لاله‌های واژگون غرب اصفهان، رها شده در تصمیمات سلیقه ای

لاله‌های واژگون غرب اصفهان، رها شده در تصمیمات سلیقه ای


به گزارش اصفهانیا


اردیبهشت، بهترین زمان برای تماشای زیبایی‌های غرب استان اصفهان به‌اختصاصی لاله‌های واژگون است. لاله‌های واژگون یکی از جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر در ایران است که تنها در  مناطق محدودی از استان‌های اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، خراسان شمالی، لرستان، فارس و غرب سرزمین وجود دارد. در استان اصفهان شهرستان‌های خوانسار، فریدن و بوئین میاندشت میزبان این گل قشنگ و اسطوره‌ای است. گلستان کوه خوانسار، دره بید و دره حوض فریدن و افوس بوئین میاندشت از با اهمیت ترین مناطق رویشگاه لاله واژگون می باشند اما هیچ برنامه‌ای برای منفعت‌مندی از زمان جذب گردشگر به این مناطق و هم این چنین نگه داری این‌گونه از راسته سوسن‌سانان وجود ندارد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

خوانسار از سال قبل در زمان رویش لاله‌های واژگون محور گلستان کوه را مسدود می‌کند و اجازه دسترسی و بازدید گردشگران را برای نگه داری این‌گونه نمی‌دهد. اما در فریدن و بویین میاندشت شرایط ۱۸۰ درجه متفاوت است و لاله‌های واژگون بدون هیچ نظارتی برای بازدید عموم به حال خود رها شده است. در فریدن تنها، ورودی از ماشین‌ها گرفته می‌شود و هیچ نظارتی بر حرکت گردشگران وجود ندارد ضمن این که برای جذب گردشگر نیز هیچ برنامه ای در این شهرستان‌ها وجود ندارد و گردشگر بدون این که ذره ای به اقتصاد آن مناطق پشتیبانی کند از این جاذبه گردشگری منفعت مند می‌شود و اشکار است که نه خوانسار با محدود کردن وجود گردشگر و نه فریدن و بویین میاندشت با آزاد گذاشتن وجود گردشگران نتوانسته اند از این جاذبه طبیعی خدادادی برای گسترش گردشگری شهرستان‌ها و روستاهای خود منفعت ببرند. متاسفانه هیچ برنامه ای برای منفعت مندی از زمان لاله‌های واژگون در جذب گردشگر داخلی و خارجی در استان وجود ندارد و تصمیم گیری‌ها به طور منطقه ای و سلیقه ای انجام می‌شود در حالی که می‌توان با تصمیم گیری و برنامه ریزی‌های دقیق و درست هم گسترش گردشگری این شهرستانها را مرتفع کرد و هم لاله واژگون را از نابودی و وندالیسم برخی از گردشگران نجات داد. ترکیه احتمالا الگوی خوبی در جذب گردشگر و نگه داری لاله واژگون باشد و بتوان با نگاه به این سرزمین قسمت مهمی از گردشگری طبییعی غرب استان اصفهان را احیا کرد. 

ادامه مطلب
رئیس و اعضای شورای سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منصوب شدند

 




دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author