آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود

آسیا با ترویج او مباحثه توانمندتر می‌شود


به گزارش اصفهانیا


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در آیین گشایش این اجلاس او گفت: آسیای توانمندتر با منفعت گیری از تکنولوژی نوین و اشتراک دانش بین اعضای مجمع گفتگوی همکاری آسیا و با احترام به او مباحثه تحقق می‌یابد.

 

به گزارش ستاد خبر‌رسانی اجلاس، امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ضمن خوشامدگویی به مهمانان، روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی، اعضای هیئت‌رئیسه اتاق ایران، روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی ایران، مسئولین کشوری و استانی که مهمان اصفهان می باشند، اظهار کرد: پیش‌نیاز رشد و پیشرفت در همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی در هر جامعه‌ای صلح و آرامشی است که از راه او مباحثه بین جوامع و فرهنگ‌های گوناگون محقق می‌شود.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

کشانی

او اصفهان را «شهر صلح خاورمیانه» نامید و با گفتن این که اصفهان از دیرباز محل هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان بوده است، افزود: قرن‌ها است مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان در کنار یکدیگر در اصفهان زندگی کرده و تاریخ هیچ منازعه‌ای بین ادیان را در این شهر ثبت نکرده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با گفتن این که کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ۵۶ درصد جمعیت و ۳۵ درصد تشکیل ناخالص داخلی (GDP) جهان را در اختیار دارند، تصریح کرد: این آمار و ظرفیت مشخص می کند که با همکاری اتاق‌های بازرگانی و همراهی دولت‌ها می‌توان امیدوار می بود ملت‌های آسیایی با هم‌افزایی به گسترش همه‌جانبه دست یابند.

او در ادامه گفت: او مباحثه پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت بوده و تجارت علاوه بر مبادله کالا و اندوخته، تبادلات فرهنگی را نیز به جستوجو دارد به این علت می‌تواند عاملی برای گسترش او مباحثه و بستری برای صلح و ارامش باشد.

کشانی خاطرنشان کرد: دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با شعار «آسیایی توانمندتر و منسجم‌تر از طریق فناوری‌های نوین» امروز (۲۹ آوریل ۲۰۲۴) به‌منظور او مباحثه بین اتاق‌های بازرگانی کار خود را اغاز می‌کند. 

او با اشاره به برگزاری نشست روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و نشست ترقی اندوخته‌گذاری در آسیا در روز اول این اجلاس، تصریح کرد: در روز دوم نیز چهار میزگرد حوالی «فناوری نو»، «گردشگری»، «امنیت غذایی و کشاورزی» و «گسترش پایدار» برگزار می‌شود که از مهمانان اجلاس برای وجود در این میزگردها و اراعه نظرات خود برای گسترش آسیا دعوت می‌کنم.

او با گفتن این که در اختتامیه نیز بیانیه و گزارش کار این اجلاس به‌گفتن سند نهایی انتشار خواهد شد، از مهمانان دعوت کرد از نمایشگاه توانمندی‌های استان اصفهان بازدید کنند. رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از کوششهای وزارت امور خارجه در برگزاری این اجلاس و وجود مهمانان خارجی تقدیر کرد.

ادامه مطلب
ساخت هم زمان ۲ هیولای فرانکنشتاین توسط مگی جیلنهال و دل تورو » اصفهانیا

قسمت خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا پشتیبانی می‌کند 

نایب‌رئیس اول اتاق بازرگانی ایران نیز در این مراسم او گفت: همکاری و هماهنگی قسمت‌های خصوصی در کنار دولت‌ها در چارچوب اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا پشتیبانی بزرگی به تحقق آرمان‌های ما از جمله همبستگی و همکاری در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و محیط زیستی خواهد کرد و بی‌تردید این مسیر عرصه‌ساز افت تنش بین دولت‌ها و افزایش همکاری‌ها می‌شود. 

محمدرضا بهرامن ضمن خوشامدگویی به میهمانان داخلی و خارجی، اظهار داشت: خوشحال هستیم که شما عزیزان دعوت اتاق را پذیرفتید و از فاصله‌های دور برای شرکت در این اجلاس در ایران وجود یافتید.

