رمز کارت سوخت

رمز کارت سوخت چیست؟ | آموزش بازیابی و تحول رمز کارت بنزین_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

کارت سوخت یکی از مدارک مهم هر ماشین به حساب می‌آید که بدون آن، دسترسی به بنزین در پمپ‌ بنزین‌های ایران مقدور نخواهد می بود. مسئله مهم درخصوص هر کارت سوخت، رمز آن است. رمز کارت سوخت کلید دسترسی به سهمیه سوخت است و درصورت فراموش‌کردن آن، باید مراحلی را برای دریافت رمز تازه طی کنید تا کارت سوخت شما قابل منفعت گیری باشد. در این نوشته آموزشی از دیجیاتو، به نوشته رمز کارت‌های سوخت و عمل های بعد از فراموشی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

رمز کارت سوخت و دردسرهای آن

کارت‌های سوخت همه خودروهای صفرکیلومتر، دارای یک رمز است. این رمز چهار رقم آخر کدملی مالک ماشین است که به‌صورت پیش‌فکر نقش رمز کارت‌های سوخت را ایفا می‌کند. کدملی مالک در هیچ کدام از تکه‌های کارت سوخت درج نشده است، ازاین‌رو سرقت کارت سوخت یا جا ماندن آن در پمپ بنزین، شما را تا حدودی از خطرات نگه داری می‌کند. بااین‌حال اگر همه مدارک اتومبیل شما سرقت شوند، رمز کارت‌های سوخت نیز در معرض لو رفتن قرار دارد. به این علت گروهی از مالکان خودروها تمایل خواهند داشت تا بعد از تحویل ماشین و کارت سوخت آن، رمز آن را تحول دهند.

ادامه مطلب
تعداد خودروهای فرسوده ایران چه مقدار است؟

مسئله‌ای فرد دیگر که در این بین وجود دارد، مربوط به کارت سوخت خودروهای کارکرده است. هنگامی که شما یک ماشین کارکرده را خریداری می‌کنید، کارت سوختی با رمز کدملی مالک قبلی به شما تحویل داده خواهد شد. فرآیند معاوضه و صدور کارت سوخت المثنی زیاد زمان‌بر است و اکثر افراد تمایلی ندارند تا خواست صدور کارت سوخت تازه با نام و کدملی خودشان را صادر کنند. ازاین‌رو خریداران خودروهای کارکرده نیز تمایل خواهند داشت تا رمز کارت سوخت اتومبیل کارکرده را به دلخواه خود تحول دهند.

رمز کارت سوخت چیست؟ | آموزش بازیابی و تحول رمز کارت بنزین_اصفهانیا ۱۲

سومین حالتی که مشکلاتی در حوزه رمز کارت سوخت به وجود می‌آورد، فراموشی آن است. این مورد به‌خصوص در رابطه خودروهایی که چندبار توسط افراد گوناگون خرید و فروش شده‌اند، زیاد رخ می‌دهد. رمز کارت‌های سوخت این خودروها بر پایه شماره ملی مالک نخستین ماشین است، در‌حالی‌که ممکن این ماشین هم‌اکنون در تملک سومین یا چهارمین خریدار باشد. به یاد سپردن یک رمز چند رقمی برای افراد تعداد بسیاری دشوار است، ازاین‌رو فراموشی رمز کارت‌های سوخت مشکلی مرسوم به حساب می‌آید.

ادامه مطلب
هواوی رسماً اعلام کرد؛ 100 میلیون دستگاه از HarmonyOS 4 استفاده می‌کنند
آخرین مطالب

زمان زمان اعتبار رمز کارت‌های تازه صادر شده چه مقدار است؟

وقتی که کارت سوخت جدیدی به شما تحویل داده می‌شود، ۴ رقم آخر کدملی مالک به‌صورت پیش‌فکر رمز آن را راه اندازی می‌دهد. شما به زمان یک‌ماه زمان دارید تا با منفعت گیری از کارت تازه خود، عمل به سوخت‌گیری نمایید. در غیر این‌صورت کارت سوخت شما غیرفعال می‌شود و باید یکبار دیگر برای فعال‌سازی آن به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید.

