عالی با نمود های بصری منحصر به فرد و بازی های استثنایی بازیگرانش قابل دقت است. این چنین این فیلم برخی از معضلات اجتماعی زیاد واقعی را بازدید می کند که شامل شکاف بین طبقات پایین و بالا است که تنش های درون این فیلم دیستوپیایی را تشدید می کند.

ادامه مطلب
Ou4، سحابی ماهی مرکب غول‌پیکر_اصفهانیا
بهترین فیلم های جنگی پادآرمانشهری
۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب_اصفهانیا ۶۷

۷- Oblivion (2013)

داستان فیلم فراموشی بعد از دعوا بیگانگان به زمین رخ می دهد. دولت های جهان ترجیح می دهند از سلاح های هسته ای برای از بین بردن آنها منفعت گیری کنند. با این حال، این عمل زمین را غیر قابل سکونت می کند. بشریت به ایستگاه های فضایی که به دور سیاره می چرخند پناه می برد. چند نفر منتخب ماموریت دارند که در زمین بمانند و یقین شوند که پهپادهایی که از مزارع آبی محافظت می کنند بدون مشکل کار می کنند و توسط بیگانگانی که تا این مدت در آنجا زندگی می کنند مورد دعوا قرار نمی گیرند. یکی از این معدود افراد، جک با بازی تام کروز است.

فراموشی فیلمی است که برای فهمیدن کامل آن به بیشتر از یک بار تماشا نیاز دارد، چون با ادامه ماجرا، همه چیز کمتر ساده و سرراست می شود. روایت و فرضیه گیج کننده فیلم به آن پشتیبانی کرد تا در بین دیگر فیلم‌های علمی تخیلی نزدیک شود و نمود‌های بصری و طراحی صدای آن نیز کاملاً بی نقص بودند. متأسفانه، در کلکسیون پرفروش‌های تابستانی در سال ۲۰۱۳، این فیلم کمتر مورد دقت قرار گرفت. اگرچه امکان پذیر توجهی را که با لیاقت آن بوده به خود جلب نکرده باشد، اما فراموشی یک فیلم جنگی دیستوپیایی عالی است که قطعاً جایگاه خود را در بین بزرگان این ژانر پیدا کرده است.

بهترین فیلم های جنگی پادآرمانشهری
۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب_اصفهانیا ۶۸

۶- Spectral (2016)

Spectral یک فیلم جنگی دیستوپیایی فوق العاده دست کم گرفته شده است که توسط نتفلیکس انتشار شد. داستان این فیلم در آینده رخ می دهد، جایی که یک جنگ داخلی سرزمین کوچک اروپای شرقی مولداوی را ویران می کند، و سربازان حاضر در این درگیری نه تنها خود را در حال مبارزه با سربازان دیگر، بلکه با موجودات شبح وار و نامرئی می بینند. ماهیت دقیق این موجودات در ابتدای فیلم به شکل یک راز و ناشناخته است، که ذهن مخاطبان را دچار می کند، در این فکر که در ادامه چه اتفاقی می افتد یا بعداً چه افشاگری بزرگی رخ خواهد داد.

جدا از این روایت تازه در ژانر جنگی پادآرمانشهری، این فیلم این چنین دارای ویژگی‌های بصری علمی تخیلی خاص اواسط دهه ۲۰۱۰، همراه با سلاح‌های تازه زیاد جالبی است که قبلاً در سینما دیده نشده می بود. این فیلم به چهار زبان گوناگون از جمله انگلیسی، روسی، رومانیایی و اسلوونیایی حاضر است. علیرغم ریشه های اروپایی اش، بازیگران برجسته هالیوودی بسیاری در آن وجود دارند و جیمز بج دیل نقش مهم را بازی می کند. این یک فیلم جنگی دیستوپیایی است که دشمنی را معارفه می‌کند که طبق معمولً در این ژانر مورد بازدید قرار نمی‌گیرد، و این یکی از چیزهایی است که آن را جدا از اکشن فوق العاده اش سرگرم‌کننده می‌کند.

ادامه مطلب
پاسخ سریع‌تر به تصاویر و ویدیوها
بهترین فیلم های جنگی پادآرمانشهری
۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب_اصفهانیا ۶۹

۵- The Hunger Games: Mockingjay — Part 2 (2015)

دنیای دیستوپیایی بازی‌های گرسنگی مملو از دولت‌های اقتدارگرایی است که مجموعه‌ای از مناطق را تحت کنترل دارند، دولت هایی که شهروندان جوان خود را ناچار می‌کنند تا هر سال در یک نبرد بقا تا پای مرگ با هم رقابت کنند، در ازای اراعه مقدار بسیاری غذا، که کمیاب شده است. این سیستم، به وضوح کاملاً مضحک است. دولت به وضوح غذای کافی برای تغذیه مناسب همه را دارد، اما عامدانه تصمیم می گیرند که این کار را نکنند. با پی بردن به این نوشته، گروهی از نوجوانان و جوانان به رهبری کتنیس اوردین (جنیفر لارنس) مصمم می باشند که این رویه را متوقف کنند.