او ضمن تقدیر از دبیرکل مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)، روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، پژوهشگران و اساتید دانشگاهی حاضر در اجلاس، افزود: حس قوی داریم و بر این باور هستیم که همکاری و هماهنگی قسمت‌های خصوصی در کنار دولت‌ها در چارچوب اجلاس (ACD) پشتیبانی بزرگی به تحقق آرمان‌های ما از جمله همبستگی و همکاری و در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و محیط زیستی خواهد کرد و بی‌تردید این مسیر در افت تنش بین دولت‌ها و افزایش همکاری آنان پشتیبانی‌کننده خواهد می بود. نایب‌رئیس اول اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: ازاین‌رو نیاز است از ازمایش ها شما در همه برنامه‌های جانبی این اجلاس به نحو مطلوب منفعت‌مند شویم.

بهرامن خاطرنشان کرد: جا دارد از اتاق بازرگانی اصفهان برای میزبانی و فراهم‌کردن فضای برگزاری این اجلاس دوروزه، به طور اختصاصی سپاس کنیم. او اضافه کرد: در این اجلاس برای شما آرزوی پیروزی داریم و امیدواریم اسنادی که در آخر این اجلاس اسنادی تهیه می‌شود راهنمایی برای اجلاس آتی باشد.

محمدرضا بهرامن

موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود

دبیرکل مجمع او گفت‌وگوی همکاری آسیا ACD نیز او گفت: موضوعات مورد توافق کشورهای عضو از طریق انتشار کردن گزارش نتایج اجلاس پیگیری شود.

پورنچای دانویواتانا با گفتن این که خرسندم که توانستم به‌گفتن رئیس ACD در این کنفرانس شرکت کنم، او گفت: از همه افرادی که فرصتی را فراهم کردند که این جلسه برگزار شود، زیاد سپاسگزارم. 

او با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو ACD در سال ۲۰۲۱ در سرزمین ترکیه اظهار کرد: این مجمع توسط اتحادیه اتاق‌های بازرگانی در ترکیه با گفتن TOBB برگزار شد که در آخر نیاز به گسترش این چنین اجلاس‌هایی برای رسیدن به توافق مورد پافشاری قرار گرفت.

دبیرکل مجمع او گفت‌وگوی همکاری آسیا افزود: برای‌آنکه بتوانیم گفتگوها را بین ۳۵ سرزمین ACD و این چنین گفتگوهای بین منطقه‌ای را با یکدیگر ادامه دهیم، برگزاری این چنین اجلاسی موثر است.

او با اصرار بر این که الزامی است اعضای مجمع گفتگوی همکاری آسیا از لحاظ ارتباطات با تشکیل استانداردها و قوانین در نوشته اندوخته‌گذاری، با یکدیگر تبادلات بیشتری داشته باشند، او گفت: در این مسیر موضوعات گوناگونی وجود دارد و نقش حیاتی اتاق‌های بازرگانی در این عرصه زیاد مهم است.

دبیرکل مجمع او گفت‌وگوی همکاری آسیا با گفتن این که گمان دارد، جلسه بعدی اجلاس در سرزمین قطر برگزار شود، اظهار کرد: علاوه بر این که علاقه‌مند هستم که این چنین جلساتی تداوم داشته باشد، این چنین می‌خواهیم که افراد دست‌اندرکار به مشکلاتی که در این نوشته وجود دارد به‌صورت عمیق فکر کنند تا بتوانیم با همکاری‌ها مشکلات را رفع کنیم.

پورنچای دانویواتانا در ادامه گفت: اگر هر کدام از اتاق‌های بازرگانی آمادگی خود را به‌گفتن سومین میزبان اظهار کنند و داوطلب شوند در نهایت می‌توانیم به اجماع برسیم.

او خاطرنشان کرد: باید بتوانیم همکاری‌های چندجانبه را بهبود ببخشیم تا بتوانیم این چنین مجمع‌هایی را به پیروزی برسانیم، به این علت نیاز است که نتایج توافقات به‌صورت گزارش به ACD اراعه شود و از طریق بهبود شرایط مشکلات را رفع کنیم تا در مسیر گسترش پیشرفت داشته باشیم.

آسیا

برای رشد اقتصادی، برقراری رفاه و صلح نیاز است

مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه نیز با اصرار بر این که اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا، می‌تواند به الگوهای ممکن بین قسمت‌های خصوص و دولتی تبدیل شود، او گفت: برای رشد اقتصادی، برقراری رفاه و صلح نیاز است.

