خاموش کردن لوکیشن اینستاگرام

چطور لوکیشن اینستاگرام را خاموش کنیم_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی به‌شمار می‌رود که کاربران بسیاری دارد. اگرچه زیاد تر امکانات این پلتفرم به‌شکل رایگان اراعه شده‌اند، اما درمقابل‌، داده‌های شخصی بسیاری ازجمله اطلاعات مکانی کاربران را جمع‌آوری می‌کند. خوشبختانه برای خاموش کردن لوکیشن در اینستاگرام، راه حلهای بسیاری وجود دارد. در ادامه این نوشته با دیجیاتو همراه باشید تا به جواب به سوال چطور لوکیشن اینستاگرام را خاموش کنیم، بپردازیم.

لوکیشن اینستاگرام کجاست؟

لوکیشن در اینستاگرام می‌تواند به مفاهیم متغیری اشاره داشته باشید. منظور از لوکیشن در پست ‌و ریلزها، موقعیت مکانی است که کنار عکس یا ویدیو نمایش داده می‌شود و طبق معمولً نشانگر محل تصویربرداری یا ضبط است. کاربر به‌شکل دستی می‌تواند لوکیشن دلخواه خود را برای هر پست یا استوری به‌صورت دستی انتخاب کند و محدودیتی از این لحاظ نقل نیست. این چنین دیگر کاربران هم قادر خواهند می بود تا لوکیشن انتخاب‌شده را مشاهده کنند.



مفهوم دیگر از لوکیشن در اینستاگرام، موقعیت مکانی دقیق کاربر است که به دیگر کاربران نمایش داده نمی‌شود؛ اما برای اهداف گوناگون تجاری از سوی اینستاگرام ثبت می‌شود.

ثبت موقعیت مکانی کاربر حتی بعد از بستن اپلیکیشن اینستاگرام هم ادامه دارد و نه‌تنها می‌تواند حریم شخصی کاربران را زیر سوال ببرد، بلکه جهت افت شارژدهی باتری گوشی یا تبلت نیز می‌شود. خوشبختانه امکان خاموش کردن لوکیشن در اینستاگرام وجود دارد؛ اما شیوه انجام آن در دستگاه‌های گوناگون، متفاوت است. در ادامه به نحوه انجام این کار در دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS همراه با نسخه تحت وب اینستاگرام خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب
این بار توسط ناشران موسیقی_اصفهانیا
آخرین مطالب

چطور لوکیشن اینستاگرام را خاموش کنیم – آموزش برای اندروید

خاموش کردن لوکیشن در اینستاگرام برای دستگاه‌های اندرویدی مطابق روش حرف های‌شده در پایین مقدور است. یقیناً دقت داشته باشید که این مسیر با دقت به برند دستگاه شما و نسخه اندروید آن امکان پذیر مقداری متفاوت باشد؛ اما با مقداری گشت‌وگذار در تنظیمات دستگاه، به‌راحتی می‌توانید گزینه مربوط به لوکیشن برنامه را اشکار کنید. مرحله های زیر برای تلفنهای سامسونگ توضیح داده شده است؛ اما در محصولات دیگر شرکت‌ها ازجمله شیائومی هم تقریباً به همین صورت است.

  • ابتدا داخل قسمت Settings (تنظیمات) دستگاه شوید که با آیکن چرخ‌دنده اشکار است.
  • در بین موارد حاضر در صفحه تنظیمات‌، به قسمت Apps (برنامه‌ها) مراجعه کنید. این گزینه در برخی تلفنها با نام App list (لیست برنامه‌ها) درنظر گرفته شده است.
چطور لوکیشن اینستاگرام را خاموش کنیم
  • اکنون در بین لیست برنامه‌های نمایش داده شده به پایین اسکرول کنید تا به گزینه Instagram برسید. یقیناً در صورت وجود نوار جستجو در بالای صفحه، می‌توانید نام اپلیکیشن را هم برای دسترسی سریع، تایپ کنید.
  • بعد از انتخاب برنامه Instagram، داخل صفحه اختصاصی آن خواهید شد. در صفحه تازه روی گزینه Permissions (دسترسی‌ها)‌ بزنید که در زیر گفتن App info قرار گرفته است.
  • در صفحه App permissions (دسترسی‌های برنامه) گزینه Location (موقعیت مکانی) را انتخاب کنید.
  • اکنون از بین گزینه‌های نمایش داده شده برای دسترسی به موقعیت مکانی‌‌، گزینه Ask every time یا Don’t allow را انتخاب کنید.
  • این چنین گزینه User precise location (موقعیت دقیق مکانی) را روی حالت خاموش قرار دهید.
ادامه مطلب
تولید موتور W12 بنتلی سال آینده متوقف خواهد شد
چگونه لوکیشن اینستاگرام را خاموش کنیم
چطور لوکیشن اینستاگرام را خاموش کنیم

