سود خالص «ابرآمد» 9 برابر شد؛بررسی صورت‌های مالی سال 1402

سود خالص «ابرآمد» ۹ برابر شد؛بازدید صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

ابرآمد طی یک سال قبل کارکرد مالی قابل قبولی را از خود به ثبت رسانده است. درآمد این شرکت دو برابر شده و سود خالص آن نیز افزایشی ۹ برابری داشته است.

صورت‌های مالی حسابرسی‌شده شرکت «گسترش زیرساخت‌های فناورانه ابرآمد» منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲، روی کدال انتشار شد. «ابرآمد» به‌گفتن زیرمجموعه «همکاران سیستم»، در سال ۱۳۹۸ تأسیس شد تا سرویس‌های رایانش ابری را در اختیار کسب‌وکارها و سازمان‌ها قرار دهد.

این شرکت در سال ۱۴۰۲ بیشتر از ۸۶.۷ میلیارد تومان درآمد داشته که در قیاس با سال ۱۴۰۱، دو برابر شده است. سود خالص ابرآمد نیز با افزایش حدوداً ۹ برابری، به ۱۱.۵ میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص «ابرآمد» ۹ برابر شد؛بازدید صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲_اصفهانیا ۱۷

«فرید فولادی»، رئیس هیئت‌مدیره همکاران سیستم، قبلاً در او مباحثه با دیجیاتو به روال روبه‌رشد ابرآمد اشاره کرده می بود:

ادامه مطلب
هوش مصنوعی می‌تواند نوع تومور مغزی را به‌سرعت تشخیص دهد
آخرین مطالب

«مسیری که از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ در ابرآمد طی کردیم چندان مناسب نبوده است؛ اما از ۱۴۰۰ تا بحال، ابرآمد حالت روبه‌رشدی داشته است. ما در ابرآمد نزدیک به ۴ یا ۵ هزار ماشین‌مجازی داریم که در دیتاسنتر ما کار می‌کنند. اکنون ۴۰۰-۳۰۰ مورد از مشتری‌ها نیز می باشند که نرم‌افزارهای متنوع یا حتی نرم‌افزارهایی را که از همکاران سیستم خریده‌اند، به ابرآمد آورده‌اند و از سرویس‌های ما منفعت گیری می‌کنند.»

صورت‌های مالی منتشرشده روی کدال نیز این سخنان فولادی را قبول می‌کند.

ادامه مطلب
موتورولا از گوشی موتو E14 با قیمت 88 دلار رونمایی کرد + مشخصات_اصفهانیا

در سالی که گذشت، ابرآمد ۸۵.۵ میلیارد تومان از حق اشتراک رایانش ابری درآمد داشته که نسبت به سال ۱۴۰۱، دو برابر شده است. این چنین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز بابت آموزش، درآمد کسب کرده است.

جزئیات درآمد عملیاتی ابرآمد
سود خالص «ابرآمد» ۹ برابر شد؛بازدید صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲_اصفهانیا ۱۸

۶۵ درصد از درآمد ابرآمد حاصل از فروش به شرکت‌های گروه همکاران سیستم بوده است. این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ افت ۶ درصدی داشته که نشان‌دهنده گستره روبه‌رشد مشتریان این سرویس است.

بهای همه‌شده درآمدهای عملیاتی این شرکت نزدیک به ۶۱ میلیارد تومان است. نزدیک به نیمی از این هزینه‌ها شامل حقوق و دستمزد می‌شود.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

این چنین ابرآمد ۲ میلیارد تومان از هزینه‌های خود را به سرفصل دارایی‌های نامشهود منتقل کرده است. این رقم به‌گفتن «نرم‌افزارهای در جریان تشکیل» ثبت شده که به مخارج تیم‌های تولیدی برای ساخت محصول زیرساخت مجازی مربوط می‌شود.

ادامه مطلب
تلسکوپ فضایی جیمز وب قدیمی‌ترین سیاه‌چاله کیهان را کشف کرد
دارایی های نامشهود ابرآمد
سود خالص «ابرآمد» ۹ برابر شد؛بازدید صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲_اصفهانیا ۱۹

پیش‌بینی این شرکت برای بودجه نرم‌افزارهای مذکور در سال ۱۴۰۳ بالغ بر سه میلیارد تومان و زمان برآوردی برای تکمیل آن تا آخر امسال است.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author