آسترازنکا اعتراف کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند باعث ایجاد لخته‌های خونی شود

آسترازنکا اعتراف کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند علتایجاد لخته‌های خونی شود_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

شرکت داروسازی بریتانیایی-سوئدی آسترازنکا (AstraZeneca) سپس از سه سال اعتراف کرد که واکسن کووید آن که با نام تجاری Covishield فروخته می‌شود، می‌تواند عوارض جانبی نادری از جمله لخته‌شدن خون را به همراه داشته باشد.

تحقیقاتی انجام شده که مشخص می کند Covishield می‌تواند علتایجاد لخته‌های خون در برخی افراد شود که این عارضه امکان پذیر کشنده باشد. در یک شکایت دسته‌جمعی ادعا شده که این واکسن تبدیل مرگ و جراحات شدیدی شده و برای نزدیک به ۵۰ قربانی به‌جستوجو حداکثر ۱۰۰ میلیون پوند خسارت است. یکی از شاکیان ادعا کرده که این واکسن بعد از تشکیل لخته خون علتصدمه مغزی دائمی و از کار افتادگی او شده است.

اعتراف آسترازنکا به عوارض جانبی واکسن Covishield

آسترازنکا اعتراف کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند علتایجاد لخته‌های خونی شود_اصفهانیا ۱۲

بر پایه گزارش ایندیپندنت، در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد کرده است، اما اعتراف کرده که واکسن می‌تواند «در موارد زیاد نادری علتایجاد TTS» یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی شود که این عارضه با لخته‌شدن خون و پلاکت خون پایین اشکار می‌شود.

ادامه مطلب
اولین برنامه تزریق واکسن مالاریا برای کودکان در جهان در کامرون اغاز شد

این شرکت در اسناد اراعه‌شده به دادگاه خبرداد:

پذیرفته شده است که واکسن AstraZeneca می‌تواند در موارد زیاد نادری علتایجاد TTS شود. علت آن تا این مدت اشکار نیست. یقیناً TTS این چنین می‌تواند بدون منفعت گیری از واکسن AZ (یا هر واکسن فرد دیگر) رخ دهد.»

سازمان بهداشت جهانی نیز تایید کرده که واکسن Covishield می‌تواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد که زندگی انسان‌ها را تهدید می‌کند:

«بعد از واکسیناسیون با این واکسن، یک عارضه جانبی زیاد نادر به نام ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی، شامل حوادث غیرعادی و شدید انعقاد خون همراه با تعداد کم پلاکت‌ها گزارش شده است.»

1714643101 360 آسترازنکا اعتراف کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند علتایجاد
آسترازنکا اعتراف کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند علتایجاد لخته‌های خونی شود_اصفهانیا ۱۳

با این وجود، شورای سازمان‌های بین‌المللی علوم پزشکی می‌گوید که این عوارض جانبی «زیاد نادر» می باشند و در هر ۱۰ هزار مورد، ۱ مورد از آن گزارش شده است. سازمان بهداشت جهانی در ادامه می‌گوید:

«در کشورهایی که انتقال SARS-CoV-2 تا این مدت انجام می‌شود، مزایای واکسیناسیون در محافظت در برابر COVID-19 زیاد زیاد تر از خطرات آن است.»

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

Covishield توسط آسترازنکا و با همکاری دانشگاه آکسفورد انگلستان گسترش اشکار کرد و توسط «انستیتو سرم هند» تشکیل شده است. برخی از مطالعات انجام‌شده در طول همه‌گیری نشان خواهند داد که واکسن آسترازنکا ۶۰ تا ۸۰ درصد در برابر کروناویروس تازه مقاومت تشکیل می‌کند.

ادامه مطلب
کشف روشی تازه برای تولید انرژی پاک از پر مرغ‌ها

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author