گزینه Ask every time جهت می‌شود تا با هربار ورود به اپلیکیشن اینستاگرام، با درخواستی مبنی بر دسترسی به موقعیت مکانی دستگاه روبه رو شوید. اگر هم گزینه Don’t allow را انتخاب کنید، به‌طور کلی جلوی دسترسی اینستاگرام به موقعیت مکانی خود را خواهید گرفت. دقت داشته باشید که برخی از قابلیت‌های این شبکه اجتماعی بر پایه موقعیت جغرافیایی کاربر عمل می‌کنند و گمان دارد درصورت عدم دسترسی با تغییرات یا مشکلاتی روبه رو شوید.

چطور لوکیشن اینستاگرام را خاموش کنیم – آموزش برای آیفون

مسیر خاموش کردن لوکیشن در اینستاگرام برای آیفون تقریباً در همه مدل‌ها یکسان است. به این منظور تنها کافیست تا تنظیمات لوکیشن اینستاگرام را دستگاه خود اشکار کنید و سپس آن را روی حالت دلخواه خود قرار دهید. نحوه انجام این کار در پایین به‌شکل قدم‌به‌قدم شرح داده شده است.

  • برای اغاز کار داخل قسمت Settings شوید که با آیکن چرخ‌دنده در آیفون یا آیپد، قابل مشاهده است.
  • در قسمت تنظیمات گوشی یا تبلت خود، به تکه Privacy & Security مراجعه کنید.
  • اکنون در صفحه تازه گزینه Location Services را انتخاب کنید تا لیستی از اپ‌های دارای دسترسی به موقعیت مکانی دستگاه، نمایش داده شود.
خاموش کردن لوکیشن اینستاگرام
چطور لوکیشن اینستاگرام را خاموش کنیم
  • از بین اپلیکیشن‌های نمایش داده شده، اینستاگرام را اشکار کنید و سپس روی آن بزنید تا به صفحه اختصاصی آن بروید.
  • در صفحه مربوط به برنامه اینستاگرام و در قسمت Allow Location Access یکی از گزینه‌های Ask Next Time یا Never را انتخاب کنید.
  • در پایین صفحه گزینه Precise Location را روی حالت غیرفعال قرار دهید.
ادامه مطلب
روش دیدن مطلب های حذف شده اینستاگرام
چگونه لوکیشن اینستاگرام را خاموش کنیم
چطور لوکیشن اینستاگرام را خاموش کنیم

همانند آنچه در تلفنهای اندرویدی گفتیم‌، گزینه Ask Next Time علتمی‌شود تا اپلیکیشن اینستاگرام برای هربار دسترسی به موقعیت مکانی شما، نیاز به کسب اجازه داشته باشد. اگر حالت Never را انتخاب کرده باشید، اینستاگرام نمی‌تواند چه زمان اجرا و چه در بعد‌عرصه، به موقعیت مکانی شما دست اشکار کند. خاموش کردن گزینه Precise Location هم جهت می‌شود تا برنامه به موقعیت دقیق کاربر دست اشکار نکند و تنها محدوده وجود وی را ثبت کند.

تحول لوکیشن اینستاگرام در آیفون و اندروید

همان گونه که در ابتدای نوشته اشاره شد، کاربران می‌توانند لوکیشن خود را در زمان پست کردن ویدیوها و عکس‌ها با دیگر افراد به‌اشتراک بگذارند. خوشبختانه امکان تحول لوکیشن ثبت‌شده در آینده وجود دارد. برای انجام این کار در تلفنها و دستگاه‌های مبتنی بر اندروید یا iOS تنها کافیست تا مسیر زیر را جستوجو کنید:

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید
  • داخل اپلیکیشن اینستاگرام در گوشی یا تبلت خود شوید و سپس به پستی که تصمیم تحول لوکیشن آن را دارید، بروید.
  • روی گزینه سه‌نقطه در گوشه بالایی پست بزنید و از منوی بازشده، گزینه Edit را انتخاب کنید.
خاموش کردن لوکیشن اینستاگرام
تحول لوکیشن اینستاگرام در آیفون
  • اکنون با انتخاب لوکیشن در پایین نام کاربری خود می‌توانید آن را انتخاب کرده و سپس با زدن گزینه Remove location آن را حذف کنید.
  • این چنین امکان واردکردن لوکیشن تازه در این تکه وجود دارد.
  • برای ذخیره تغییرات صورت‌گرفته در نسخه آیفون اینستاگرام، کلید Done در گوشه بالایی صفحه را بزنید.
  • در نسخه اندروید بعد از انتخاب لوکیشن مورد نظر در صفحه Select a location تنها ملزوم است تا آیکن X را در گوشه بالایی صفحه لمس نمایید.
ادامه مطلب
سطح یخ دریا در جنوبگان، به کمترین حد در زمستان‌ها رسیده است
چگونه لوکیشن اینستاگرام را خاموش کنیم
تحول لوکیشن اینستاگرام در اندروید

