شرکت‌های خصوصی

ناسا انجام مطالعات برای سفر مریخی خود را به شرکت‌های خصوصی می‌سپرد_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

اکتشاف مریخ همیشه در انحصار آژانس‌های فضایی ملی بوده است، اما ناسا در تلاش است تا آن را تحول دهد. اکنون این سازمان آماده است تا ده‌ها مأموریت تحقیقاتی را به شرکت‌های خصوصی، به‌گفتن مقدمه‌ای برای حمایتتجاری مأموریت‌های آینده به سیاره سرخ، خواست کند.

این دومین بار در یک ماه قبل است که آژانس تمایل خود را برای حمایتتجاری در مأموریت‌های مریخ مشخص می کند. این چنین مأموریت برگشت نمونه اولیه مریخ را برای جایگزینی که به گمان زیادً توسط شرکت‌های فضایی خصوصی تعیین می‌شود، کنار می‌گذارد.

شراکت شرکت‌های خصوصی

در کل ۹ شرکت برای انجام ۱۲ مطالعه مفهومی، درمورد چگونگی اراعه خدمات مرتبط با مریخ، از تحویل محموله تا تصویربرداری سیاره‌ای و رله‌های ارتباطی، انتخاب شدند. درحالی‌که پاداش هر مطالعه نسبتاً کوچک است – بین ۲۰۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰۰ دلار – این مطالعات اولین قدم مهم ناسا برای فهمیدن بهتر هزینه‌ها، خطرات و امکان‌سنجی فناوری‌های تجاری است.

از بین شرکت‌هایی که انتخاب شده‌اند؛ «لاکهید مارتین»، «ایمپالس اسپیس» و «فایرفلای اروسپیس» برای تحویل محموله‌های کوچک و خدمات میزبانی می باشند. برای محموله‌های بزرگ «یونایتد لانچ آلیانس»، «بلو ارجین» و «آستروبوتیک» انتخاب شدند. برای خدمات تصویربرداری سطح مریخ «آلبدو»، «ردوایر اسپیس» و «آستروبوتیک»، و برای گسترش سری رله‌های نسل بعدی «اسپیس ایکس»، «لاکهید مارتین» و «بلو ارجین» همکاری خواهند کرد.

ادامه مطلب
دانشمندان به‌‌دنبال ردپایی از حیات بیگانه در یک سیاره فراخورشیدی جدید هستند
آخرین مطالب

مقصد مطالعات

ناسا در بیانیه‌ای او گفت: «تقریباً همه پیشنهادات مطالعاتی، پروژه‌های حاضر متمرکز بر ماه و زمین را تطبیق خواهند داد.»

مطالعات ۱۲ هفته‌ای می باشند و در ماه اوت به آخر می‌رسند. هیچ تضمینی هم وجود ندارد که آنها به خواست‌های آینده برای پیشنهادات یا قراردادها منجر شوند. با این اوصاف، دور از انتظار است که قراردادهای آتی بدون مطالعه قبلی توسط شرکتی که برای آن رقابت می‌کند، ظاهر شود.

ناسا انجام مطالعات برای سفر مریخی خود را به شرکت‌های

انتخاب این شرکت‌ها برای انجام مطالعه از درخواستی برای پیشنهادات اراعه شده‌، توسط آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا در اغاز سال جاری منشأ گرفت. بر پایه این خواست، قرار است الگوی جدیدی برای اکتشاف مریخ تشکیل شود، الگویی که مأموریت‌های کم‌هزینه‌تر را از طریق شراکت بین شرکت‌های دولتی و صنعتی اراعه کند.

ادامه مطلب
کاوشگر وایکینگ 1 روی مریخ فرود آمد_اصفهانیا

این مطرح شبیه برنامه خدمات باربری تجاری به ماه (CLPS)، قراردادهای بزرگی را برای تحویل محموله‌ها به ماه در اختیار شرکت‌های خصوصی قرار می‌دهد. پاداش‌های تازه این چنین مشخص می کند که آژانس به طور فزاینده‌ای با استارتاپ‌های کوچک‌تر و کار بر روی فناوری اثبات‌نشده در مرحله های اولیه راحت است.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

اخبار پزشکی

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author