نمایی از رابط کاربری مرورگر آرک

مرورگر Arc بالاخره برای ویندوز انتشار شد؛ رقیب متفاوت کروم و اج_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

مرورگر آرک چند هنگامی است که کاربران مک و iOS را مجذوب خود کرده و اکنون بالاخره برای کاربران ویندوز نیز در دسترس قرار گرفته است. نسخه ویندوز این نرم‌افزار از دسامبر ۲۰۲۳ فقط در نسخه بتا در دسترس می بود اما اکنون به نسخه پایدار و نهایی رسیده است. این مرورگر ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که آن را از دیگر مرورگرها همانند مایکروسافت اج و گوگل کروم نزدیک می‌کند.

به نقل از Engadget، متأسفانه فعلاً مرورگر آرک فقط برای ویندوز ۱۱ در دسترس است، اگرچه نسخه ویندوز ۱۰ نیز قرار است در آینده‌ای نامعلوم اراعه شود.

درحالی که Arc رقیب مستقیم مرورگرهایی همانند کروم و اج است، اما درواقع عملکردی کاملاً منحصر‌به‌فرد دارد. این مرورگر دارای یک نوار کناری جمع‌شونده با تب‌ها و بوکمارک‌های عمودی است. نمایش تب‌ها به طور عمودی در این مرورگر، دیدی منظم و آشکار به کاربران زمان وب‌گردی می‌دهد و می‌توان دو سایت گوناگون را همزمان در این مرورگر مشاهده کرد.

قابلیت‌های مرورگر آرک

ویژگی Peek در مرورگر آرک، به کاربران این امکان را می‌دهد تا قبل از بازکردن یک پیوند، پیش‌نمایش آن را مشاهده کنند و گزینه Little Arc یک پنجره مرورگر سبک را برای مشاهده سریع سایت مورد نظر با حداقل مصرف رم، باز می‌کند.

ادامه مطلب
اپل به گمان زیادً در بتای iOS 17.2 درحال آزمایش قابلیت سایدلودینگ برنامه‌ها است
آخرین مطالب

این مرورگر قابل شخصی‌سازی است و توانایی وب‌گردی راحت‌تری را تشکیل می‌کند که مرورگرهای رقیب فاقد آن می باشند. Arc درواقع به کاربران این امکان را می‌دهد که ظاهر هر وب‌سایتی را سفارشی‌سازی کنند؛ به این علت افراد می‌توانند با تحول رنگ یا فونت سایت‌ها، توانایی وبگردی لذت‌قسمت‌تری داشته باشند. به‌گفتن یک قابلیت دیگر، خوشبختانه افزونه‌های کروم با مرورگر آرک نیز کار می‌کنند.

مورد مهم دیگر، یکپارچگی این مرورگر با سوئیفت است. آرک در واقع با زبان برنامه‌نویسی Swift اجرا می‌شود. این زبان برنامه‌نویسی توسط اپل برای ساخت اپلیکیشن‌های اپل تی‌وی، مک، iOS و اپل واچ تشکیل شده است. به این علت با اراعه مرورگر آرک در ویندوز، درواقع برای اولین‌بار سوئیفت نیز به ویندوز می‌آید.

نمایی از رابط کاربری مرورگر آرک

این مرورگر قرار است در قالب آپدیت‌های گوناگون، بهبودهای نرم‌افزاری و ویژگی‌های فرد دیگر را در هفته‌ها و ماه‌های آتی دریافت کند. خوشبختانه مرورگر آرک رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در دسترس است.

ادامه مطلب
اپل با انتقاد مجدد از قوانین اروپا، خطرات استورهای شخص ثالث را یادآور شد

کمپانی The Browser قبلاً نیز اپلیکیشن Arc Search را اراعه کرده می بود. این برنامه ترکیبی از موتور جستجو، مرورگر و هوش مصنوعی است.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author