تحول لوکیشن اینستاگرام در کامپیوتر (نسخه تحت وب)

اینستاگرام هیچ‌گاه اپلیکیشن مخصوص سیستم‌عامل‌های دسکتاپ انتشار نکرده است، درنتیجه برای دسترسی به این پلتفرم از طریق کامپیوتر یا لپ‌تاپ باید از نسخه تحت وب منفعت گیری کرد که با محدودیت‌های بسیاری مواجه است. خوشبختانه تحول دادن لوکیشن اینستاگرام در بین این محدودیت‌ها قرار ندارد و با جستوجو کردن مسیر زیر در نسخه تحت وب، می‌توانید عمل به انجام آن کنید.

  • مرورگر کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود را باز کرده و سپس داخل سایت اینستاگرام شوید یا برای انتقال مستقیم روی این لینک کلیک کنید.
  • نام کاربری، شماره موبایل با کد سرزمین (همانند ۹۸۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹) یا ایمیل متصل به اکانت و رمزعبور خود را جهت ورود به حساب کاربری داخل نمایید و کلید Log In را بزنید.
  • اکنون به پستی که تصمیم ویرایش یا حذف لوکیشن آن را دارید بروید و سپس روی آیکن سه‌نقطه در صفحه مربوط به پست کلیک کنید.
خاموش کردن لوکیشن اینستاگرام
تحول لوکیشن اینستاگرام در کامپیوتر
  • از منوی باز شده گزینه Edit را به منظور ویرایش لوکیشن و دیگر جزئیات پست، انتخاب کنید.
  • اکنون با زدن آیکن X در روبه‌روی لوکیشن می‌توانید عمل به حذف آن کنید.
  • بعد از حذف لوکیشن قبلی، روی کلید Done در گوشه پنجره بزنید تا تغییرات صورت‌گرفته‌‌ اعمال شوند.
ادامه مطلب
چرا با وجود درآمد سرشار دولت از واردات ماشین، هم چنان این رویه کند پیش می‌رود؟_اصفهانیا
چگونه لوکیشن اینستاگرام را خاموش کنیم
تحول لوکیشن اینستاگرام در نسخه تحت وب

چطور لوکیشن اینستاگرام را خاموش کنیم – جمع‌بندی

زیاد تر شبکه‌های اجتماعی ازجمله اینستاگرام به‌صورت مدام درحال پایش موقعیت مکانی کاربران خود می باشند که این قضیه می‌تواند جهت نقض حریم خصوصی افراد شود. این چنین ثبت مداوم موقعیت مکانی دقیق می‌تواند روی شارژدهی دستگاه هم اثرگذار باشد. اگر این سوال برای شما نقل است که چطور لوکیشن اینستاگرام را خاموش کنیم، با منفعت گیری از راه حلهای حرف های‌شده در بالا به‌آسانی می‌توانید عمل به انجام این کار در تلفنهای اندرویدی و آیفون کنید.


سؤالات متداول

چطور لوکیشن اینستاگرام را خاموش کنیم؟

با رفتن به تنظیمات دستگاه خود می‌توانید از دسترسی اینستاگرام به موقعیت مکانی دقیق یا غیردقیق خود، جلوگیری کنید.

تحول لوکیشن اینستاگرام در آیفون و تلفنهای اندرویدی چطور است؟

به این منظور تنها کافیست تا به صفحه ویرایش پست مورد نظر بروید و در ادامه عمل به حذف لوکیشن قبلی و ثبت لوکیشن تازه کنید.

آیا خاموش کردن لوکیشن در اینستاگرام پیامدی در پی دارد؟

برخی از قابلیت‌های اینستاگرام با دقت به موقعیت مکانی کاربر صورت می‌گیرد؛ درنتیجه خاموش کردن لوکیشن در اینستاگرام می‌تواند مشکلات یا تغییراتی را در پی داشته باشد.

تنظیمات لوکیشن در اینستاگرام در کجا قرار گرفته است؟

تنظیمات لوکیشن عکس‌ها و ویدیوها در صفحه ویرایش پست‌ها قرار دارد؛ اما تنظیمات کلی لوکیشن در داخل اپلیکیشن نیست و باید به تنظیمات خود دستگاه مراجعه کنید.


دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author