علی چگنی، ضمن خوش‌آمدگویی به نمایندگان عضو ACD، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران در نظر داریم با همکاری همه جانبه بتوانیم اهداف خود را پیش ببریم و به نتیجه برسیم، اکنون در وقتی هستیم که پیش‌بردن اهداف اقتصادی به تنهایی نتیجه ندارد، همکاری همه جهان را نیاز داریم، این چنین برای رشد اقتصادی، برقراری رفاه و صلح نیاز است تا همکاری‌های همه جانبه شامل همکاری‌های بین‌المللی از طریق افراد ذی‌‌صلاح انجام شود.

او با اصرار بر این که در این چنین مجامعی که زیاد تر اعضای ACD وجود دارند، پتانسیل های زیاد بسیاری وجود دارد، افزود: در این مجمع می‌توان همه جانبه کار کنیم، هرکشوری توانمندیهای خاص خودش را دارد، امیدوارم این اجلاس به الگوهای ممکن بین قسمت‌های خصوصی و دولتی تبدیل شود.

مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: وزارت امور خارجه آماده است تا از طریق پشتیبانی‌های دولتی و کشورهای عضو، خودش را به اهداف اقتصاد جهانی نزدیک کند، یقیناً این رشد و پیشرفت سریع نیست و از طریق همکاری به وجود می‌آید، باید بدانیم کشورهای دیگر چه پشتیبانی‌هایی می‌توانند انجام بدهند، جلسات اجلاس زیاد مهم می باشند و می‌توانند نقش مهمی در ترقی ارتباطات ایفا کنند. کشورهای عضوACD را به نهایت همکاری دعوت می‌کنیم، وجود آنها در این مجمع نشان داد که می‌توانیم همکاری‌های فعالانه داشته باشیم.

دیپلماسی اقتصاد مقاومتی

اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به جستوجو گسترش ارتباطات باشند

دبیرکل اتاق‌ بازرگانی و صنایع امارات متحده عربی، با گفتن این که فرصتی به وجود آمده تا با گسترش شبکه‌سازی، خدمات خودمان را ارتقا دهیم، او گفت: اولین ماموریت ما به‌گفتن اتاق بازرگانی این است که تجارب را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم و برای ترقی شبکه‌سازی ارتباطات اتاق‌ها را بهبود ببخشیم.

حمید محمد بن سالم در این مراسم اظهار کرد: از رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و اعضای این مجموعه بابت میزبانی زیاد خوب سپاس می‌کنیم، علتافتخار است که امروز در این مجمع وجود داریم، ما برای اولین‌بار است که به اصفهان می‌آییم و روز قبل با یک اصفهان‌گردی در سطح شهر فهمید شدیم، اصفهان یکی از شهرهای قشنگ برای گردشگری است.

دبیرکل اتاق‌ بازرگانی و صنایع امارات متحده عربی او گفت: در سال‌های قبل مجمع جهانی اتاق‌های بازرگانی در دبی برگزار شد و آنجا نوشته تحول سرویس‌های اتاق‌های بازرگانی نقل شد، براین‌مبنا ما می‌خواهیم تغییرات جدیدی به وجود بیاوریم. سرویس‌های تازه باید تشکیل شوند و سپس ارتقا یابند، ما نیاز داریم از هوش مصنوعی منفعت گیری کنیم و به‌گفتن اتاق‌های بازرگانی باید مطمعن داشته باشیم که فعالیت‌ها نرم و روان انجام خواهد شد.

او با اصرار بر این که در این مجمع باید توانایی کشورها را در نظر بگیریم، تصریح کرد: در امارات متحده عربی و در اتاق بازرگانی آمادگی کامل داریم تا تجارب دیگران را یاد بگیریم و تجارب خود را به اشتراک بگذاریم، خوشبختانه تا بحال روابط خوبی با اتاق بازرگانی ایران داشته‌ایم، اما اکنون نیازمندیم بدانیم چه قدم‌هایی باید برداشته شود تا بتوانیم مسیر را برای قسمت‌های خصوصی هموار کنیم

امارات

مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia Cooperation Dialogue با مقصد ترقی همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ سرزمین در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به‌گفتن سرزمین پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. اکنون ریاست این مجمع بر مسئولیت ایران است. کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD می باشند.

ادامه مطلب
مارک رافلو خواستار آتش بس پایدار در غزه شد » اصفهانیا

 




دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author