این شورش، که در جهان فیلم به گفتن شورش دوم شناخته می شود، در طول فیلم ماقبل آخر این فرنچایز به اوج خود می رسد، اما در فیلم پایانی، بازی های گرسنگی: زاغ مقلد – تکه ۲، به یک آخر رضایت قسمت می رسد. با منفعت گیری از هر سلاحی که می توانند در اختیار داشته باشند، همراه با توانایی هایی که در طول بازی های گرسنگی پیدا کرده اند، شورشی های شجاع یک جنگ مقدس علیه دولت سرکوبگر را راه اندازی می کنند. این فیلمی است که به لطف پیروزی فیلم های قبلی و پیروزی کتاب های مهم سوزان کالینز، در زمان اکران خود سر و صدای بسیاری به پا کرد. این فیلم به یکی از عناصر مهم فرهنگ عامه جوانان تبدیل شده است و تقریباً مترادف با حال و هوای سینما در اواسط دهه ۲۰۱۰ است. کل این سه گانه دارای اکشن، روابط عاشقانه، خط داستانی و آخر بندی های خارق العاده و رضایت قسمت است.

بهترین فیلم های جنگی پادآرمانشهری
۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب_اصفهانیا ۷۰

۴- Edge of Tomorrow (2014)

Edge of Tomorrow علی‌رغم کمپین های تبلیغاتی نه چندان کافی خود، ثابت کرد که فیلمی شگفت‌انگیز است که دارای نمود های بصری باورنکردنی و خط داستانی پیچیده با فرمت حلقه وقتی است. این یکی دیگر از فیلم‌های جنگ دیستوپیایی با بازی تام کروز است، اما این بار او نقش ویلیام کیج را بازی می‌کند، یک مقام نظامی که ناخواسته داخل نبرد در خط مقدم با موجودات فرازمینی می‌شود. عدم توانایی رزمی او تبدیل مرگش می شود. مسئله امیدوار کننده این است که هر بار که ویلیام می میرد، مجدد زنده می شود، به صبح روزی که مرده است برمی گردد، و ناچار می شود چندین دفعه و چندین دفعه همان روز را زندگی کند تا این که همه چیز مطابق نقشه پیش برود.

ادامه مطلب
سامسونگ فناوری‌های تازه صوتی را به تلفنها و تبلت‌های خود می‌آورد

امیلی بلانت، که نقش یک سرباز دیگر را نیز بازی می‌کند، به نحوه ماهرانه‌ای نقش مکمل در کنار کروز را بازی می کند، در شرایطی که بیگانگان به زمین دعوا می‌کنند تا جایی که زیاد تر سیاره زمین تقریباً نابود می‌شود. به سربازان لباس‌های اسکلتی حجیم اما قدرتمندی داده می‌شود که نه تنها باحال به نظر می‌رسند، بلکه واقعاً به دنیای فیلم نیز چیزی اضافه می کنند. این چنین Edge of Tomorrow که با نام Live. Die. Repeat. نیز شناخته می شود، یک داستان قوی علمی تخیلی است، با نقدهای عالی که بازی، اکشن و خط داستانی تامل برانگیزش را ستایش می کردند.

بهترین فیلم های جنگی پادآرمانشهری
۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب_اصفهانیا ۷۱

۳- The Matrix (1999)

ماتریکس و دنباله‌های بعدی آن در آینده رخ خواهند داد، وقتی که ماشین‌ها بر جامعه بشری تسلط اشکار کرده اند. سپس قسمت خودآگاهی مغز انسان بر روی یک برنامه کامپیوتری به نام ماتریکس آپلود می شود، جایی که آنها می توانند در دنیایی زیاد همانند به دنیایی که قبلاً می شناختند زندگی کنند. در همین حال، ماشین‌ها انسان‌ها را برای برداشت انرژی بیوالکتریک شان زندانی می‌کنند. هکر نئو با بازی کیانو ریوز محبوب، سرانجام حقیقت ماتریکس را کشف می‌کند و تصمیم می‌گیرد تا علیه ماشین‌ها اعلان جنگ کند تا بشریت را آزاد کرده و سیاره خود را بعد بگیرد.

