آژانس فضایی اروپا پیشتر اعلام کرده بود که پنجره پرتاب مارس اکسپرس در 23 می باز خواهد شد و چهار هفته ادامه خواهد داشت.

مارس اکسپرس آماده پرواز می‌شود_اصفهانیا


به نقل از اصفهانیا

۳ مه ۲۰۰۳، فضاپیمای «مارس اکسپرس» چراغ سبز نهایی را برای پرتاب، بعد از تکمیل یک بازدید پیروزی‌آمیز دریافت کرد.

آژانس فضایی اروپا پیشتر اظهار کرده می بود که پنجره پرتاب مارس اکسپرس در ۲۳ مه باز خواهد شد و چهار هفته ادامه خواهد داشت. بااین‌حال، درست قبل از این که فضاپیما برای سفر به ایستگاه پرتاب کیهان‌دروم بایکونور در قزاقستان، تولوز فرانسه را ترک کند، مهندسان یک نقص را در یکی از ماژول‌های الکترونیکی کشف کردند.

باتوجه به زمان تخمینی موردنیاز برای اصلاح اشتباه، تاریخ پرتاب در ابتدا از ۲۳ مه تا ۶ ژوئن به تعویق افتاد و این بازه خارج از پنجره پرتاب می بود. بااین‌حال، به لطف توانایی و فداکاری تیم مهندسی، کار سریعتر از حد انتظار به آخر رسید و تاریخ پرتاب به جلو پیش رفت.

با نشان‌دادن‌ چراغ سبز، سوخت مارس اکسپرس فراهم شد، عملیاتی که نزدیک به یک هفته طول کشید. سپس به تحکیم‌کننده موشک مرحله بالایی سایوز متصل شد و با آن جفت شد. کل سیستم چهار روز قبل از راه‌اندازی روی زمین پخش شده‌ می بود.

ادامه مطلب
تبلت وان پلاس پد پرو با چیپ اسنپدراگون 8 نسل 3 معارفه شد_اصفهانیا
آخرین مطالب

در ۲ ژوئن ۲۰۰۳، موشک سایوز از بایکونور بلند شد و مارس اکسپرس در راه می بود. بعد از یک سفر ۲۰۵ روزه و طی ۴۰۰ میلیون کیلومتر، کاوشگر فضایی به مدار مریخ رسید.

مدارگرد از اغاز سال ۲۰۰۴ اندازه‌گیری‌های علمی خود را با پیروزی انجام داد. اطلاعات شامل تصویربرداری با وضوح بالا و نقشه‌برداری کانی‌شناسی از سطح، صداگذاری راداری از ساختار زیرسطحی، تعیین دقیق گردش و ترکیب اتمسفر و مطالعه برهمکنش جو با محیط بین سیاره‌ای می‌شد.

دسته بندی مطالب

خبرهای ورزشی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

اخبار پزشکی

ادامه مطلب
آیا پول‌های مسدودشده خودروهای وارداتی آزاد شده است؟

آاخبار اجتماعی

اخبار فرهنگی

کسب وکار

اخبار فناوری



منبع

About Author