بعد از مدت کوتاهی نشستن زانویتان خشک می شود؟ بخوانید

سپس از زمان کوتاهی نشستن زانویتان خشک می شود؟ بخوانید_اصفهانیا


اصفهانیا به نقل از بهداشت نیوز، خشکی زانو یک حس سفتی در اطراف مفصل زانو تشکیل می کند و امکان پذیر همراه با درد و مشکلات حرکتی در مفصل یا ورم باشد.

علت خشکی زانو سپس از نشستن چیست؟

افراد سپس از این که زمان زمان طویل می نشینند، امکان پذیر که برای تجمع مایعات داخل مفصل زانو و التهاباتش که ورم را تشکیل می کند، خشکی زانو را حس کنند که علتمی شود به راحتی نتوانید زانو را تکان دهید و حس خشکی داشته باشید که در این تکه علت های آن را به شما توضیح خواهیم داد. 

بورسیت

بورسیت وضعیتی مختصر زمان است و وقتی اتفاق می افتد که بورس که نام یک کیسه ظریف بافتی است، التهاب شود. در نتیجه از مایع پر شده و حرکت مفصل را سخت می کند. منفعت گیری بیشتر از حد از آن هم می تواند عاملی برای بورسیت باشد. اگر به این حالت دچار شدید، زانو های شما سپس از این که زمان زمان طویل می نشینید، حس خشکی خواهد داشت. 

ادامه مطلب
چای پررنگ چه مضراتی دارد؟

آرتروز

آرتروز زانو می تواند عاملی برای خشکی زانو سپس از نشستن باشد و رایج ترین علت محسوب می شود و تقریباً ۱۰ درصد مردان و ۱۳ درصد زنان را در سن ۶۰ سالگی به بالا دچار می کند. یقیناً اگر زانو بیشتر از حد منفعت گیری شود یا صدمه دیدگی مکرر داشته باشد، آرتروز زانو هم امکان پذیر اتفاق بیفتد.

RA هم یک نوع بیماری خود ایمنی است که طبق معمولً علتخشکی زانو می شود. خشکی صبحگاهی به این حالت مربوط می گردد و امکان پذیر همراه با آن مشکلاتی همانند تب و خستگی حس شود. 

آخرین مطالب
ادامه مطلب
چطور از آلرژن‌های کنه گرد و غبار جلوگیری کنیم؟

جراحت و صدمه دیدگی 

صدمه دیدگی مفصل زانو امکان پذیر برای افراد میانه انجام فعالیت روزانه یا عمل های ورزشی به وجود بیاید و به گمان زیادً فرد ورم و درد را سپس از صدمه دیدگی حس می کند که عاملی برای خشکی زانو نیز هست. 

سندروم درد پاتلوفمورال 

این سندروم علتایجاد درد در تکه جلوی زانو و اطراف کاسه زانو می شود. طبق معمولً به علت منفعت گیری بیشتر از حد از کاسه زانو است که زیاد تر در دوندگان یا افرادی که زمان ورزش زیاد پرش دارند؛ اتفاق می افتد و خانم ها زیاد تر از آقایان دچار این مشکل می شوند. 

این حالت علتمی شود که سپس از زمان زمان طویل از نشستن، فرد حس خشکی زانو در زیر کاسه زانو داشته باشد. 

جراحی

جراحی می تواند عاملی برای حس خشکی زانو باشد که حتی امکان پذیر سندروم خشکی زانو را هم تشکیل کند که سپس از جراحی زانو هم اتفاق می افتد. 

ادامه مطلب
آماده‌سازی صندوق‌های رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی+ تصاویر

قوت یا انعطاف پذیری کم 

شما باید تلاش کنید تا انعطاف پذیری بدن خود را نگه داری کنید تا از مشکلاتی همانند خشکی زانو جلوگیری شود. این چنین حرکات کششی به شدت پشتیبانی کننده می باشند اما برتری با حرکات قدرتی است. 

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

درمان خشکی زانو

حالت هایی همانند آرتروز زانو یا بیماری خود ایمنی به نام RA نیاز به درمان طویل زمان و پیروی از دستورات پزشک دارد اما به طور کل منفعت گیری از کمپرس یخ، استراحت و حرکات کششی قبل از ورزش، مصرف برخی از دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی همانند آسپرین یا ایبوپروفن که توسط پزشک تجویز شده باشد، منفعت گیری از زانوبند، حرکات قدرتی، پیاده روی و یوگا می تواند پشتیبانی کننده باشد. یقیناً تزریق برخی از دارو ها توسط پزشک همراه با فیزیکال تراپی هم موثر است.

ادامه مطلب
ارتباط محدودیت کالری با ماهیچه‌های قوی و ژن‌های پیری سالم

منبع: نمناک

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author