فیلم اورجینال یک فیلم کلاسیک است که نیازی به معارفه ندارد. فیلم‌های بعدی همه انها از نظر کیفیت متفاوت بودند، اما در آن زمان، اتفاق‌های فرهنگی عظیمی به شمار می رفتند. حتی ۲۵ سال سپس، فیلم اورجینال ماتریکس به گفتن نقطه عطفی در فیلم‌های جنگی دیستوپیایی و فیلم‌های علمی تخیلی شناخته می شود که با منفعت گیری از انواع تکنیک‌های انقلابی برای نمود‌های بصری و داستانش، زیاد تاثیرگذار می بود. ماتریکس همانند هیچ چیز فرد دیگر در ژانر خود نبوده است و تا این مدت هم این چنین است. اگر به داستان های علمی تخیلی علاقه دارید، این فیلم را حتما ببینید.

بهترین فیلم های جنگی پادآرمانشهری
۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب_اصفهانیا ۷۲

۲- War for the Planet of the Apes (2017)

آخر سه‌گانه سیاره میمون‌ها در قرن بیست و یکم نتیجه‌ای زیاد رضایت‌قسمت برای یک پروژه بلندپروازانه، هرچند به خوبی اجرا شده می بود. این سه گانه که با Rise of the Planet of the Apes در سال ۲۰۱۱ اغاز می شود، افول تمدن بشری و قیام میمون ها را به عکس می کشد، میمون هایی که یاد می گیرند همانند انسان سخن بگویید کنند، این چنین اسب سواری کرده و از سلاح منفعت گیری می کنند. آنها نیز همانند پسرعموهای انسانی خود، ظرفیت اعلان جنگ را گسترش می دهند. با اغاز از سپیده دم سیاره‌های میمون‌ها در سال ۲۰۱۴، میمون‌ها نه تنها علیه انسان‌هایی که برای زمان طویل به آنها ظلم کرده‌اند، بلکه علیه خودشان نیز اعلان جنگ کرده اند.

ادامه مطلب
گسترش الگوریتم جدیدی برای شارژ که عمر سودمند باتری‌ها را دو برابر می‌کند_اصفهانیا

برخی از میمون‌ها اعتقاد دارند که باید یاد بگیرند که با انسان‌هایی که به آنها ظلم کرده‌اند کار کنند، در حالی که برخی دیگر انسان ها را به‌گفتن نیروی تهدیدکننده‌ای می‌بینند که باید به میمون‌ها اجازه دهند راه خودشان را رفته و زندگی کاملاً مستقلی داشته باشند. گروه دوم توسط سزار رهبری می‌شود، که اندی سرکیس در یکی از نقش‌های موشن کپچر خود نقشش را بازی می کند. این خط داستانی است که در جنگ برای سیاره میمون ها به اوج خود می رسد، فیلمی که از ابتدا تا انتها یک توانایی تماشای شوق انگیز است که در آن سزار میمون ها را به جایی می برد که بتوانند در اسایش زندگی کنند. این فیلم احساسی، پر اکشن و فلسفی نیز هست، چون مخاطب را وادار می‌کند با اخلاقیات خود و نحوه برداشت ما از خود در قلمرو حیوانات روبرو شود.

بهترین فیلم های جنگی پادآرمانشهری
۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب_اصفهانیا ۷۳

۱- Threads (1984)

Threads فیلمی است که زندگی شما را تحول خواهد داد. این فیلم شما را به روش هایی که اصلاً فکرش را هم نمی کردید زخمی خواهد کرد. با این حال، تا این مدت هم یک فیلم عالی است. این فیلم تلویزیونی توسط بی‌بی‌سی تشکیل شده و مشخص می کند که اگر بریتانیا داخل یک جنگ هسته‌ای شود، چه اتفاقی می‌افتد. نمود های بصری این فیلم چیزی جز «ترسناک» نیست و موقعیت های وحشتناکی را مستقیماً از کابوس های تماشاگران در رابطه یک بحران هسته ای به عکس می کشد. احتمالا علت ترسناک بودن شدید این فیلم این باشد که در زمان انتشارش در طول جنگ سرد، این سناریو کاملاً قابل انتظار و ممکن می بود.

در این فیلم، جنگی بین قوت های شرقی و غربی در می گیرد که در نهایت به جنگ هسته ای منجر می شود. تشدید درگیری های هسته ای به قسمت اعظم حیات در سیاره زمین آخر می دهد. این عکس که بازماندگان برای تامین مایحتاج دست به کارهای هولناکی می زنند در حالی که یاد می گیرند در محیطی زندگی کنند که هیچ زمان قبل از آن توانایی اش نکرده بودند زیاد تکان دهنده است. شگفت انگیز است که این فیلم با این چنین بودجه محدودی این چنین تاثیرگذار بوده است. این فیلم توانست بیهودگی بقا در یک زمین لم یزرع بمباران هسته ای شده را در حالی که بازماندگان باید با عواقب زیست محیطی و اقلیمی ناخوشایند ناشی از آن روبرو شوند، به عکس بکشد. Threads فیلمی است که هیچ زمان نباید فراموش شود، چون به گفتن هشداری در رابطه خطرات جنگ هسته ای عمل می کند.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author