اگر رمز کارت سوخت را فراموش کردیم، چه کنیم؟

در تکه‌های قبل به این نوشته اشاره کردیم که مشکل فراموشی رمز کارت‌های سوخت در رابطه خودروهای قدیمی زیاد رخ می‌دهد. اگر رمز کارت‌های سوخت خود را فراموش کردید یا آن‌که فروشنده ماشین از اراعه رمز کارت‌های سوخت به شما خودداری کرد، باید به یکی از دفتر نواحی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه کنید تا رمز کارت شما بازیابی شود.

ادامه مطلب
کم شدن 3.6 درصدی سهام اپل؛ افت فروش آیفون ادامه خواهد داشت

درصورتی‌که کارت سوخت شما گم شده باشد یا رمز آن قابل بازیابی نباشد، باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید. در این حالت شما باید خواست غیرفعال‌کردن کارت سوخت را صادر کنید که در کلمه عامه به سوزاندن کارت سوخت شهرت دارد. بعد از آن ملزوم است تا برای صدور کارت سوخت تازه خواست دهید.

تحول رمز کارت‌های سوخت چطور مقدور است؟

برخی مالکان تمایل دارند تا رمز کارت‌های سوخت ماشین را بعد از تحویل گرفتن تحول دهند. همانند قسمت مربوط به فراموشی رمز، باید برای تحول رمز به دفاتر شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در سراسر سرزمین مراجعه کنید. برای انجام عملیات تحول رمز، باید شرایط زیر فراهم باشد:

  • وجود مالک مهم یا وکیل او همراه با وکالت‌نامه
  • مدارک شناسایی مالک و وکیل
  • مدارک شناسایی وسیله نقلیه
  • اصل کارت سوخت
  • تکمیل فرم تحول رمز
ادامه مطلب
مشتری در 2 ساعت و 30 دقیقه

اگر رمز کارت سوخت را نادرست داخل کنیم، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

درصورتی‌که سه بار رمز کارت‌های سوخت را نادرست داخل کنید، کارت سوخت شما غیرفعال خواهد شد. یقیناً درصورتی فراموشی یا سرقت کارت سوخت نیز باید خواست غیرفعال‌سازی کارت سوخت از سوی مالک صادر شود.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید
پمپ بنزین
رمز کارت سوخت چیست؟ | آموزش بازیابی و تحول رمز کارت بنزین_اصفهانیا ۱۳

هنگامی که کارت سوخت شما غیرفعال شود، راهی برای منفعت گیری مجدد از آن وجود ندارد. در این حالت باید به نزدیک‌ترین دفتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید و خواست صدور کارت سوخت المثنی را صادر کنید.

غیرفعال شدن کارت سوخت چطور به کاربر خبر داده می‌شود؟

هنگامی که کاربر با کارت سوخت غیرفعال‌شده برای سوخت‌گیری مراجعه می‌کند، با کد خطای ۲۵ مواجه خواهد شد. این کد هنگامی به کاربر نمایش داده می‌شود که کارت سوخت او از نظر فیزیکی مشکل اشکار کرده یا آن‌که غیرفعال شده باشد. نمایش این کد به معنی عدم امکان منفعت گیری از کارت سوخت است. در این حالت باید برای صدور کارت سوخت تازه به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه نمایید.

ادامه مطلب
پرفروش‌ ترین فیلم‌ ترسناک های تاریخ سینما را بشناسید + اینفوگرافیک

سوالات متداول

مراکز بازیابی رمز کارت‌های سوخت را چطور اشکار کنیم؟

برای یافتن دفاتر شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در منطقه خود، می‌توانید با شماره تلفن ۰۹۶۲۷ تماس بگیرید.

آیا نیاز است تا رمز کارت‌های سوخت چند زمان یک‌بار عوض شوند؟

خیر این چنین کاری ملزوم نیست. تنها درصورتی‌که دیگران از جزئیات کارت سوخت شما خبر اشکار کردند، ملزوم است تا رمز آن تحول اشکار کند.

صدور کارت سوخت المثنی چه مقدار زمان می‌برد؟

زمان زمان صدور و تحویل کارت سوخت المثنی نزدیک به ۴۰ روز است. یقیناً امکان افزایش این زمان وجود دارد.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author